printlogo


کد خبر: 271841تاریخ: 1402/8/21 00:00
استقلال در تهران موفق به شکست ۲ بر صفر تراکتور شد
صدر آبی ماند

تیم فوتبال استقلال تهران در دیداری حساس و مهیج برابر تراکتور تبریز به پیروزی رسید تا همچنان موقعیتش را در بالای جدول حفظ کند. در این دیدار مهاجم آرژانتینی آبی‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. تیم‌های فوتبال استقلال تهران و تراکتور تبریز در هفته دهم بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر دیروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان جواد نکونام ۲ بر صفر حریف خود را شکست دادند. ایمان سلیمی(۲۶) و بلانکو (۵۰) برای استقلال گل زدند. هر چند حمایت تماشاگران 2 تیم بازی را پایاپای کرده بود اما در همان ابتدای مسابقه (دقیقه ۸) حسین حسینی اشتباه عجیبی را  انجام داد اما آلوارو خیمنز، بازیکن تراکتور نتوانست از این موقعیت برای باز کردن دروازه آبی‌پوشان استفاده کند.
گوستاوو بلانکو که برای نخستین بار از سوی جواد نکونام در ترکیب اصلی آبی‌پوشان قرار گرفته بود، نمایش قابل قبولی داشت و بازی خوبش در نیمه اول را با گلی که در دقیقه ۵۰ به ثمر رساند تکمیل کرد. او در نیمه اول در توپ‌رسانی به هم‌تیمی‌هایش موفق بود. بلانکو با نمایش خوبی که در نیمه اول داشت توانست دل هواداران استقلال را به دست آورد. شاگردان جواد نکونام که فصل را با بحران و آشفتگی شروع کرده بودند، حالا با اقتدار در صدر جدول قرار گرفته‌اند و در هفته دهم هم از روی تراکتور عبور کردند تا موقعیت‌شان را بهبود ببخشند. آنها حالا با ۲۲ امتیاز بالاتر از سایر رقبا بر صدر تکیه زده‌اند و شانس اول قهرمانی به شمار می‌روند.
* سپاهان - پرسپولیس؛ ال‌کلاسیکوی ایران
هفته دهم لیگ برتر فوتبال امروز با انجام ۲ مسابقه به پایان می‌رسد و سپاهان در اصفهان میزبان پرسپولیس است و نساجی هم به مصاف ذوب‌آهن اصفهان می‌رود. ۲ مسابقه پایانی هفته دهم لیگ برتر امروز در اصفهان و  قائمشهر برگزار می‌شود. در ادامه نگاهی به این ۲ بازی می‌اندازیم.
* سپاهان اصفهان – پرسپولیس
این مسابقه را ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران می‌نامند. ۲ تیم همیشه مدعی با جمعی از بهترین بازیکنان فوتبال کشورمان همواره رقابتی جذاب و مهیج داشته‌اند، البته گاهی هم حواشی بر متن غلبه کرده است. سپاهان در ۲ هفته اخیر در لیگ برتر فقط یک امتیاز گرفته و در اصفهان بازی را به ملوان باخت و در حالی پا به این مسابقه می‌گذارد که با 7 مسابقه و 12 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ ایستاده، هرچند زردپوشان اصفهانی با 16 گل‌ زده، زهردارترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. در سوی مقابل، پرسپولیس تنها تیم بدون شکست لیگ  هم در ۲ هفته آخر در لیگ برتر برنده نشد و مقابل نفت آبادان 10نفره و ملوان متوقف شد و حتی در آسیا هم مقابل استقلال تاجیکستان در حالی به تساوی یک - یک رسید که علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوشش بهترین بازیکن میدان شد و شاید اگر بیرانوند نبود، نتیجه آن مسابقه یک فاجعه تاریخی برای پرسپولیس می‌شد! این در حالی است که سپاهان یک برد تاریخی را در آسیا مقابل تیم آلمالیق ازبکستان رقم زد و با 9 گل برای کل آسیا خط و نشان کشید! از سویی گروه پرسپولیسی‌های سابق که حالا در سپاهان هستند شاید انگیزه‌ای مضاعف برای این دیدار داشته باشند؛ شهریار مغانلو، رامین رضاییان رضا اسدی، فرشاد احمدزاده، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر که این آخری همین فصل با هزار داستان و ماجرا از پرسپولیس به سپاهان رفت! این در شرایطی است که پرسپولیس وضعیت خوبی ندارد؛ وحید امیری مصدوم است و امید عالیشاه سرما خورده و شاید تنها دلخوشی پرسپولیس بودن علیرضا بیرانوند درون دروازه است. از هر ۲ تیم امتیاز کم شده؛ البته سپاهان 4 امتیاز و پرسپولیس یک امتیاز! حالا این ۲ تیم مغضوب سقف بودجه برای اثبات حقانیت خود به میدان می‌روند. ۲ تیم فصل گذشته ۳ بار با هم بازی کردند که یک بازی مساوی شد و یک بازی را سپاهان در لیگ برد اما در جام حذفی 4 بر 2 از پرسپولیس در اصفهان شکست خورد.
یکشنبه ۲۱ آبان
نساجی مازندران – ذوب‌آهن اصفهان؛ ساعت ۱۵، ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر
فولادمبارکه سپاهان اصفهان – پرسپولیس؛ ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه نقش جهان اصفهان

Page Generated in 0/0070 sec