printlogo


کد خبر: 271921تاریخ: 1402/8/23 00:00
اخبار

جزئیات تشییع پیکر اسلامی‌ندوشن
پیکر استاد محمدعلی اسلامی‌ندوشن ۲۸ آبان‌ به ایران می‌رسد و پس از برگزاری مراسم تشییع در تهران در ۲۹ آبان، ۳۰ آبان‌ در نیشابور در جوار آرامگاه عطار به خاک سپرده می‌شود.
محمدجواد حق‌شناس درباره جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری اعلام کرد: ۲۸ آبان‌ماه پیکر استاد به فرودگاه امام خمینی می‌رسد و ساعت ۸ صبح ۲۹ آبان از صحن دانشکده ادبیات دانشگاه تهران تا جلوی مسجد دانشگاه تشییع انجام می‌شود و از آنجا پیکر به موسسه اطلاعات منتقل می‌شود. نماز در آنجا قرائت می‌شود و بعد مراسم بزرگداشت تا ساعت ۱۱ برپا خواهد شد و سخنرانی انجام می‌شود. ‌سپس پیکر استاد به نیشابور منتقل می‌شود تا روز ۳۰ آبان به خاک سپرده شود.
حق‌شناس اضافه کرد: بر این اساس روز ۳۰ آبان تشییع پیکر استاد اسلامی‌ندوشن در نیشابور به سمت مقبره عطار برگزار خواهد شد و عصر آن روز هم نشستی به یاد استاد اسلامی‌ندوشن برپا خواهد شد.
***
وزیر ارشاد: 
کتابفروشان می‌توانند در صندوق هنر عضو شوند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین یادداشت خود در فضای مجازی نوشت: برای حمایت از کتابفروشان کشور امکان عضویت‌شان در صندوق هنر فراهم شد. محمدمهدی اسماعیلی در جدیدترین یادداشت خود در فضای مجازی، ضمن اشاره به آغاز هفته کتاب نوشت: «در آستانه هفته کتاب، برای حمایت از کتابفروشان و به نشانه اهمیت این فعالان موثر فرهنگی، امکان عضویت کتابفروشان سراسر کشور در صندوق هنر و بهره‌مندی از خدمات این صندوق به عنوان خادمان فرهنگ فراهم شد». سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
***
فلسطین جشنواره «ایدفا» را تحریم می‌کند
موسسه فیلم فلسطین (PFI) از بیانیه دلجویانه جشنواره «ایدفا» از صنعت فیلم اسرائیل به شدت انتقاد و اعلام کرد فیلم‌هایش را از جشنواره بیرون می‌آورد. بیانیه موسسه فیلم فلسطین اشاره به عذرخواهی جشنواره ایدفا از اسرائیلی‌ها در رابطه با شعاری است که معترضان در شب افتتاحیه این رویداد سینمایی سر دادند. چند معترض فلسطینی در جریان مراسم افتتاحیه «ایدفا» به روی صحنه رفتند و فریاد «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» سر دادند. این شعار به فریاد تجمع اعتراضات طرفدار فلسطین در جریان جنگ تبدیل شده است؛ اقدامی که حتی با استقبال دبیر جشنواره «اوروا نیرابی» نیز رو به رو شد. سپس 16 چهره صنعت فیلم اسرائیل، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن ناراحتی خود را از عدم واکنش رسمی مدیر جشنواره به این اتفاق اعلام کردند و مسؤولان رسمی ایدفا نیز طی بیانیه‌ای رسمی بابت حوادث شب افتتاحیه عذرخواهی کردند! مؤسسه فیلم فلسطین (PFI) نیز در بیانیه‌ای جشنواره مستند آمستردام (IDFA) را متهم کرد «در برابر نسل‌کشی مداومی که اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه مرتکب شده است، سکوت کرده در حالی که تاکنون بیش از ۱۱۰۰۰ نفر جان باخته‌اند، یک میلیون نفر آواره و ۳۰۰۰ مفقود شده‌اند». 
موسسه فیلم فلسطین همچنین توصیه کرده است فیلمسازان فلسطینی فیلم‌های خود را از جشنواره خارج کنند و در بازار جشنواره نیز شرکت نکنند. «بسمه الشریف» هنرمند و فیلمساز فلسطینی، 4 فیلم کوتاه خود را از جشنواره بیرون آورد با این حال «محمد جبالی» کارگردان فلسطینی فیلم خود «زندگی زیباست» را که در بخش مسابقه بین‌المللی نمایش داده می‌شود تاکنون از جشنواره بیرون نکشیده است.
***
«برای تاریخ می‌گویم» برای سومین بار تجدید چاپ شد
جلد سوم کتاب «برای تاریخ می‌گویم» خاطرات محسن رفیق‌دوست به چاپ سوم رسید.  مجموعه 3جلدی «برای تاریخ می‌گویم» خاطرات محسن رفیق‌دوست نخستین و آخرین وزیر سپاه جمهوری اسلامی است که به قلم سعید علامیان در انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. جلد اول خاطرات و ابعاد مختلف زندگی رفیق‌دوست در بازه زمانی سال‌های 1357 تا 1368، جلد دوم سال‌های 1368 تا 1378 و جلد سوم از 1378 تا 1388 را روایت می‌کند. هر 3 جلد به صورت پرسش و پاسخ تنظیم و سعی شده با نثری روان ماجراهای پرفراز و نشیب انقلاب را از زاویه‌های دید مختلف بنگرد.  چاپ سوم از جلد سوم این مجموعه به‌تازگی در انتشارات سوره مهر منتشر شده که با شمارگان 1250 نسخه به قیمت 195 هزار تومان در بازار کتاب و دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

Page Generated in 0/0067 sec