printlogo


کد خبر: 271908تاریخ: 1402/8/22 00:00
صلاحیت نماینده‌ای که در جریان اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی» در پازل آشوبگران بازی می‌کرد، احراز نشد
صلاحیت ندارد

گروه سیاسی: روز جمعه همزمان با اعلام پایان بررسی صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرهایی پیرامون رد صلاحیت برخی چهره‌های سیاسی و بعضا نمایندگان فعلی مجلس دست به دست شد. سوای اعلام اسامی افراد ردصلاحیت‌شده، برخی جریانات سیاسی - رسانه‌ای نسبت به دلیل این ردصلاحیت‌ها تشکیک کرده و برخی از این موارد را غیرمنطقی و سیاسی دانستند. یکی از افرادی که خبر ردصلاحیت وی توسط هیات اجرایی بیش از بقیه بازتاب یافت، مسعود پزشکیان نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بود. وی خبر ردصلاحیت خود را با انتشار نامه فرمانداری تبریز و این پیوست که «رد صلاحیت اینجانب با استناد به بند ۲ ماده ۳۱ التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی» است، اعلام کرد. پزشکیان روز گذشته نیز در گفت‌وگو با جماران نسبت به این رد صلاحیت و دلیل آن انتقاد کرد و گفت: «از نظر من قابل هضم نیست که افرادی بیایند به ما که تمام زندگی و عمر خود را برای انقلاب گذاشتیم و تلاش کردیم آن‌ وقت بگویند عدم اعتقاد عملی به نظام! و آنها که اعتقاد داشتند چه کسانی هستند نمی‌دانم!» سوای این، برخی جریانات سیاسی نیز به این مساله واکنش نشان داده و با حمله به کلیت نظام جمهوری اسلامی، فرآیند انتخابات را هم زیر سوال بردند.
کمی قبل‌تر در جریان آشوب‌های 1401 و اقدامات ضدایرانی جریان ززآ، مسعود پزشکیان به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی تلویزیونی حاضر شد و پیرامون فوت مهسا امینی مطالبی را عنوان کرد. مسعود پزشکیان در گفت‌وگوی زنده شبکه خبر در بحبوحه شکل‌گیری اغتشاشات به بهانه درگذشت تصادفی مهسا امینی گفت: «از نظر علمی نمی‌شود کسی همین جوری بیفتد! از نظر پزشکی... من پزشکم. جراح قلبم... جزو رتبه‌های برتر کشورم. از نظر علمی ممکن نیست کسی همین‌جوری بیفتد...» این در حالی است که ادعای کشته شدن مهسا امینی نه از سوی خانواده او، نه جریان آشوب و ترور و نه‌برخی جریانات سیاسی اثبات نشد. در مقابل با پیگیری‌های دقیقی که از سوی مقامات و نهادهای مسؤول در ارتباط با چگونگی فوت مهسا امینی صورت گرفت، مشخص شد نه تنها ضربه‌ای به سر وی وارد نشده که او سابقه انجام عمل جراحی در مغز خود را هم داشته است؛ عملی که پدر مهسا امینی و جریان رسانه‌ای آشوب همواره منکرش شدند اما همین اواخر بود که رضا بهروز متخصص بیماری‌های عروق مغزی در دانشگاه تگزاس سن‌آنتونیو که از حامیان جریان آشوبگر زن، زندگی، آزادی و از جمله کارشناسان شبکه اینترنشنال است، به دروغ‌هایی که درباره فوت مهسا امینی منتشر شد، اعتراف و افشا کرد هیچ علائمی از برخورد و ضربه در عکس سی‌تی‌اسکن مربوط به مهسا امینی نبود. جالب آنکه بعد از رضا بهروز، شهرام ماکویی، پزشک مورد اعتماد رضا پهلوی نیز به صورت صریح به این دروغ اعتراف و اذعان کرد در سی‌تی‌اسکن‌های مهسا امینی خبری از ضربه وجود ندارد. به هر روی ضمن مشخص شدن جزئیات دروغین منتشرشده در این رابطه، نماینده اصلاح‌طلب مجلس در گفت‌وگوی خود با شبکه خبر و بعدها در اظهارنظرهایی که در رسانه‌‎ها مطرح می‌کرد، موضع خود را مبنی بر اینکه پلیس، مهسا امینی را بازداشت کرده، کتک‌ زده و جنازه‌اش را تحویل داده است، اصلاح نکرد؛ موضعی که مشخصا در تشدید آتش آشوب‌ها و دامن‌زدن به چنین دروغ‌هایی تأثیر‌گذار بود؛ موضعی دروغین که بیانش آن هم از زبان یک نماینده مجلس، امنیت ملی و روانی جامعه را تحت‌الشعاع‌ قرار داد و بدون شک در راستای همان پروژه‌ای بود که آشوب‌طلبان و براندازان آن را پیگیری می‌کردند.
با تمام اینها و سوای سایر مواضع ضد و نقیض پزشکیان در موضوعات مختلف، دلیل ردصلاحیت وی با توجه به همین یک موردی که در جهت تضعیف امنیت ملی اتخاذ کرد و عملا هم دروغ از آب درآمد، واضح است و چنین شخصی مسلما برای نمایندگی مجلس فاقد صلاحیت است.

Page Generated in 0/0059 sec