printlogo


کد خبر: 271977تاریخ: 1402/8/24 00:00
سامانه بارشی امروز به کشور وارد می‌شود؛ هلال‌احمر به حال آماده‌باش درآمد
هشدار سیل و توفان برای ۹ استان

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز خبر داد و برای ۱۷ استان هشدار آبگرفتگی معابر، سیلاب و شکستن درختان کهنسال صادر کرد. بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، با ورود سامانه بارشی به کشور از امروز، ابرناکی و بارش در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و بتدریج جنوب غرب،‌ دامنه‌ها و ارتفاعات البرز غربی،‌ ارتفاعات زاگرس مرکزی،‌ چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه‌وبویراحمد، شمال بوشهر و فارس آغاز می‌شود. پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب،‌ برخی مناطق بوشهر، فارس، اصفهان،‌ هرمزگان و کرمان خواهد بود. شدت بارش‌های روز پنجشنبه برای استان‌های خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد و شمال بوشهر است و در جزایر شمال خلیج‌فارس  رگبار، رعدوبرق و وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود. 
روز جمعه در برخی مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق و شنبه هفته آینده در جنوب شرق کشور، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد. طی روزهای جمعه و شنبه آینده با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین از ظهر پنجشنبه در شهرهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود. طی روزهای جمعه و شنبه آینده در دامنه‌های جنوبی البرز و روز شنبه در شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد  احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. 
در این باره رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، از هشدار وقوع سیل و کاهش دما در ۹ استان کشور خبر داد و گفت: امدادگران جمعیت هلال‌احمر در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. بابک محمودی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی گفت: طبق هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، احتمال بارش شدید و رگباری باران، وزش شدید باد و کاهش دما در روزهای چهارشنبه در استان‌های ایلام، خوزستان، نیمه غربی و جنوب کرمانشاه، غرب کردستان و غرب و جنوب لرستان و در روز پنجشنبه در استان‌های ایلام، غرب و جنوب لرستان، خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، نیمه شمالی فارس، بوشهر و غرب و جنوب هرمزگان پیش‌بینی شده است. 
وی ادامه داد: بر این‌ اساس، با توجه به هشدار وقوع سیل و توفان، امدادگران جمعیت هلال‌احمر در ۹ استان کشور در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. محمودی افزود: با توجه به هشدار هواشناسی، از هموطنان درخواست می‌کنم به هشدارهای هواشناسی توجه و قبل از تردد از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.

Page Generated in 0/0040 sec