printlogo


کد خبر: 271929تاریخ: 1402/8/23 00:00
اخبار

صدرنشینی جوکوویچ در رده‌بندی برترین تنیسورهای جهان
نواک جوکوویچ برای هشتمین‌بار، سال را به عنوان برترین تنیسور جهان به پایان خواهد برد. 
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، نواک جوکوویچ تنیسور صرب در دیدار مرحله گروهی مسابقات اتحادیه تنیس حرفه‌ای (ATP) «دن هولگر رون» دانمارکی را شکست داد. این مسابقات در تورین ایتالیا برگزار می‌شود. این دیدار با نتایج ۷ بر ۶، ۶ بر ۷ و ۶ بر ۳ به سود جوکوویچ به پایان رسید. 
به لطف این پیروزی، تنیسور صرب، صدرنشینی خود را در رده‌بندی برترین تنیسورهای جهان در پایان فصل تضمین کرد. بر این اساس جوکوویچ سال ۲۰۲۳ را به عنوان مرد شماره یک تنیس جهان به پایان خواهد برد؛ این اتفاق برای هشتمین‌بار رخ می‌دهد که او در پایان سال به عنوان برترین تنیسور رده‌بندی شناخته می‌شود.  
آخرین باری که این تنیسور توانست فصل را به عنوان نفر شماره یک رده‌بندی به پایان برساند، سال ۲۰۲۱ بود و از رکورد پیت سامپراس آمریکایی که 6 بار سال را به عنوان شماره یک جهان به پایان رساند، پیشی گرفت. 
سال ۲۰۲۲ کارلوس آلکاراس اسپانیایی فصل را در رتبه اول به پایان رساند. 
جوکوویچ ۳۶ ساله دارای ۹۷ عنوان قهرمانی ATP از جمله ۲۴ قهرمانی در گرند اسلم است که بیشترین قهرمانی در مسابقات انفرادی مردان است. وی برنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن و دیویس‌کاپ ۲۰۱۰ نیز هست.
***
یک رکورد دیگر در انتظار هالند
مهاجم منچسترسیتی در حال حاضر رکوردهای زیادی در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا دارد و بزودی رکورد دیگری را به مجموعه رکوردهایش اضافه خواهد کرد. 
به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، پس از پیوستن ارلینگ هالند به منچسترسیتی در تابستان ۲۰۲۲، او تقریبا در هر مسابقه‌ای که انجام داد، گل زد. او در لیگ برتر سریع‌ترین بازیکنی شد که به رکورد 2، 3، 4 و 5 هت‌تریک رسید، نخستین بازیکنی بود که در 3 بازی خانگی متوالی هت‌تریک کرد و اکنون رکورد بیشترین گل در یک فصل لیگ برتر را در اختیار دارد. 
در لیگ قهرمانان اروپا، او نخستین و تنها بازیکنی بود که در نخستین بازی خود در نیمه اول هت‌تریک کرد و زودتر از هر بازیکن دیگری به رکورد ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۳۰ و ۳۵ گل در این رقابت‌ها رسیده است. 
با این اوصاف شاید تعجب‌آور نباشد اگر بشنویم این بازیکن نروژی در آستانه ثبت رکورد دیگری است. دبل هالند در بازی یکشنبه مقابل چلسی در استمفوردبریج باعث شد او به رکورد ۴۹ گل در لیگ برتر انگلیس برسد و فقط یک گل تا مرز ۵۰ گل فاصله دارد. 
اگر اتفاقی عجیب و غریب رخ ندهد،  هالند سریع‌ترین بازیکنی خواهد شد که به رکورد ۵۰ گل در لیگ برتر خواهد رسید. ستاره نروژی اکنون در ۴۷ بازی در لیگ برتر ۴۹ گل به ثمر رسانده است و بازی بعد سیتی، یک بازی خانگی مقابل لیورپول است و باید دید این بازیکن در دیدار با لیورپول می‌تواند به این رکورد برسد یا باید فعلا منتظر بماند.
***
وعده آلکنو به داورزنی
سرمربی روس که یکی از گزینه‌های هدایت تیم‌ ملی والیبال محسوب می‌شود با محمدرضا داورزنی تماس گرفت. 
به گزارش ایرنا، پیاتزا، بلنجینی، آلکنو، هینن، معروف و اکبری ۶ گزینه هدایت تیم‌ ملی والیبال هستند. پیش از این آلکنو اعلام کرده بود تمایلی به سرمربیگری ندارد و در صورت علاقه فدراسیون والیبال می‌تواند مشاور فنی تیم‌ ملی والیبال شود اما این مربی صاحبنام در تماسی که در یکی دو روز گذشته با رئیس فدراسیون والیبال داشته، عنوان کرده قصد دارد برنامه‌های خود را برای سرمربیگری تیم‌ ملی ایران ارائه دهد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که به نظر نمی‌رسد آلکنو گزینه نخست فدراسیون والیبال باشد. 
در صورتی که این فدراسیون نتواند با معروف، بلنجینی و پیاتزا به توافق برسد، شانس آلکنو برای نشستن روی نیمکت تیم‌ ملی بیشتر خواهد شد. درباره سایر گزینه‌ها هم هنوز برنامه هیچ‌کدام از این مربیان به دست داورزنی نرسیده است. باید دید در نهایت کدام مربی هدایت تیم‌ ملی والیبال ایران را برعهده خواهد گرفت.

Page Generated in 0/0140 sec