printlogo


کد خبر: 271966تاریخ: 1402/8/24 00:00
دور دنیا

اندیشکده امنیت ‌ملی اسرائیل:
95 درصد تجمعات جهان در حمایت از فلسطین است
گروه بین‌الملل: اندیشکده امنیت ملی اسرائیل بتازگی در گزارشی خبر داد تعداد تظاهراتی که از روزهای آغاز جنگ در حمایت از فلسطین در سراسر جهان برگزار شده‌ است، بسیار بیشتر از تظاهراتی بوده‌ است که برای حمایت از اسرائیل برپا شده است. طبق گزارش وبگاه «الجدید پرس» به نقل از اندیشکده امنیت ملی اسرائیل، تحلیل داده‌‌ها نشان می‌دهد از زمان آغاز جنگ، ۳۸۹۱ تظاهرات در حمایت از فلسطین و اسرائیل در ۹۲ کشور جهان برگزار شده است که مطابق آمارها تظاهرات حمایتی از فلسطین بسیار بیشتر از تظاهرات حمایتی از اسرائیل بوده که این روند در حال شتاب گرفتن است. طبق آمار منتشرشده، در 6 روز نخست جنگ در اراضی اشغالی فلسطین، ۶۹ درصد تظاهرات ضد اسرائیل و ۳۱ درصد دیگر در حمایت از این رژیم بوده‌ است. در ادامه این گزارش آمده است: بعد از «روز خشم» که حماس آن را در سیزدهم ماه اکتبر اعلام کرد، تظاهرات ضداسرائیلی شدت گرفت، به‌نحوی که این تظاهرات تا چند روز گذشته به ۹۵ درصد رسیده و تظاهرات حمایتی از رژیم اسرائیل به ۵ درصد کاهش یافت. از سوی دیگر، داده‌ها حاکی از آن است تظاهرات حمایتی از فلسطین در دست‌کم ۸۸ کشور جهان برگزار شد. بیشترین تعداد تظاهرات حمایتی از رژیم اسرائیل نیز در آمریکا و سپس به ترتیب آلمان، فرانسه و کانادا برگزار شده است. این مرکز صهیونیستی در گزارش خود اعلام کرد: نتایج بررسی‌ها و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد 95 درصد افرادی که در سراسر جهان بعد از آغاز جنگ غزه اقدام به برگزاری تظاهرات در واکنش به این جنگ کرده‌اند، از فلسطین حمایت می‌کنند. از ابتدای جنگ فعلی غزه 3891 مورد تظاهرات در 92 کشور جهان برگزار شده که تعداد تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطین بسیار بیشتر از اسرائیل بوده است و این روند به همین شکل ادامه دارد. در ادامه این گزارش تأکید شده است: در 6 روز ابتدایی جنگ، 69 درصد کل تظاهرات‌های جهان علیه اسرائیل و در حمایت از فلسطینی‌ها و 31 درصد تظاهرات‌ها به ‌نفع اسرائیل بود اما از زمان اعلام «روز خشم» توسط حماس در 13 اکتبر، تعداد تظاهرات‌های ضداسرائیلی در دنیا به‌شکل قابل‌توجهی افزایش یافت و در حال حاضر 95 درصد این تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطین و ضد اسرائیل است و تنها 5‌درصد از اسرائیل حمایت می‌کنند. مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افزود: دست‌کم در 88 کشور جهان شاهد برگزاری تظاهرات‌های مستمر در حمایت از فلسطین هستیم و بیشترین تظاهرات‌های ضداسرائیلی در 4 کشور جهان یعنی ایران، ترکیه، یمن و آمریکا برگزار شده است.
بعد از افشای چهره واقعی و خوی وحشی‌گری و تروریستی صهیونیست‌ها به‌دنبال جنایات تاریخی‌ای که در غزه انجام می‌دهند، افکار عمومی جهان بویژه در کشورهای اروپایی و آمریکا به‌شکل قابل‌توجهی درحال ابراز خشم و نفرت خود نسبت به اسرائیل است و با وجود اینکه این رژیم حدود 14 میلیون دلار برای تبلیغ روایات دروغین خود از جنگ غزه در اروپا و آمریکا هزینه کرده بود اما نتوانست افکار عمومی را فریب دهد و تظاهرات‌های گسترده ضدصهیونیستی در سراسر جهان همزمان با تداوم جنایات اشغالگران در غزه ادامه دارد. شبکه الجزیره در همین زمینه در گزارشی اعلام کرد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بیش از 13.5 میلیون دلار برای تبلیغات روایت خود از جنگ غزه در اروپا هزینه کرده است، این در حالی است که فلسطینی‌ها بدون هیچ هزینه‌ مالی، روایت حقیقی خود را از جنگ غزه به جهانیان نشان دادند و به‌عبارت دیگر افکار عمومی جهان با مشاهده جنایات علنی رژیم اشغالگر بیدار شد. 
***
اوکراین در میان اولویت‌های امنیتی آمریکا نادیده گرفته می‌شود
طرفداران اوکراین می‌گویند پول و زمان برای این کشور رو با اتمام است اما علاقه کنگره آمریکا به تامین مالی نیروهای اوکراینی که در مقابل روسیه می‌جنگند، از همیشه کمتر شده و از سوی دیگر، افزایش رقابت در میان اولویت‌های امنیت ملی واشنگتن از جمله مساله رژیم صهیونیستی و مرز جنوبی ایالات متحده می‌تواند ناقوس مرگ را برای ادامه کمک‌های آمریکا به کی‌یف به صدا درآورد. روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی می‌نویسد: هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان در روزهای اخیر به احتمال توقف کمک‌های مالی ایالات متحده به اوکراین اشاره کرده‌اند چون کنگره به سمت تعطیلی دولت می‌رود و عملا هیچ شانسی برای افزودن کمک‌های اوکراین به هیچ طرحی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. در همین حال، پنتاگون هشدار داده که تدارکاتش برای کی‌یف روز‌به روز کمتر می‌شود. دولت آمریکا می‌گوید تا به امروز، کنگره حدود ۱۱۳ میلیارد دلار برای کمک به اوکراین از زمان آغاز جنگ این کشور با روسیه در ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی اختصاص داده است و خودروهای نظامی، سیستم‌های دفاع هوایی، توپخانه، پهپاد، مهمات و خیلی تجهیزات دیگر در اختیار اوکراین قرار داده و در ضمن، نیروهای اوکراینی هم برای تخریب و از بین بردن مقادیر زیادی از تسلیحات و خودروهای روسی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. درخواست بودجه بایدن برای اوکراین بخشی از یک بسته امنیت ملی ۱۰۶ میلیارد دلاری است که هم شامل بودجه اضطراری برای رژیم صهیونیستی است، هم برای ابتکارات بازدارندگی چین در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه و هم برای رسیدگی به افزایش مهاجرت غیرقانونی از طریق مرز ایالات متحده و مکزیک است.
تمایل قانونگذاران جمهوری‌خواه برای کمک بیشتر به اوکراین برای چندمین ماه کاهش یافته و این روند حتی پیش از حمله تابستانی اوکراین بوده که البته هیچ پیشرفت چشمگیری را به همراه نداشت. در ماه‌های اخیر، یک جناح کوچک اما قدرتمند از محافظه‌کاران مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه کمک‌ها به اوکراین را به چالش کشیده و مانع تصویب اولویت‌های لیبرال یا دوحزبی شده است. اکنون، اوکراین خود را در رقابت برای جلب توجه قانونگذاران آمریکایی می‌بیند.

Page Generated in 0/0043 sec