printlogo


کد خبر: 271967تاریخ: 1402/8/24 00:00
اخبار

شهادت 2 والیبالیست در غزه
2 بازیکن تیم‌ملی والیبال فلسطین در حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند. منابع فلسطینی از شهادت دستکم ۱۳ شهروند فلسطینی در بمباران شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند. بر اساس این گزارش‌ها، ابراهیم قصیعه و حسن زعیتر، بازیکنان تیم‌ ملی والیبال فلسطین هم از جمله شهدای حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال غزه هستند. شریف یونس سامبا، بازیکن تیم ‌ملی والیبال ساحلی قطر با انتشار یک استوری در اینستاگرام خود نسبت به این حادثه واکنش نشان داد و نوشت: «دوست من در آرامش باشی، در بازی‌های 2 ماه پیش خیلی با هم صحبت کردیم. امیدوارم در آرامش باشی». تعداد شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از 15 مهر تاکنون به 11 هزار و 240 نفر رسیده است که 4 هزار و 630 نفر از این تعداد را کودکان و 3 هزار و 130 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.
***
رئیس فدراسیون ووشو: 
آمریکا با عدم صدور روادید فرصت قهرمانی دوباره را از ما گرفت
رئیس فدراسیون ووشو تاکید کرد آمریکا به عنوان میزبان مسابقات ووشوی قهرمانی جهان با عدم صدور روادید اعضای تیم ایران، فرصت قهرمانی دوباره را از کشورمان گرفت. امیر صدیقی در گفت‎وگو با تسنیم درباره عدم صدور روادید ملی‌پوشان ووشو برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا اظهار داشت: قرار بود تیم‌ ملی ووشو از 24 آبان در مسابقات قهرمانی جهان در تگزاس آمریکا حضور داشته باشد اما متاسفانه بار دیگر آمریکا با کارشکنی، اقدام غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی و نادیده گرفتن منشور جنبش المپیک و برخلاف روح ورزش برای تیم‌ ملی ایران در زمان مقرر روادید صادر نکرد. اتفاقی که باعث شد عنوان‌دار قهرمانی جهان نتواند در مسابقات جهانی شرکت کند و این اتفاق سرافکندگی و ناامیدی بزرگی برای میزبان مسابقات داشته باشد. بار دیگر شاهد دخالت‌های آشکار و عیان سیاست در ورزش بودیم و کشوری که مدعی رعایت این موضوع است، با دخالت در ورزش، کارشکنی کرد و مانع حضور قهرمانان ما که بیش از 6 ماه در اردوهای سخت ورزشی بودند، شد. رئیس فدراسیون ووشو ادامه داد: بدون شک عدم حضور ایران علاوه بر کاهش و تنزل سطح مسابقات، اتفاقی ناامید و ناراحت‌کننده است. فدراسیون ایران پیگیرهای متعددی بویژه از کمیته بین‌المللی‌المپیک و فدراسیون بین‌المللی ووشو داشت اما با این وجود این اتفاق افتاد. مراتب اعتراض خود را اعلام کردیم و بسیار از این جهت ناراحت هستیم که قهرمانان ما بار دیگر می‌توانستند در یک میدان بزرگ بین‌المللی درخشش ویژه داشته باشند و دل مردم ایران را شاد کنند و در خاک آمریکا قهرمان جهان شوند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. صدیقی درباره عدم صدور روادید تمام اعضای تیم‌ ملی گفت: متاسفانه درخواست ویزای کل کاروان ایران بدون پاسخ ماند و این اقدام غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی بزرگی بود. بنا بر اذعان کمیته برگزاری مسابقات، ایران نخستین کشوری بود که فرآیند درخواست صدور روادید را داشت. اردیبهشت اقدامات لازم شروع و در نیمه‌های تیرماه و چیزی غریب به چهار ماه به شروع مسابقات در سفارت آمریکا در ایروان ارمنستان حاضر شدیم و فرآیند مصاحبه و تحویل مدارک را انجام دادیم. با این وجود کاری که نباید انجام می‌شد از سوی آمریکا صورت گرفت و متاسفانه هیچ ویزایی برای کاروان ایران صادر نشد. 
***
همراهی معنادار یک مدیر با وزیر ورزش
یک مدیر که نام او این روزها برای معاونت مطرح شده روز گذشته وزیر ورزش را در یک برنامه همراهی کرد. به گزارش فارس، نخستین همایش ملی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در دانشگاه تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد. نکته جالب اینکه در این مراسم ۲ معاون وزیر ورزش یعنی سینا کلهر معاون فرهنگی و مریم کاظمی‌پور معاون ورزش بانوان در مراسم حضور داشتند اما عکسی که وزارت ورزش و جوانان منتشر کرده کیومرث هاشمی را در کنار مهرزاد حمیدی نشان می‌دهد و نامی از محمد پولادگر معاون حرفه‌ای و ورزش قهرمانی برده نشده است. پیش از این شایعاتی در وزارت ورزش و جوانان مطرح شد مبنی بر اینکه مهرزاد حمیدی گزینه معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش است. هاشمی از زمان ورود مدیرکل حوزه وزارتی را تغییر داد و شروین اسبقیان را برای این پست مهم معرفی کرد. 
***
مخالفت فدراسیون جهانی با حضور کیانوش رستمی در قطر کاپ
فدراسیون جهانی با حضور کیانوش رستمی در مسابقات گزینشی المپیک قطرکاپ موافقت نکرد. مسابقات وزنه‌برداری جایزه بزرگ قطر کاپ که گزینشی المپیک پاریس است، از ۱۳ آذر آغاز می‌شود. کیانوش رستمی 2 ماه پس از پایان مهلت ثبت‌نام اولیه کشورها، از فدراسیون ایران درخواست کرد در این مسابقات وزنه بزند. فدراسیون وزنه‌برداری هم با ارسال نامه‌ای  درخواست کرد نام کیانوش رستمی برای حضور در این مسابقات اضافه شود اما فدراسیون جهانی با این درخواست موافقت نکرد. از آنجا که مهلت ثبت‌نام به پایان رسیده بود، حضور رستمی در این مسابقات مورد پذیرش قرار نگرفت. همچنین فدراسیون ایران با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جهانی درخواست کرده بود با توجه به غیبت رستمی در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان فرصت دیگری برای کسب سهمیه المپیک به او بدهند که فدراسیون جهانی صراحتا اعلام کرد طبق سیستم کسب سهمیه المپیک پیش می‌رود. طبق سیستم کسب سهمیه المپیک، حضور وزنه‌برداران در 2 مسابقه قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان و جام‌جهانی ۲۰۲۴ تایلند الزامی است و اگر ورزشکاری حتی در یکی از این 2 رویداد شرکت نکند، از رنکینگ کسب سهمیه المپیک حذف می‌شود و این اتفاق هم برای رستمی رخ داد. نواب نصیرشلال در گفت‌وگو با ایسنا با تایید این خبر گفت: فدراسیون جهانی برای قهرمانی جهان و قطر کاپ نام کیانوش رستمی را نپذیرفت. او درباره علت دعوت نشدن رستمی به اردوی تیم‌ ملی گفت: رستمی قرار بود در هفته اول لیگ، رکوردگیری کند اما رکوردهایش کم بود. 

Page Generated in 0/0050 sec