printlogo


کد خبر: 271846تاریخ: 1402/8/21 00:00
اخبار

شناسایی۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز پایتخت
مدیرکل حمل‌و‌نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با اعلام اینکه نباید اجازه دهیم بر اثر سوءمدیریت در فصل بارندگی، نزولات آسمانی موجب اختلال در زندگی عادی شهروندان شود، گفت: در تلاش هستیم با روان‌سازی جریان ترافیک، خدمات حمل و نقلی بهتر و بیشتری را ارائه دهیم. مهدی گلشنی، برطرف کردن گره‌های ترافیکی، استمرار خدمات حمل و نقلی و افزایش ایمنی معابر را به عنوان اهداف سه‌گانه ستاد مدیریت بارش برشمرد و افزود: با تشکیل ستاد مدیریت بارش در سال گذشته و حصول نتایج مثبت در سال‌جاری، برنامه‌ریزی متفاوتی انجام شده است. وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک در این ستاد به 2 بخش اصلی ستادی و منطقه‌ای تقسیم می‌شود، اظهار کرد: شناسایی ۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح شهر و رفع ۶۵ درصد از مشکلات این نقاط توسط مناطق و با همکاری حوزه‌های خدمات شهری و فنی و عمرانی انجام شده است. مدیرکل حمل‌و‌نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه ارتقا و بهبود کیفی و کمی سرویس‌رسانی در حوزه اتوبوس و تاکسی را در دستور کار داریم، تصریح کرد: در حوزه اتوبوسرانی، علاوه بر بهسازی و مناسب‌سازی ۷۰ ایستگاه اتوبوس، مقرر شد اتوبوسرانی در ایام بارش با اعزام اتوبوس‌های بیشتر به نقاط پرازدحام، خدمات مؤثرتری به شهروندان ارائه دهد و برای شناسایی ناوگان غیرفعال تاکسیرانی و کنترل و نظارت دقیق و کامل بر تاکسی‌ها نیز تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
***
برخورد پلیس با صفحات پیکرتراشی در فضای مجازی
جانشین رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا از برخورد پلیس با صفحاتی که به نام پیکرتراشی و جراحی زیبایی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شهروندان می‌کردند، خبر داد. سردار حسین امیرلی در تشریح این خبر اظهار داشت: رصد و پایش فضای مجازی و شناسایی صفحات غیراخلاقی، مستهجن و مجرمانه بنا بر وظیفه ذاتی در دستور کار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا  قرار دارد؛ در همین راستا و پیرو شکایت تعداد زیادی از شهروندان درباره انتشار تصاویر خصوصی آنها در فضای مجازی، اقدامات عملیاتی ویژه در دستور کار قرار گرفت. این مقام ارشد سایبری با اشاره به اقدام قاطعانه پلیس با گردانندگان این صفحات، بیان داشت: طی اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا، 125صفحه اینستاگرامی با بیش از 11 میلیون نفر دنبال‌کننده که در این زمینه فعالیت داشتند و اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شهروندان می‌کردند، شناسایی شدند و در فرآیند رسیدگی قرار گرفتند. وی ادامه داد: صفحات مزبور تصاویر خصوصی افراد را بدون رضایت آنها و گاه با تهدید و اجبار منتشر می‌کردند؛ در این راستا افسران سایبری پلیس فتا  اقدامات خود را  به صورت گسترده در سراسر کشور توسعه داده و با بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند اکثر گردانندگان این صفحات را مورد شناسایی قرار دهند و بیش از 84 نفر این افراد را  پس از تشریفات قضایی در چندین عملیات همزمان دستگیر  کنند.
***
چشمان کودکان تا ۵ سالگی باید ۳ بار معاینه شود
چالش‌های تشخیص و درمان بیماری‌های چشم، با حضور اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نشست خبری ششمین همایش مشترک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران با موضوع پیشرفت‌ها و چالش‌های درمان بیماری‌های چشم، دیروز شنبه ۲۰ آبان در دفتر انجمن چشم پزشکی ایران برگزار شد.  در این نشست، ابتدا حسین آقایی متخصص چشم و فلوشیپ قرنیه و دبیر علمی همایش، گفت: کودکان تا ۵ سالگی باید ۳ نوبت معاینه چشم انجام دهند که شامل ۶ ماهگی، ۳ سالگی و ۵ سالگی است. در ادامه، محمود جباروند رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: در حوزه چشم‌پزشکی در کشور به خاطر تبحر چشم‌پزشکان و تجهیزات، از توان بالایی برخوردار هستیم و بانک‌های چشم نیز فعال هستند. وی افزود: پیوند قرنیه انواع مختلف دارد که گاهی با لیزر و بعضاً با روش سنتی است که نتایج آنها در درازمدت فرقی ندارند و دلیل آن نیز تبحر اساتید چشم‌پزشکی است.

Page Generated in 0/0061 sec