printlogo


کد خبر: 271969تاریخ: 1402/8/24 00:00
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با وجود نمایش مطلوب، با بدشانسی بازی را به انگلیس واگذار کرد
صعود ماند برای بازی آخر

 تیم فوتبال نوجوانان ایران که نخستین دیدار خود در جام‌جهانی را با پیروزی برابر برزیل پشت سر گذاشته بود، در دومین دیدار خود برابر انگلیس تن به شکست در ثانیه‌های پایانی بازی داد. دیدار تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و انگلیس دیروز از گروه C جام‌جهانی زیر ۱۷ سال در ورزشگاه بین‌المللی شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی برگزار شد که با پیروزی ۲ بر یک انگلیس به پایان رسید. دنی (۶۳) و اندالا (۹۰) برای زیر ۱۷ ساله‌های انگلیس و زمانی (۳۱) برای نوجوانان ایران گلزنی
کردند.
* بازی منطقی ایران مقابل قدرت اروپا
آرشا شکوری، عرفان درویش‌عالی، حسام نفری، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی، امیرمحمد رزاق‌نیا، ابوالفضل زمانی، اسماعیل قلی‌زاده، یعقوب براجعه، ماهان صادقی و ابوالفضل موردی ۱۱ بازیکن ایران در شروع دیدار با انگلیس بودند. حسین عبدی بدون ترس از اسم انگلیس و تاریخچه موفق آنها در رده نوجوانان، تیمش را بدون اینکه کاملا تدافعی بچیند وارد میدان کرد. نوجوانان انگلیس قصد داشتند با نفوذ از جناحین راهی برای لرزش تور دروازه شکوری پیدا کنند اما بازی بدون اشتباه مدافعان ایران و خروج‌های موفق دروازه‌بان مانع این امر شد. هر چه از زمان بازی گذشت نبردهای نفر به نفر به سود ایرانی‌ها تمام شد تا کمترین نفوذ از عمق به دروازه ایران شود اما بیشترین ضد حمله‌ها در نیمه اول برای ایران محقق شد. ایران روی یکی از همین ضد حملات توانست صاحب کرنر شود که نیما اندرز پشت توپ قرار گرفت. او با سانتر مطلوب خود، مدافعان حریف را به دردسر انداخت و توپ با ضربه سر مدافع انگلیس در حال ورود به دروازه بود که ابوالفضل زمانی با یک تکل کار را تمام کرد و توپ را به تور دروازه حریف رساند. پس از این گل هم موقعیت‌هایی برای هر 2 تیم ایجاد شد اما نیمه نخست با همان تک‌گل به پایان رسید.
۴۵ دقیقه دوم این دیدار با استراتژی متفاوت شاگردان عبدی همراه بود. آنها در این نیمه لایه‌های دفاعی پرتعداد ایجاد کردند تا با نگاه به ضد حمله بتوانند 3 امتیاز کامل بازی را کسب کنند اما این روند با تغییراتی در ترکیب انگلیس همراه بود تا آنها با حداکثر نفرات در یک سوم دفاعی ایران حاضر شوند و بتوانند گل تساوی را به ثمر برسانند. راسل دنی (۶۳) گل تساوی را با شوت دقیق خود به گوشه دروازه ایران به ثمر رساند که از دستان شکوری فاصله داشت. بعد از این گل باز هم انگلیسی‌ها حملات پر دامنه‌ای داشتند تا بالاخره گل دوم و پیروزی‌بخش خود را توسط «ژول اندالا» در دقیقه ۹۰ روی دفع ناموفق شکوری بزنند. نوجوانان ایران با این شکست 3 امتیازی ماندند و انگلیسی‌ها ۶ امتیازی شدند تا همه چیز به بازی پایانی در گروه C بکشد. تیم نوجوانان ایران در آخرین بازی خود در مرحله گروهی مقابل نیوکالدونیا قرار می‌گیرد.
***
عبدی: انگلیس هزار  پاس هم می‌داد، مهم نبود
سرمربی تیم نوجوانان ایران معتقد است توانایی کسب پیروزی مقابل انگلیس را داشتند. حسین عبدی پس از نمایش شایسته ملی‌پوشان نوجوان ایران در دومین مسابقه جام‌جهانی زیر 17 سال مقابل انگلیس که با شکست در دقایق پایانی همراه شد، در گفت‌وگو با دوربین فیفا عنوان کرد: ابتدا باید از مردم عزیزم عذرخواهی کنم، چرا که نتوانستیم انگلیس را ببریم. خیلی شرمنده هستیم. برد در دست‌مان بود و می‌توانستیم این کار را انجام دهیم ولی این اتفاق نیفتاد. وی ادامه داد: انگلیس با خوش‌شانسی توانست ۲ گل بزند. البته آنها قهرمان جهان بودند ولی ما هیچ ترسی از این تیم نداشتیم. عذرخواهی من برای این است که می‌توانستیم بازی را ببریم و باید ۳ امتیاز را می‌گرفتیم اما این اتفاق نیفتاد. سرمربی تیم نوجوانان ایران با بیان اینکه از همه مردم عزیزم عذرخواهی می‌کنم، گفت: یک گل زدیم و بازی را اداره می‌کردیم و آنها می‌توانستند هزار پاس به یکدیگر بدهند اما برای ما اهمیتی نداشت و ما به دنبال برد در این دیدار بودیم اما متاسفانه باران شدیدی هم آمد و نگذاشت. عبدی یادآور شد: بچه‌های ما ۳ روز قبل با برزیل بازی کردند و فقط ۲ روز ریکاوری داشتیم و مقابل انگلستان قرار گرفتیم. در فاصله ۳ روز با ۲ تیم قهرمانان دوره‌های قبل مسابقه دادیم و وقتی در این شرایط بازی می‌کنید، ریکاوری خیلی مهم است و خستگی بچه‌ها واضح بود. وی تاکید کرد: خیلی دوست داشتم پس از دیدار مقابل برزیل به مصاف نیوکالدونیا برویم و با استراحت بیشتر به بچه‌ها به بازی آخر فکر کنیم. سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران یادآور شد: در رابطه با مسابقه امروز، باران هم خیلی به تیم حریف کمک کرد. آنها به این شرایط عادت داشتند ولی متاسفانه نشد امتیاز بگیریم. امیدوارم بتوانیم جبران کنیم و آن چیزی را که لایق مردم عزیزم است تقدیم‌شان کنیم. باز هم عذرخواهی می‌کنم.

Page Generated in 0/0122 sec