printlogo


کد خبر: 271928تاریخ: 1402/8/23 00:00
گزارش
میدان حزب‌الله فعال‌تر شد

عملیات‌های حزب‌الله لبنان در سی و نهمین روز عملیات توفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی به شدت تشدید شده و پیام‌های نماینده آمریکا به لبنان هم تاثیری در وقفه این عملیات‌ها نداشته است و همان‌طور که سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان کرد چشم جهان باید به میدان باشد. 
مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از ملت مقاوم فلسطین در غزه و در تایید مقاومت شجاع و شریف آن، مبارزان ما ساعت ۱۰:۳۶ صبح دیروز‌ (دوشنبه) نیروهای پیاده‌نظام صهیونیست را در پایگاه الضهیره با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار دادند که مستقیما به اهداف مورد نظر اصابت کردند.
 حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد پایگاه المرج اسرائیل در مقابل شهرک مرکبا در جنوب را هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان در ادامه بیان کرد: در حمایت از مردم غزه و مقاومت آن مبارزان این گروه مقاومت ساعت ۱۱ قبل از ظهر دیروز نیروهای صهیونیست در نزدیکی مقر برانیت را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داد که تعدادی کشته و مجروح در میان آنها برجا گذاشت. 
حزب‌الله در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد «در حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه‌شان» با سلاح‌های مناسب، پایگاه راهب اسرائیلی را هدف قرار داده و به آنجا ضربه‌های مستقیم وارد کرده‌ است. همچنین خبرنگار المیادین گزارش داد بلند شدن دود سفید از داخل مقر نظامی البیاض بلیدا دال بر آن است که هدف قرار گرفته ‌است. 
جنبش حزب‌الله لبنان، بعدازظهر دیروز در 2 بیانیه جداگانه از حمله به مواضع و نظامیان رژیم صهیونیستی در مجاورت خطوط مرزی لبنان خبر داد. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه نخست خود اعلام کرد در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، حدود ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی پادگان اسرائیلی «پرانیت» را با راکت‌های هدایت‌شونده هدف حمله قرار داده است.
در ادامه این بیانیه اشاره شده است که راکت‌های شلیک‌شده به اهداف مورد نظر برخورد داشته‌اند و تعدادی از نظامیان صهیونیست کشته یا مجروح شدند. حزب‌الله در بیانیه دوم خود اعلام کرد موضع نظامی «الراهب» در نزدیکی خطوط مرزی لبنان را با استفاده از تسلیحات مناسب هدف حمله قرار داده است. این تحولات در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز گزارش دادند روز یکشنبه ۲۲ شهرک‌نشین و سرباز بر اثر اصابت گلوله‌های ضد تانک و خمپاره به 2 هدف در شمال زخمی شدند.
 روزنامه عبری‌زبان هاآرتص نوشت: در شهرک «دوو» در جلیل علیا، ۱۵ شهرک‌نشین بر اثر اصابت موشک ضد تانک مجروح شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده و دیگری جراحت شدیدی برداشت. این روزنامه افزود: در یک هدف‌گیری در شهرک المناره، هفت سرباز بر اثر اصابت خمپاره مجروح شدند. 
رسانه‌های عبری‌زبان خاطرنشان کردند که ارتش اشغالگر پس از مهم‌ترین روز در مرزهای شمالی از زمان آغاز جنگ غزه، با بمباران عکا و الکرایوت به عنوان بخشی از مجموعه‌ای از حوادث که منجر به تلفات جانی در صفوف شهرک‌نشینان و سربازان صهیونیست شد، در شمال به حالت آماده‌باش درآمده ‌است. همزمان خبرنگار کانال «کان» در شمال با بیان اینکه «تخلیه مجروحان در «دوو» ساعت‌ها ادامه داشت»، گفت: «وضعیت بسیار خطرناک است و این فشار بر ارتش اسرائیل را افزایش می‌دهد و ناامیدی را در میان شهرک‌نشینان در منطقه مرزی و در میان خود پرسنل ذخیره ارتش افزایش می‌دهد». وی افزود: قرار گرفتن در این شرایط برای آنها آسان نیست، هفته‌ها است در این شرایط هستند و آسان نیست. 
رسانه‌های عبری‌زبان در ادامه نوشتند: دیروز مشخص شد حزب‌الله است که در مرز شمالی تصمیم می‌گیرد چه کسی زنده بماند و چه کسی بمیرد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد مجاهدان مقاومت اسلامی پایگاه صهیونیستی «الرمثا» در مزارع اشغالی شبعا را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده‌اند. در ادامه بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده که در این عملیات، تلفاتی قطعی به دشمن صهیونیست وارد شده است. پیش از صدور این بیانیه، خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گفته بود شماری از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا هدف حملاتی از لبنان قرار گرفت. روزنامه یدیعوت آحارانوت هم اعلام کرد که در حملات متعدد دیروز حزب‌الله لبنان ۲۹ اسرائیلی از جمله ۷ نظامی زخمی شده‌اند. این در حالی است که ویدئوهای منتشرشده نشان می‌دهد تعدادی از صهیونیست‌ها به طور حتم کشته شده‌اند اما ارتش صهیونیستی تا این لحظه خبری از کشته شدن آنها منتشر نکرده است. سازمان ستاره سرخ داوود همچنین اعلام کرد ۱۰ صهیونیست در الجلیل علیا بر اثر اصابت ترکش موشک‌های قسام زخمی شدند. 
بعد از هشدارهای تند جنبش مقاومت اسلامی لبنان به رژیم موقت صهیونیستی درباره تداوم جنگ و حملات علیه نوار غزه، اکنون از تقاضای آمریکا از حزب‌الله برای وارد نشدن به این درگیری‌ها خبر می‌رسد. منابع مطلع می‌گویند مشاور ارشد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سفر به لبنان، در پیامی غیرمستقیم به جنبش مقاومت حزب‌الله درخواست کرده که آنها وارد جنگ رژیم صهیونیستی با نوار غزه نشوند. 
پایگاه خبری «آکسیوس» بامداد روز  دوشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که «عاموس هوکشتاین» مشاور بایدن در امور انرژی و سرمایه‌گذاری در یک هفته اخیر به لبنان سفر کرده و از طریق «نبیه بری» رئیس پارلمان و دیگر مقامات این کشور به حزب‌الله پیام داده است.  پیش از این نیز «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با تاکید بر لزوم توقف اقدامات تحریک‌آمیز ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، گفته بود به عقلانیت حزب‌الله اعتماد دارد.

Page Generated in 0/0056 sec