printlogo


کد خبر: 271958تاریخ: 1402/8/24 00:00
اخبار

برگزاری بزرگداشت علامه طباطبایی
بزرگداشت علامه طباطبایی با عنوان «تربیت انسان» و با موضوع تبیین جایگاه مکتب علامه طباطبایی(ره) در نظام تربیت قرآنی امروز در سرچشمه برگزار می‌شود. موسسه جلوه نور علوی با همکاری مجموعه فرهنگی سرچشمه (یادمان شهدای هفتم تیر)، همزمان با چهل‌ودومین سالگرد ارتحال استاد علامه سیدمحمدحسین طباطبایی قدس‌سره برنامه بزرگداشتی تحت عنوان «تربیت انسان» با موضوع تبیین جایگاه مکتب علامه طباطبایی(ره) در نظام تربیت قرآنی برگزار می‌کند. این برنامه با سخنرانی ۲ نفر از چهره‌های شاخص تبیین مکتب علامه طباطبایی(ره)، یعنی آیت‌الله سیدیدالله یزدان‌پناه و استاد محمدتقی فیاض‌بخش برگزار می‌شود. در حاشیه همایش نیز از کتاب «رساله التوحید» اثر استاد علامه طباطبایی(ره) رونمایی می‌شود. این مراسم چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در سالن همایش‌های مجموعه شهدای انقلاب اسلامی، واقع در میدان بهارستان، خیابان شهید مصطفی خمینی، انتهای کوچه شهید صیرفی‌پور،  مجموعه شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) است.
***
وزیر ارشاد عنوان کرد
افزایش کتابخانه‌های سیار
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش کتابخانه‌های سیار خبر داد و گفت: هر قدر بچه‌ها از کتاب و کتابخوانی فاصله داشته باشند، آثار نامطلوب خودش را در آینده کشور به جا خواهد گذاشت. محمدمهدی اسماعیلی دیروز در حاشیه مراسم آغاز هفته کتاب در مدرسه دخترانه فرهنگ گفت:‌ ما خوشحال هستیم که امسال با ابتکار دوستان خوب‌مان توانستیم هفته کتاب را در قالب زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه شروع کنیم. به هر حال جامعه دانش‌آموزی ما با بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموزی که امروز در کشور مشغول تحصیل هستند، بزرگ‌ترین سرمایه فرهنگی جامعه ماست و اگر ما جامعه هدف خودمان را در گسترش کتاب و کتابخوانی اولویت‌بندی کنیم، اولویت اول بچه‌ها هستند. هر قدر بچه‌ها با کتاب خواندن خو بگیرند، حتما فردا پدران و مادران و مسؤولان خوبی در کشور خواهند شد. وی ادامه داد:‌ هر قدر بچه‌ها از کتاب و کتابخوانی فاصله داشته باشند، آثار نامطلوب خودش را در آینده کشور به جا خواهد گذاشت، به همین دلیل امسال بنا بر این است که به مدارس برویم. ابتدای سال همکاران ما در کانون پرورش فکری ۳ میلیون کتاب را به کتابخانه‌های مدارس فرستادند. با عزیزان‌مان صحبت کردیم که حتی در کلاس‌های درسی نیز کتاب‌های مورد نیاز بچه‌ها را قرار دهیم. وزیر ارشاد افزود: در نمایشگاه کتاب امسال آقای رئیس‌جمهور تاکید داشتند که ما کتابخانه‌ها را صرفا در مکان‌های خاصی در شهر قرار ندهیم که برای یک عده مخاطب حرفه‌ای در دسترس باشد، بلکه باید بتوانیم کتابخانه‌ها را گسترش دهیم. در این راستا من از وزیر صمت تشکر می‌کنم که موافقت کردند تعدادی خودرو به عنوان کتابخانه سیار داشته باشیم. این کتابخانه‌های سیار در آغاز ۲۵ خودرو بود که اکنون این آمار را ۲ برابر کرده‌ایم و با این کاری که دولت انجام می‌دهد، تلاش می‌کنیم ظرف ۲ سال آینده برای مناطق محروم و روستاها بتوانیم تا ۵۰۰ کتابخانه سیار را که شامل کامیون و مینی‌بوس و سایر خودروهایی است که امکان تجهیز آنها هست، فراهم کنیم و به همه مناطق عشایری و روستایی آن عدالت فرهنگی را که گفتیم از طریق کتابخانه‌های سیار پیش ببریم.
***
فصل دوم «سید خندان» به آنتن شبکه ۲ سیما رسید
 نخستین قسمت فصل دوم برنامه تلویزیونی «سید‌خندان» از روز پنجشنبه (۲۵ آبان‌ماه) ساعت ۲۲ روانه آنتن شبکه ۲ سیما می‌شود. این برنامه تلویزیونی که در قالب دورهمی شبانگاهی فروردین امسال با حضور خانواده‌ها و میهمانان از عرصه‌های شعر، ترانه، سرود، نمایش، استندآپ و... روانه آنتن شبکه ۲ سیما شد، فصل دوم آن پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه 2 سیما پخش می‌شود. بخش‌های جدید فصل دوم «سید خندان» شامل مسابقه مشاغل با هدف شرکت دادن تماشاچی، استخر توپ، مجیزگویی امین شفیعی در قالب شعر، ملت قهرمان با هدف معرفی افرادی که کمتر دیده شدند، حیاط سید خندان با هدف مشارکت بیشتر تماشاچی‌ها و آیتم سلام است که در شب‌های جمعه میزبان خادمان امام حسین(ع) می‌شود. خاطره‌بازی، اجرای نمایش، از تجربت بگو، استندآپ کمدی و حضور میهمانان از عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر مانند فصل قبل مخاطبان را تا انتهای برنامه با خود همراه می‌کند.«سید خندان» به تهیه‌کنندگی محمدحسین بزرگی‌راد و اجرا و سردبیری محمدرضا شهبازی روانه آنتن شبکه ۲ سیما می‌شود. مجری طرح و جانشین تهیه‌کننده محسن رسولی و کارگردان هنری برنامه سیداحسان حسینی است.
***
پردیس «چارسو» خانه سینماحقیقت شد
هفدهمین جشنواره «سینما حقیقت» از دوشنبه ۲۷ آذر آغاز می‌شود و نمایش آثار تا جمعه اول دی‌ ادامه دارد. شنبه دوم دی‌ نیز مراسم اختتامیه در تالار وحدت برگزار می‌شود. هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی‌مقدم برگزار می‌شود. این جشنواره در بخش‌های مسابقه ملی، مسابقه بین‌الملل، جایزه شهید آوینی، بخش‌های جنبی ملی و بین‌الملل و بزرگداشت برگزار می‌شود و در این دوره می‌کوشد ضمن بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه ایرانی - اسلامی، تصویری واقعی از آنچه بشر امروز در عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی با آن روبه‌رو است ارائه دهد. با این نگاه، تمرکز ویژه این دوره از جشنواره بر ۲ چالش ملی و بین‌المللی بحران آب و مساله جمعیت است.

Page Generated in 0/0058 sec