printlogo


کد خبر: 271856تاریخ: 1402/8/21 00:00
اخبار

خطیب: در آینده نزدیک در منطقه تغییرات جدی‌ رخ خواهد داد
وزیر اطلاعات در همایش روسای حفاظت اطلاعات فرماندهی کل نیروی انتظامی با اشاره به اقدام شجاعانه رزمندگان حماس علیه رژیم صهیونیستی گفت: عملیات جهادگرانه، شجاعانه، متهورانه و غافلگیر‌کننده‌ توفان الاقصی، با تمام نقاط مورد نظر یک طرح عملیاتی به اجرا درآمد و دشمنی که مدعی بود بزرگ‌ترین قدرت اطلاعاتی و نظامی منطقه است با فریبندگی هوشمندانه شکست خورد و با این شکست، رژیم صهیونیستی هیچ زمان به قدرت و توانی که مدعی آن بود برنخواهد گشت. این عملیات یک تغییر اساسی نیز در راهبرد منطقه ایجاد کرد، بنابراین بعد از این عملیات، معادلات منطقه، راهبرد‌های دشمن و حتی محور مقاومت تغییرات اساسی خواهد کرد و این یکی از محور‌های اساسی برای تفسیر، تحلیل و برآورد آینده پیشرو است. حجت‌الاسلام‌ سیداسماعیل خطیب اقدام جهادگران حماس را شکست دیگری برای آمریکا در منطقه دانست و افزود: نکته مهم این عملیات شکست دوباره قدرت آمریکا در منطقه و دنیا بود. هیمنه قدرت آمریکا که مدعی حمایت نظامی، اطلاعاتی، اقتصادی و سیاسی از رژیم صهیونیستی بود و آن را جایگزین خروج مفتضحانه خود در منطقه کرده بود، از هم پاشید.
وی با اشاره به طرح عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه گفت: با طرح آبراهام جهت گسترش و عادی‌سازی روابط با کشور‌های منطقه تلاش زیادی کردند و امتیازات زیادی به برخی کشور‌های منطقه دادند. این عادی‌سازی برای تبدیل شدن رژیم صهیونیستی به قدرت اول منطقه بود. بنابراین بدتر از رژیم صهیونیستی، آمریکایی‌ها در این راه شکست خوردند و این شکست بزرگ قطعا شیوه‌ها و روش‌های آمریکایی‌ها را در منطقه تغییر خواهد داد.
وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: وزیر خارجه آمریکا در منطقه مثل دوره‌گرد‌ها می‌چرخد و به دنبال راه‌حلی است تا با کمک بعضی کشور‌ها در اقدام بعدی ذره‌ای آبرو برای رژیم صهیونیستی بماند؛ یعنی یک آتش‌بس آبرومندانه، بنابراین رژیمی که ادعا داشت بعد از عملیات علیه حماس بزودی پیروز منطقه است، اکنون دنبال آتش‌بس در قبال آزادی اسراست و این موضوع را دنبال می‌کند که غزه را از دست حماس خارج کند. خطیب با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: محور مهمی که در آینده اثرگذار است، پیروزی قدرت مردمی، امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی کشور در جنگ ترکیبی و جهانی است که علیه ایران طراحی شده است و امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت بزرگ در منطقه مورد توجه است. اکنون ایران به عنوان یک قدرت تعیین‌کننده نه‌تنها در منطقه بلکه در نقاط مختلف دنیا مطرح است و امروز با تمام توان اقتدار ایران را حس می‌کنند، بنابراین در آینده نزدیک در منطقه تغییرات جدی‌ رخ خواهد داد و شاهد برخورد مقتدرانه با گروهک‌ها، باند‌ها و تشکل‌های ضدامنیتی و به معنای عام اقدامات تروریستی خواهیم بود و آسیب‌دیدگی فرامرزی ما رو به کاهش خواهد بود، بنابراین ما شاهد افزایش اقتدار فرامرزی - امنیتی‌ خواهیم بود.
***
انهدام شبکه تروریستی سلطنت‌طلب در کرمان
رئیس کل دادگستری استان کرمان از انهدام شبکه تروریستی سلطنت‌طلب در کرمان خبر داد.
در پی اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان، یک شبکه سازمان‌یافته ضدامنیتی مورد شناسایی قرار گرفت. لیدرهای این شبکه نیز اخیرا با هدایت سرپل‌های تروریستی سلطنت‌طلب، ضمن ورود به فاز اقدامات مسلحانه، قصد ترور یکی از نیروهای امنیتی استان را داشتند که در تور اطلاعاتی سپاه قرار گرفته و بازداشت شدند.
اعضای این تیم ضمن ارتباط با عناصر و رسانه‌های معاند خارج از کشور، طی یک سال گذشته اقدامات ضد امنیتی از قبیل حمله به اماکن، تخریب اموال عمومی، آتش‌ زدن بنرها‌، چاپ و پخش انبوه تراکت علیه نظام، شعارنویسی و ارسال محتوا به شبکه‌های ماهواره‌ای را انجام می‌دادند. از جمله اقدامات دیگر این شبکه، تلاش برای شناسایی به قصد آسیب رساندن به آمران به معروف و ناهیان از منکر بود که با اقدام به‌موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق به اجرای نقشه خود نشدند.
***
چند درصد داوطلبان انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شدند؟
رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست خبری درباره روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان نمایندگی گفت: هیات‌های اجرایی پس از پایان رسیدگی به مدت ۲ روز، موظف هستند نتایج آن را به داوطلبان اطلاع‌رسانی کنند. در این مرحله از بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس، هیات‌های اجرایی که شامل معتمدان محلی در هر شهرستان هستند، صرفا مستندات اولیه را بررسی می‌کنند و بنا بر قانون جدید انتخابات بررسی صلاحیت نهایی در شورای نگهبان انجام خواهد شد.
سیدمحمدتقی شاهچراغی در ادامه نشست خبری خود افزود: به مدت ۴ روز داوطلبانی که عدم احراز از هیات اجرایی گرفتند، می‌توانند به سامانه وزارت کشور مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند که از ساعت 8 تا ۱۸ اعتراضات قابل ثبت است و اعتراضات به هیات نظارت استان‌ها برای رسیدگی ارسال می‌شود و داوطلبانی که مایل هستند دلایل عدم احراز را داشته باشند با مراجعه حضوری به خودشان (برای رعایت حال آنها) گفته می‌شود و اسناد آن ارائه خواهد شد. رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه بیان کرد: هیات‌های نظارت استانی در طول 50 روز به شکایات رسیدگی می‌کنند. مجددا اگر عدم احراز مطرح شود و کسی اعتراض داشته باشد شورای نگهبان به آن رسیدگی می‌کند. معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد: ۲۴ هزار و ۹۸۲ نفر داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با همه سلایق بودند که از این میان ۱۴ درصد عدم تایید و ۱۴ درصد عدم احراز شدند، البته عدم احراز و عدم تایید به معنای رد صلاحیت نیست.

Page Generated in 0/0041 sec