printlogo


کد خبر: 271945تاریخ: 1402/8/23 00:00
اخبار

عمل به مر قانون توسط هیأت‌های اجرایی انتخابات
دبیر ستاد انتخابات کشور روز گذشته در کارگاه آموزشی انتخابات بخشداران استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و یزد ضمن اشاره به فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی، هیات‌های اجرایی بدرستی عمل کردند.
محمد اسلامی ضمن اشاره به اینکه هیات‌های اجرایی شخصیت مستقل دارند، اظهار کرد: هیات‌های اجرایی در سراسر کشور به ‌صورت منظم و بر اساس استعلام‌ها از ۵ دستگاه وزارت اطلاعات، فراجا، دادستانی، سازمان اطلاعات سپاه و ثبت احوال کشور و همچنین بررسی‌های محلی درباره افراد تشکیل جلسه داده و اعلام نتیجه کرده‌اند.
وی ادامه داد: فرآیند علمی با محور دانش در هیات‌های اجرایی انتخابات نیز طی شد.
اسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ماده ۶۰ قانون باید تصمیم‌گیری‌های هیات‌های اجرایی مستند و بر اساس مدارک و اسناد معتبر باشد.
وی ادامه داد: بیشترین داوطلبانی که نقص پرونده داشته‌اند، مربوط به بند ۹ ماده ۳۱ قانون انتخابات مبنی بر سابقه 5 سال فعالیت اجرایی، آموزشی یا پژوهشی است که برخی افراد اطلاعات مورد نظر را هنگام ثبت‌نام درست بارگذاری نکرده‌اند و بر همین اساس شرایط احراز برای هیات‌های اجرایی شکل نگرفته است.
***
جانشین وزیر دفاع:
سال گذشته نزدیک یک میلیارد دلار صادرات نظامی داشتیم
جانشین وزیر دفاع و نیروهای مسلح روز گذشته در مراسم دوازدهمین سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم که با حضور مقامات لشکری و کشوری در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران برگزار شد، با بیان اینکه دستاوردهای شهید طهرانی‌مقدم معطوف به حوزه نظامی نبوده، گفت: در حوزه‌های هواپیماسازی و کشتی‌سازی از دانش و فناوری موشکی که این شهید عزیز برای کشور به ‌دست آورد، بهره می‌بریم.
سردار سرتیپ پاسدار سیدمهدی فرحی در ادامه افزود: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «یک روزی کشورهای دنیا به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند» اما سال گذشته توانستیم قریب یک میلیارد دلار صادرات نظامی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: دیگر نه‌ تنها قطعه‌سازی، بلکه به سمتی حرکت می‌کنیم که خالق جدیدترین محصولات و تجهیزات نظامی در دنیا باشیم. امیدواریم این دستاوردها بتواند بیش از پیش، اقتدارآفرین و بازدارنده باشد.
***
شبکه قاچاق سلاح در شرق کشور مورد ضربه وزارت اطلاعات قرار گرفت
دادستان شهرستان کهنوج از انهدام یک شبکه قاچاق سلاح جنگی که به صورت گسترده در شرق و جنوب شرق کشور فعالیت داشت، خبر داد و گفت: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی، اعضای این شبکه قاچاق سلاح و مهمات جنگی از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمان مورد شناسایی قرار گرفتند.
امید رضایی دیروز اظهار داشت: سحرگاه روز گذشته با دستور قضایی ضربه به باند مذکور در دستور کار دادستانی و نیروهای امنیتی قرار گرفت و در یک عملیات غافلگیرانه ۳ نفر از سرکردگان اصلی این باند دستگیر شدند.
دادستان کهنوج گفت: قاچاقچیان این محموله سلاح را از مرزهای شرقی وارد کشور کرده بودند و قصد توزیع آن را در استان‌های عمقی کشور داشتند.
وی تصریح کرد: مبارزه بی‌امان با باندهای قاچاق سلاح و مهمات در دستور کار دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی کرمان قرار دارد و طی چندماه گذشته چندین محموله بزرگ سلاح و مهمات در این استان کشف و ضبط شده است.
***
جلیلی: برنامه آمریکا انصراف جهان اسلام از مبارزه است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین با اشاره به راهبرد دشمن خارجی و اذناب داخلی‌اش‌ در ترساندن مردم از مبارزه اظهار کرد: برنامه آمریکا برای جهان اسلام، انصراف از مبارزه و رضایت به اسلام لیبرال و همسو با منافع آمریکاست؛ ترس از مبارزه و ترساندن از مستکبران نقشه قدیمی شیطان است؛ «ذلکم الشیطان یخوف اولیائه».
سعید جلیلی افزود: برنامه دیگر آمریکا انحراف در مبارزه است؛ آمریکا با ساخت گروه‌هایی مانند داعش، رژیم صهیونیستی را نمونه‌ درخشان دموکراسی و سپر آن و شمشیر آزادی معرفی می‌کند. به ‌قول «منیر شفیق» نقطه مشترک تروریست‌ها و سازشکاران، نداشتن نفس بلند در مبارزه و باور نداشتن به قدرت مردم است.
وی ادامه داد: اندیشه‌ مقاومت، یکه‌تازی بی‌ترمز آمریکای خودبرترپندار پساشوروی را به نقطه‌ عطف افول ابرقدرت‌ها تبدیل کرد و نه ‌تنها این نیروی پرطمطراق مغرور را زمینگیر کرد، بلکه روحیه‌ای را به کالبد منطقه دمید که دیگر نه سازش‌پذیر بود و نه سرکوب‌پذیر.
جلیلی تاکید کرد: در برابر یکه‌تازی‌های روزافزون آمریکا که با سستی دولت‌ها جری‌تر می‌شد، اندیشه مقاومت بود که سستی هیبت آن را برملا کرد و روند افول آمریکا و نظم صهیونیستی را کلید زد. جلیلی تاکید کرد: جرات مقاومت و صبر بصیر آن، سازش‌پذیری و سرکوب‌پذیری را برای همیشه باطل کرد و تاریخ جدیدی را برای انقضای نظم ظالمانه رقم زد.
وی گفت: آنچه امروز لباس پادشاه را انداخته و عریانی سبعیت فرعونی استکبار جهانی را برملا کرده، ناتوانی آنها در تمسک به این حیثیت دروغ و هیبت پوشالی‌ است؛ نتیجه جرات و شجاعت مقاومت، ابطال همیشگی گفتمان سازش است.

Page Generated in 0/0075 sec