printlogo


کد خبر: 271887تاریخ: 1402/8/22 00:00
یادداشت
درخشش بلانکو و برد نکونام در جدال مربیان لالیگایی

عبدالله دارابی: دیدار حساس استقلال - تراکتور که تحت تاثیر کنفرانس خبری پاکو خمس بود، از دقیقه هفتم بازی توسط سیمای ملی پخش شد و گزارشگر بازی در حالی می‌گفت «در دقایق پخش نشده اتفاق خاصی نیفتاده» که همزمان از درآوردن توپ از زیر طاق دروازه تراکتور توسط پورحمیدی ‌گفت!
پس از یکی دو حرکت خطرناک تبریزی‌ها، این استقلال بود که بازی را در دست گرفت. توپ‌گیری بلانکو و محمدی و چرخش و پاس آنها اساس حملات این تیم در نیمه اول بود که تعلل در پاس دادن یا کم‌دقتی در پاس نهایی مانع بهره‌مندی آبی‌پوشان از این شیوه منطقی شد. گفتنی است انتخاب این روش، نشان از آنالیز خوب تیم خمس توسط کادر فنی استقلال داشت. استقلال که فصل گذشته و بویژه ۲ فصل قبل، برنامه چندان مطلوبی برای استفاده از ضربات ایستگاهی به‌رغم داشتن بازیکنان بلندقامت نداشت تا اینجای لیگ توجه خاصی به این تاکتیک داشته که در این بازی نیز مشهود بود. گل اول استقلال با همین روش و روی ضربه کرنر دقیق مهدی‌پور و ضربه سر زیبای ایمان سلیمی - مدافعی که در این هفته‌ها به خاطر عملکردش مورد انتقاد بود- به ثمر رسید، البته در این گل نباید حرکت هوشمندانه بلانکو در تیر یک را که فضا را برای سرزنی سلیمی بخوبی فراهم کرد نادیده گرفت. استقلال دقیقه ۴۴ بازی هم روی همین روش توپ‌گیری مهاجم پشت به دروازه حریف و پاس به هافبک‌ها جهت تغذیه مهاجم هدف می‌توانست به گل دوم برسد اما تعلل رضاوند در پاس دادن و برخورد حامدی‌فر و جلالی، مانع این مهم شد!
نیمه دوم را شاگردان نکونام هجومی و بر اساس استفاده از اصل غافل‌گیری حریف آغاز کردند و دقیقه ۵۰ روی سانتر عالی جلالی و ضربه سر هنرمندانه و دیدنی گوستاوو بلانکو به گل دوم دست یافتند. بلانکو بویژه در ۲۰ دقیقه ابتدایی این نیمه نیز با حرکات زیبای پا به توپش، هم حریف را تحت فشار قرار داد و هم توانایی‌هایش را به رخ کشید. از دقیقه ۶۳ و پس از اینکه پورحمیدی ضربه سر استقلالی‌ها روی کرنر ارسالی را روی خط دروازه دفع کرد، شاگردان نکونام عقب نشستند و این فرصت را برای بازیسازی و حملات میهمان فراهم کرد به نحوی که تا پایان بازی روی دروازه استقلال خیمه زدند و به جز ۲ یا ۳ صحنه در لحظات پایانی، آبی‌پوشان مجال حضور در حوالی 18 قدم تراکتور را نیافتند و فقط به دفع توپ پرداختند؛ عقب‌نشینی‌ای که می‌توانست به ضرر استقلال تمام شود اما واکنش‌های حسینی و عدم بهره‌گیری قرمزپوشان تبریزی از فرصت‌ها، این بار یار آبی‌پوشان بود ولی معلوم نیست در همه مصاف‌های سنگین چنین شانسی نصیب شاگردان نکونام شود!
در این بازی جذاب که با برتری ۲ گله آبی‌پوشان به پایان رسید گوستاوو بلانکو چهره شاخص میدان بود؛ بازیکنی که به شرط تداوم بروز توانایی‌هایش که در این دیدار به نمایش گذاشت، می‌تواند عیار استقلال را به طور محسوسی افزایش دهد.
 در باب داوری نیز شاید بتوان گفت در دقیقه ۲۰ بازی، مشت پورحمیدی، سنگربان تراکتورسازان به سر بازیکن استقلال می‌توانست یک پنالتی را نصیب میزبان کند که گویا این صحنه از چشم داور دور ماند!

Page Generated in 0/0062 sec