printlogo


کد خبر: 271974تاریخ: 1402/8/24 00:00
اخبار

انفجار جایگاه سی‌ان‌جی حادثه آفرید
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: حادثه انفجار در جایگاه سی‌ان‌جی واقع در بلوار پایانه جنب ترمینال مسافری گیل یک کشته و 2 مصدوم برجا گذاشت. شهرام مومنی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از انفجار یک جایگاه سی‌ان‌جی در رشت خبر داد و اظهار کرد: حادثه انفجار در جایگاه سی‌ان‌جی واقع در بلوار پایانه جنب ترمینال مسافری گیل رشت در ساعت ۹:۴۰ صبح ۲۳ آبان‌ رخ داد. وی با بیان اینکه این جایگاه همجوار ایستگاه 6 آتش‌نشانی است، گفت: سریعا تیم‌های عملیاتی در لحظات اولیه مشتمل بر 5 آتش‌نشان و یک افسر ارشد با توجه به صدای مهیب انفجار به جایگاه سی‌ان‌جی اعزام شدند و نسبت به ایمن‌سازی محل حادثه و رفع خطرات احتمالی اقدام کردند. رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه تاکنون این حادثه یک کشته داشته است، گفت: حادثه از یک ‌دستگاه خودروی نیسان یخچال‌دار که در حال سوخت‌گیری بود آغاز شد؛ ضمن کشته شدن یک نفر، 2 شخص دیگر نیز به ‌واسطه شدت آسیب‌های وارده راهی بیمارستان شدند. مومنی با بیان اینکه علت بروز حادثه توسط کارشناسان مستقر در محل در دست بررسی است، ادامه داد: تعدادی از خودروها که جهت سوخت‌گیری در جایگاه مستقر بودند و نیز قسمت‌هایی از جایگاه دچار آسیب شدند.
***
توقیف «شوتی» با 4.5 میلیارد تومان بار قاچاق
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف محموله ۴۵ میلیارد ریالی لوازم خانگی قاچاق از یک خودروی سواری در جنوب تهران خبر داد. سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی یک دستگاه خودروی شوتی را که به اندازه یک وانت‌ لوازم قاچاق را بار ‌زده و در حال حمل آن بود، در محدوده خیابان فدائیان اسلام توقیف کردند. وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده پس از کسب خبری از طریق منابع اطلاعاتی در دستور کار ماموران قرار گرفت، گفت: ماموران در جریان تحقیقات تکمیلی خود متوجه شدند یک دستگاه خودروی شوتی حامل کالای قاچاق از استان‌های غربی کشور به راه‌ افتاده و به خیابان فدائیان اسلام آمده  تا بار قاچاق خود را تخلیه کند. افشاری با اشاره به توقیف خودروی مذکور گفت: در بررسی اولیه خودرو مشخص شد راننده آن اقدام به پوشاندن و اختفای کالاها کرده است. در همین راستا نیز خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن ۶۵ دستگاه لوازم خانگی و آشپزخانه برقی خارجی کشف و ضبط شد. وی، افزود: خودرو توقیف و راننده و فرد همراه وی نیز دستگیر شدند. این افراد پس از انتقال به مقر انتظامی اعتراف کردند اجناس قاچاق را از خرم‌آباد بارگیری کرده و قصد توزیع آن در تهران را داشتند که از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفتند.
***
نوار تست قندخون تحت پوشش بیمه قرار گرفت
معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۴ قلم داروی پرمصرف بیماران دیابتی، تا ۷۵ درصد با حمایت بیمه ارائه می‌شود، گفت: دیابت، از یک سال پیش تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است. مهدی رضایی افزود: به مناسبت هفته دیابت ۴ قلم داروی جدید بیماران دیابتی که تاکنون هیچ پوشش بیمه‌ای نداشت، از این پس با پوشش بیمه ارائه می‌شود. علاوه بر آن خدمات توانبخشی، لیزردرمانی، اندازه‌گیری قند‌خون و تجهیزاتی از جمله نوار قند خون و سوزن سنجش قند‌خون هم شامل بسته بیمه‌ای است. وی اظهار کرد: داروی داپاگلیفلوزین، در 2 دوز ۵ و ۱۰ میلی‌گرمی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در 2 دوز ۷۵۰ و ۱۰۰۰ میلی‌گرمی هم با پوشش ۷۵ درصدی به بیماران دیابتی ارائه می‌شود. نوار قندخون هم به تعداد معین تحت پوشش بیمه به بیماران داده می‌شود و در ۶ ماه نخست امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این بیماران پرداخت شده است. معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت از دیابت به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کشور یاد کرد و گفت: دیابت، از یک سال پیش تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار گرفته است. رضایی با بیان اینکه بیماری دیابت عوارض جانبی زیادی دارد و حمایت بیمه برای این بیماران ارزشمند است، یادآور شد: در بیمه سلامت ۷۶۰ هزار بیمار دیابتی در این مدت شناسایی و ۳۲ کد ژنریک برای آنها تعریف شده که از این تعداد ۲۵ کد دارویی تحت پوشش کامل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ارائه می‌شود.

Page Generated in 0/0053 sec