printlogo


کد خبر: 271983تاریخ: 1402/8/24 00:00
اخبار

رئیس سازمان بورس تشریح کرد
جزئیات انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد سامانه میراث که هفته گذشته راه‌اندازی شد و به بهره‌برداری رسید آماده انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث است و در این مراحل نیاز به پرداخت هیچ مبلغی نیست. مجید عشقی درباره سامانه میراث اظهار کرد: براساس زمانبندی که شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده است یکی از وراث می‌تواند به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مراجعه و مشخصات متوفی را در آنجا وارد کند و در نهایت مشخص می‌شود که به کجا  برای اقدام مراجعه کند. وی اضافه کرد: وارث مورد نظر در این مرحله به یکی از شعب کارگزاری مراجعه می‌کند. در ادامه مدارک هویتی خود را شخص به همراه گواهی انحصار وراثت باید ارائه کند. شرکت کارگزاری پس از کنترل و بررسی مدارک آن را وارد سامانه می‌کند و در مرحله بعدی عملیات انتقال تحریر را به صورت الکترونیکی به وراث متوفی انجام خواهد داد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی، اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمام وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت، اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی و ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیتنامه در صورت وجود آن و اشاره به وصیتنامه در گواهی حصر وراثت از جمله مدارکی است که مردم برای مراجعه به دفاتر کارگزاری و انجام فرآیند انتقال سهام عدالت به آن نیاز دارند. عشقی گفت: مردم بدانند در تمام این مراحل و برای انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث نیاز به پرداخت هیچ وجهی نیست، چرا که کارمزد از طریق شرکت سپرده‌گذاری از محل منابعی که سهام عدالت دارد، پرداخت می‌شود و هیچ‌ یک از وراث نیاز به پرداخت مبلغ ندارند.
***
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
 مشکلی در تأمین مرغ نداریم
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت موضوع کاهش جوجه‌ریزی صحت ندارد و جوجه‌ریزی به اندازه کافی انجام شده و مشکلی بابت تامین مرغ نداریم. محمدابراهیم حسن‌نژاد گفت: اگر بخواهیم به اندازه نیاز کشور مرغ تولید کنیم، باید ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشته باشیم چون روند استفاده از گوشت سفید بشدت رو به رشد است و مردم تمایل بیشتری به استفاده از مرغ و تخم مرغ دارند. وی اضافه کرد: برای تولید ۱۳۰ میلیون جوجه باید مراکز مرغ مادر را تقویت کنیم و به اندازه کافی مرغ مادر داشته باشیم تا بتوانیم مرغ گوشتی تولید کنیم. متاسفانه در این بخش نواقصی وجود دارد و در بخش مرغ اجداد نیز شرایط به همین صورت است اما این نواقص برطرف شده و میانگین ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است. حسن‌نژاد تصریح کرد: موضوع کاهش جوجه‌ریزی که برای برخی نمایندگان پیامک شده بود صحت ندارد. جوجه‌ریزی به اندازه کافی انجام شده و مشکلی از بابت تامین مرغ نداریم.
***
احتمال ادامه معافیت ارزی عراق در قبال ایران
منابع آمریکایی می‌گویند احتمالا واشنگتن امروز با دسترسی ایران به 10 میلیارد دلار از پول برق صادراتی به عراق موافقت می‌کند و این مبالغ به حساب‌های بانکی ایران در اروپا و عمان منتقل می‌شود. پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن دیروز طی گزارشی نوشت: احتمال دارد دولت آمریکا با دسترسی ایران به حداقل 10 میلیارد دلار منابع مالی خود در عراق موافقت کند. به این ترتیب، معافیتی که ماه جولای برای نخستین بار برای دسترسی ایران به منابع مالی‌اش در عراق صادر شده بود و فردا منقضی می‌شود، تمدید خواهد شد.
 بر اساس این گزارش، این معافیت به دولت عراق اجازه می‌دهد پول برق صادراتی ایران را به حساب‌های بانکی ایران در اروپا و عمان واریز کند. دولت ترامپ برای نخستین بار به عراق اجازه داد برق و گاز از ایران وارد کند اما تنها در شرایطی که پرداخت‌ها در یک حساب سپرده در بغداد نگهداری شود. دولت بایدن به تمدید این معافیت ادامه داد و از ماه جولای این امکان را فراهم کرد تا عراق بتواند بیش از 10 میلیارد دلار از این مبالغ را به خارج از کشورش انتقال دهد تا تهران بتواند از آن برای نیازهای بشردوستانه استفاده کند. گفته می‌شود رئیس کل بانک مرکزی ایران اواخر ماه اکتبر با همتای عمانی خود بر سر تسریع در دسترسی ایران به این مبالغ گفت‌وگو کرده است. دولت بایدن اصرار دارد همانند 6 میلیارد دلاری که به قطر انتقال داده شده است، ایران از این 10 میلیارد دلار هم تنها برای اهداف غیرتحریمی استفاده کند.

Page Generated in 0/0051 sec