printlogo


کد خبر: 271984تاریخ: 1402/8/24 00:00
اخبار

دلایل ردصلاحیت داوطلبان انتخابات فقط به خودشان ارائه می‌شود
در راستای اجرای ماده ۶۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، با اتمام مهلت بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه، جمعه گذشته نتایج بررسی‌ها به داوطلبان اعلام شد. دبیر ستاد انتخابات با اعلام این خبر،  روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی درباره نتایج بررسی صلاحیت‌ها گفت: اگر داوطلبی نسبت به عدم تایید خود نکته یا سوالی داشته باشد، می‌تواند به فرمانداری مراجعه کند و دلایل این عدم تایید به خود داوطلب اعلام می‌شود. وی تاکید کرد: بر اساس قانون، دلایل عدم تایید صلاحیت فقط به خود داوطلب ارائه می‌شود و امکان ارائه این دلایل به نماینده داوطلب نیست.
***
ائمه‌ جمعه در پیامی تأکید کردند
علمای جهان اسلام محاکمه جنایتکاران صهیونیست را مطالبه کنند
نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها طی پیامی خطاب به علمای جهان اسلام در پایان اجلاسیه خود اعلام کردند: رنج‌ها و دردهای امروز مردم مظلوم غزه عزتمند و کشتار و آوارگی و ویرانگری که به بهانه‌های پوچ و دروغین، کودکان و زنان و شهروندان بی‌گناه را نشانه رفته، دیگر بر هیچ ‌یک از جهانیان پوشیده نیست. این پیام آورده است: با این جنایات وحشیانه‌ای که این روزها شاهد آن هستیم، اگر بدون عذر و توجیه، بی‌تحرک و اقدام بمانیم، فردای قیامت بهانه ما در برابر این فرموده خدای سبحان چیست که: «احسب الناس». نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها در این پیام یادآور شدند: ‌ای عالمان مسلمان! شما پیشتاز روشنگری فکری در جامعه هستید و همواره مواضعی درخشان در دفاع از حق و یاری دین به ‌نام خود ثبت کرده‌اید. اینک بیش از هر زمان، ما و شما به اتخاذ مواضع و اقدامات روشن و صریح برای یاری اسلام و مسلمانان فراخوانده شده‌ایم!
نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها تصریح کردند: اکنون بر همه ما لازم است که محاکمه جنایتکاران صهیونیستی و آمریکایی را از مجامع بین‌المللی مطالبه کنیم. همچنین - فراتر از مطالبه طرح شوم عادی‌سازی با رژیم اشغالگر که با توفان ‌الاقصی بر باد رفت - از حاکمان کشورهای اسلامی و عربی بخواهیم که برای قطع هرگونه ارتباط کشورهای منطقه با این دشمن وحشی، تلاش جدی کنند.
***
معاون هماهنگ‌کننده ارتش:
بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات نظامی را داریم
معاون هماهنگ‌کننده ارتش دیروز در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای محتوای آموزش الکترونیکی و تربیتی که در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد، با بیان اینکه ساخت ناوشکن‌ها، پهپادها و هواپیماها حاصل تفکر نیروی انسانی است، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند اگر بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات را داشته باشیم اما نیروی کیفی برای استفاده از آنها نداشته باشیم، قطعا این تجهیزات از بین خواهد رفت.
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری اظهار داشت: نیروی انسانی کیفی در ارتش با وجود تمام محرومیت‌ها توانسته با اتکا به توان خود به بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات دست یابد. وی یادآور شد: عملیات «حمله به اچ ۳» توسط همین نیروهای شجاع و کیفی انجام شد و دنیا همچنان در حیرت چگونگی انجام این عملیات است و آن را در دانشگاه‌های خود تدریس می‌کنند. وی خطاب به افسران حاضر در این مراسم گفت: باید بدانید که چه مسؤولیت خطیری بر عهده دارید و پا جای پای چه عزیزانی می‌گذارید؛ عزیزانی که در انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس جان دادند تا امروز شما بالنده باشید.
***
خالد القدومی:
حماس در جنگ اخیر 182 تانک مرکاوا را منهدم کرده است
نماینده جنبش حماس در ایران در سومین اجلاس مجمع جهانی مستضعفان با بیان اینکه «جنگ خیابانی به نفع مقاومت است» ادامه داد: تجهیزات الکترونیک در جنگ خیابانی هیچ کارآیی‌ای ندارد. موفقیت برجسته نیروهای مقاومت نیازمند توجه است. خالد قدومی با اشاره به آمار ۱۲ هزار شهید زن و کودک در غزه افزود: مجاهدان و مقاوم‌های ما در فلسطین و حماس ارزیابی خوبی از میدان ارائه دادند. طبق اعلام نیروهای القسام، از ۶۰۰ تانک مرکاوا طی یک ماه گذشته ۱۸۲ تانک را منهدم کرده‌ایم. موفقیت برجسته مردم فلسطین نیازمند نگاه ویژه جهانی است. 
وی با انتقاد از مواضع مقامات کشورهای عربی در نشست ریاض، این نشست را بی‌اثر دانست و افزود: حداقل خروجی این نشست باید این می‌بود که گذرگاه رفح برای امدادرسانی و انتقال مواد غذایی و پزشکی هموار می‌شد. آیا شما نمی‌توانید به صورت مستقل این گذرگاه را باز کنید؟
وی خسارت مستقیم اسرائیل از جنگ را تا‌کنون بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: آمریکا به صورت روزانه تجهیزات جنگی پیشرفته‌ای را به اسرائیل می‌فرستد. نماینده جنبش حماس در ایران تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کابینه نتانیاهو دچار اختلافات شدید است.
***
دستگیری سرپل‌ ارتباطی با جریان جهانی تکفیری و تروریستی در ایران
مأموران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات فراجا با تلاش اطلاعاتی، یکی از سرکردگان جریان تکفیری را که در سطح استان خوزستان در حال جذب، تبلیغ و آموزش نیرو برای جریان تکفیری بود، شناسایی و طی عملیات منسجم و غافلگیرانه او را در مخفیگاهش دستگیر کردند. بر اساس این گزارش، نامبرده یکی از سرپل‌های ارتباطی با جریان جهانی تکفیری و تروریستی در ایران بود و حتی در مقطعی نیز قصد خروج از کشور و پیوستن به گروهک تروریستی داعش در کشور عراق را داشته است.

Page Generated in 0/0066 sec