printlogo


کد خبر: 272047تاریخ: 1402/8/27 00:00
اخبار

نخستین روایت مستند از تولید «واکسن برکت» خواندنی شد
 همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، کتاب «داستان واکسن» اثر فردین آریش و محمدصالح سلطانی منتشر شد. این کتاب یک مستندنگاری از مراحل تولید واکسن «کوو ایران برکت» است. کتاب «داستان واکسن» یک مستندنگاری از مراحل تولید واکسن «کوو ایران برکت» است که ایران را به یکی از معدود کشورهای دارای فناوری تولید واکسن کرونا در جهان تبدیل کرد. «داستان واکسن» در ۱۲۴ صفحه روایتی مستند از تولید این واکسن را در 8 فصل به مخاطب ارائه می‌کند. این کتاب  به قلم فردین آریش و محمدصالح سلطانی در انتشارات کتابستان منتشر شده و با قیمت ۸۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.
***
گردهمایی نویسندگان و شاعران کشورهای اسلامی در حمایت از غزه
گردهمایی «ساعت ۱۲ به وقت قدس» امروز شنبه ۲۷ آبان‌ماه برگزار می‌شود. این مراسم گردهمایی نویسندگان و ناشران برای حمایت از کودکان غزه در ایران و کشورهای عربی است که همزمان در 20 کشور امارات، بحرین، الجزایر، عربستان سعودی، سودان، عمان، سوریه، عراق، کویت، لبنان، لیبی، یمن، تونس،‌ موریتانی، مصر، فلسطین، مغرب، اردن و ایران برگزار خواهد شد. گردهمایی «ساعت ۱۲ به وقت قدس» امروز ۲۷ آبان‌ماه ساعت ۱۱ تا ۱۵ در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه برگزار می‌شود و شرکت در آن برای عموم نیز آزاد است.
***
برگزیدگان پنجمین جایزه داستان تهران تجلیل شدند
پنجمین دوره جایزه داستان تهران طی آیینی با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد. اسامی برگزیدگان این جایزه در بخش‌های مختلف به شرح زیر اعلام شد:
* داستان کوتاه
در بخش داستان کوتاه از میان آثار رسیده در مرحله داوری اولیه ۳۰ اثر به مرحله نهایی رسیدند. بنا به تصمیم هیات داوران به جز ۳ اثر منتخب، 4 داستان کوتاه شایسته تقدیر شناخته شدند.
نفر اول: سعید احسان‌دار برای داستان «حوض شتر گلو»
نفر دوم: مصطفی سلیمانی برای داستان «بوی قند سوخته»
نفر سوم: هانیه سلطان‌پور برای داستان «عبور». همچنین در این بخش زهرا سماواتیان برای داستان کوتاه «صفر بیست‌ویک»، محمد ایرانی برای داستان کوتاه «طعم تهران»، گالیا توانگر برای داستان کوتاه «بلوای لاجون‌ها» و بهروز شیدا کراتی برای داستان کوتاه «قوسوارها» شایسته تقدیر شناخته شدند.
* بخش روایت
نفر اول: مرضیه اعتمادی برای روایت «تهران سوار کالسکه دخترم»
نفر دوم: فائضه غفارحدادی برای روایت «یک فنجان چای با تهران»
نفر سوم: فاطمه مرادی برای روایت «وطنی برای بی‌وطن‌ها»
هیات داوران پنجمین دوره جایزه داستان تهران همچنین از میان آثار رسیده به بخش روایت تهران به جز ۳ اثر منتخب 4 اثر را شایسته تقدیر دانست؛ انوشه میرمجلسی برای روایت «سهم من از تهران»، فاطمه کیایی برای روایت « خواهر بزرگ‌تر»، ریحانه هاشمی برای روایت «شاه بیت» و سمیه حسینی‌رچی برای روایت « آدم درختی».
* بخش نوجوان
در بخش نوجوان هیات داوران ضمن تقدیر از شرکت‌کنندگان نوجوان، با اجماع آرا اثری را برای دریافت جایزه اول تا سوم کاندیدا نکرد اما از میان آثار راه‌‌یافته به مرحله نهایی، 5 اثر شایسته تقدیر شناخته شدند:
باران بصیرت برای روایت « آخرین متروی ارم سبز»
سورنا داودی برای داستان کوتاه « گنج درون»
نگین پویا برای داستان کوتاه «راز بربط باربد»
دنیا اسکندرزاده برای داستان کوتاه «عمو نفتی»
خاطره افتخارمنش برای روایت «ویلچرسواری در تهران»
همچنین در این آیین لوح فشرده «قصه‌های تهران» رونمایی شد.
***
«گیج‌گاه» در 10 رشته کاندیدای جایزه جشنواره آمریکایی شد
گیج‌گاه کاندیدای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (عادل تبریزی)، بهترین فیلمبرداری (کوهیار کلاری)، بهترین تدوین (عماد خدابخش)، بهترین طراحی صدا (اسحاق خانزادی و عرفان یزدی)، بهترین موسیقی اورجینال (پیام آزادی)، بهترین طراحی لباس(حدیث حسنوند)، بهترین طراحی صحنه (مرتضی شریف‌پناهی) و بهترین جایزه گروهی بازیگران از پنجمین جشنواره skiptown در هالیوود آمریکا شد.
این اثر پیش از این موفق به دریافت جایزه از چهلمین جشنواره ورزشی میلان و جایزه بهترین فیلمنامه از شانزدهمین جشنواره چبوکساری روسیه شده بود. همچنین گیج‌گاه نامزد دریافت بهترین فیلم از پانزدهمین جشنواره فیلادلفیا آسیایی - آمریکا نامزد دریافت 3 جایزه از چهل‌وسومین جشنواره فیلم‌های ورزشی پالرمو ایتالیا شده و موفق به حضور  در بخش رقابتی بیستمین جشنواره فرشته تابناک مسکو، نهمین جشنواره شیملا در هند و نهمین جشنواره سین لاویستا در آرژانتین شده بود.

Page Generated in 0/0053 sec