printlogo


کد خبر: 271934تاریخ: 1402/8/23 00:00
اخبار

فروپاشی باند جعل مدارک تحصیلی در تهران
مدیرکل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: هسته اصلی شبکه جعل مدارک تحصیلی که مورد اتهام بیش از ۱۱۷ مورد کلاهبرداری بود، در غرب استان با همکاری نهادهای امنیتی و قضایی شناسایی و متلاشی شد. مسعود بهرامی در توضیح این خبر گفت: با اعلام گزارش درباره باند بزرگ جعل مدارک تحصیلی، پرونده‌ای در دستگاه قضایی استان تهران تشکیل شد و پس از سیر مراحل قانونی، رسیدگی به اتهامات اعضای اصلی این پرونده دائر بر جعل صدها مدرک تحصیلی در دستور کار محاکم استان تهران قرار گرفت. وی ادامه داد: سرانجام به همت اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران، هسته اصلی شبکه جعل مدارک تحصیلی که مورد اتهام بیش از ۱۱۷ مورد کلاهبرداری بود، در غرب استان تهران با همکاری نهادهای امنیتی و قضایی شناسایی و متلاشی شد. شایان ذکر است مجرمان توسط نیروی انتظامی بازداشت و تحویل مراجع قانونی شدند.
***
افتخار‌آفرینی جهانی دانش‌آموزان ایرانی با کسب 14 مدال
دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن‌سینا با اشاره به دستیابی ایران به 14 مدال رنگارنگ از مسابقات علوم و اختراعات جهانی ISIF 2023  که به میزبانی کشور اندونزی برگزار شد، گفت: دانش‌آموزان ایرانی در این مسابقات موفق به کسب یک مدال طلا، 3 مدال نقره و 10 مدال برنز شدند. مهدی رشیدی‌جهان درباره این مسابقات که اخیرا برگزار شد، اظهار داشت: در این دوره از مسابقات 860 تیم از 21 کشور حضور داشتند که دانش‌آموزان ایرانی در 2 بخش حضوری و غیرحضوری موفق به کسب 14 مدال رنگانگ شدند. رشیدی‌جهان گفت: تیم‌های حضوری ایران متشکل از ایلیا رضازاده و پادرا قزوینیان در رشته فنی‌ مهندسی صاحب مدال طلا و امیرحسین منافی در رشته شیمی نانو مدال نقره را تصاحب کردند. همچنین در بخش غیرحضوری  تیم‌های ایران به نمایندگی عرشیا جنت مکان و سیاوش بهشتی صاحب 2 مدال نقره شدند 10 مدال برنز این رقابت‌ها را هم تیم‌های ایرانی به نمایندگی محمدعماد مرادی، ارسس افشار، ونداد رزمی، کیان کرباسچی، امیرعلی مزروعی‌سبدانی، مهسا ذوالقدری، باربد رنده‌زاده، محمدبهراد قاسمی، نفس اسماعیل‌زاده‌افشار، سیدمحمد سامیارساری در رشته‌های رشته‌های فنی‌مهندسی، شیمی نانو،  فیزیک، زیست فناوری و علوم اجتماعی به دست آوردند. وی در پایان افزود: در حاشیه مسابقات علوم و اختراعات جهانی2023 ISIF اندونزی، از طرف جشنواره بین‌المللی ابن‌سینا جوایز ویژه‌ای به 5 تیم برتر از مالزی، اندونزی، رومانی و قزاقستان اهدا شد.
***
درخواست برخورد قضایی با متکدیان حرفه‌ای
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره طرح جمع‌آوری متکدیان پایتخت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: متکدی حرفه‌ای که سایر متکدیان را ساماندهی و سازماندهی می‌کند طبق قانون باید به زندان برود اما جای سوال است که چرا متکدیان حرفه‌ای به زندان نمی‌روند؟ احمد احمدی‌صدر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سرانجام طرح جمع‌آوری متکدیان در تهران گفت: طرح ساماندهی متکدیان همچنان ادامه دارد اما مسائلی در اجرای این طرح وجود دارد و آن این است که متکدی صراحتا در قانون مجرم محسوب شده و فرد متکدی باید به زندان برود که این اتفاق نمی‌افتد. وی در ادامه بیان کرد: ما یک متکدی را جمع‌ می‌کنیم و آن را به مجتمع فوریت‌ها می‌بریم تا به شرایط این افراد رسیدگی شود اما بعد از مدتی می‌بینیم همان فرد در خیابان است، چرا؟ متکدی حرفه‌ای باید دوران بازداشت خود را بگذراند و اگر فردی واقعا نیازمند و درمانده بود باید توسط دستگاه‌های مسؤول همچون کمیته امداد و بهزیستی به آن فرد کمک شود نه اینکه شهرداری آنها را جمع کند اما بعدا باز در خیابان باشند. احمدی‌صدر گفت: صددرصد موضوع پیگیری قضایی متکدیان حرفه‌ای را در جلسات پیگیری می‌کنیم و اساسا نماینده رئیس‌جمهور کارش این است که همه دستگاه‌ها را کنار هم بنشاند تا ببینند کدام کار انجام نشده تا با هم مشکلات را حل و در نهایت گزارش را به رئیس‌جمهور ارائه کنند.

Page Generated in 0/0173 sec