printlogo


کد خبر: 271910تاریخ: 1402/8/22 00:00
اعلام حمایت بیش از 100 سینماگر سرشناس ایرانی از مردم فلسطین
سینمای ایران علیه صهیونیسم

126 سینماگر سرشناس ایرانی در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل ضمن محکومیت کشتار مردم مظلوم غزه، خواهان اعلام آتش‌بس فوری در نوار غزه شدند.
موزه صلح تهران و خانه سینما در بیانیه‌ای کشتار غیرنظامیان در نوار غزه را محکوم و درخواست آتش‌بس فوری کردند. این بیانیه که تاکنون توسط بیش از ۱۰۰ نفر از جانبازان شیمیایی موزه صلح و هنرمندان سینما همچون داوود میرباقری، مجید مجیدی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، لیلا حاتمی، همایون اسعدیان، کمال تبریزی، محسن تنابنده، رامبد جوان، علیرضا داوودنژاد، فرهاد توحیدی، احمدرضا درویش، رسول صدرعاملی، محسن امیریوسفی، هادی حجازی‌فر، محمدحسین مهدویان، محسن کیایی، شبنم مقدمی، مجتبی میرتهماسب، سیدرضا میرکریمی، مجید انتظامی، امیر اثباتی، افسانه بایگان، هانیه توسلی و... امضا شده است، به شرح زیر است:
«به نام حق
جناب آقای آنتونیو گوترش، دبیرکل محترم سازمان ملل متحد!
ما هنرمندان ایران به همراه جانبازان و مصدومان شیمیایی بازمانده از جنگ عراق و ایران (۱۹۸۸- ۱۹۸0)، با امضای این نامه دردمندانه از شما می‌خواهیم تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از ظلم عریانی که علیه زنان، کودکان و مردم غیرنظامی محاصره شده غزه در جریان است، انجام دهید. جناب گوترش! جایگاهی که در اختیار شماست، چه بخواهید و چه نخواهید، وجدان تاریخی بشر امروز را نمایندگی می‌کند و عملکرد آن سند قضاوت آیندگان خواهد بود. به خاطر انسانیت جنگ را متوقف کنید».

Page Generated in 0/0055 sec