printlogo


کد خبر: 272050تاریخ: 1402/8/27 00:00
به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار اهدا شد
هدیه رهبر انقلاب به ناشری با بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب

آیین بزرگداشت پیشکسوت نشر حاج «احمد عطایی» برگزار شد و رهبر انقلاب به خاطر همت و تلاش مومنانه در نشر کتاب یک جلد قرآن کریم به وی اهدا کردند. 
میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی، اتصال به عالم ربانی و حرکت در صراط مستقیم انقلاب و دوری از مجموعه‌های دارای اعوجاج و انحراف فکری را از ویژگی‌های نشر قدر ولایت که احمد عطایی مدیرش است، دانست و خاطرنشان کرد: آقای عطایی، همیشه در مسیر انقلاب و امامین انقلاب در حرکت بوده‌اند. البته یک ویژگی دیگری که در شخص ایشان وجود دارد، اخلاص و گمنامی و استقامتی است که ایشان و رفقا و همکاران‌شان در این سال‌ها با مرارت‌هایی که کشیدند، دوام آوردند و محکم ایستادند و مشکلات را به سختی پشت سر گذاشتند و امروز قدرتمندتر از دیروز هستند.
نیلی یادی از مرحوم آیت‌الله خوشوقت کرد و گفت: از استاد گرانقدر آقای عطایی، حضرت آیت‌الله خوشوقت یاد می‌کنم که همیشه هدایتگر و جهت‌دهنده و انگیزه‌بخش حرکت فرهنگی در نشر بودند. به خاطر دارم چندین مرتبه ایشان درباره آقای عطایی صحبت می‌کردند و می‌گفتند قدر ایشان را بدانید. امیدواریم با این جلسه اندکی در این جهت حرکت کرده باشیم.
همچنین محمدحسین صفارهرندی، عضو تشخیص مصلحت نظام، درباره آغاز فعالیت حاج احمد عطایی گفت: شروع کار ایشان به زمانی بازمی‌گردد که حضرت آقا، پرچم مقابله با تهاجم فرهنگی را بلند کردند و هجوم به سمت ایمان مردم در قالب آثار فرهنگی شروع شده بود. افرادی همچون آقای عطایی که در این راه قدم برمی‌دارند، باید صاحب 2 ویژگی صبر و یقین باشند که اگر این 2 ویژگی را نداشته باشند، ممکن است با وجود شروعی خوب، در میانه راه کم بیاورند.  جز سرمایه صبر و یقین نمی‌توان مسیر حق را دنبال کرد، چرا که این 2 گوهر در وجود شخصیت‌ها و انسان‌هایی است که شاهد و اسوه‌هایی برای دیگران خواهند شد.
قرآنی که از سوی رهبر انقلاب به عنوان هدیه برای مدیر انتشارات قدرولایت ارسال شده بود توسط محمد‌علی قندهاری‌نیا، مدیر انتشارات انقلاب اسلامی به احمد عطایی تقدیم شد. رهبر انقلاب در حاشیه این قرآن مرقوم کرده‌اند:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
اهدا به مناسبت همت و تلاش مومنانه در نشر کتاب».
در پایان مراسم نیز احمد عطایی، مدیر انتشارات قدرولایت ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برپایی این مراسم گفت: بنده خودم را قابل این توصیفات و آنچه در این مراسم مطرح شد، نمی‌دانم. از حاضران در این جلسه که با حضور خود این حرکت فرهنگی را تقویت کرده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم. از مجمع ناشران انقلاب اسلامی که بنیان‌گذار این حرکت فرهنگی است، تشکر می‌کنم. اگرچه با برگزاری این مراسم، بار ما سنگین‌تر شد اما دعای خیر کنید تا بتوانیم این بار را تحمل کنیم و مسیر را با قوت و جهت‌گیری بهتر ادامه دهیم و آثار را تقویت کنیم و موفق شویم در خدمت ارزش‌های انقلاب اسلامی باشیم. وی اظهار داشت: بنده وظیفه خود می‌دانم از همکارانم در مجموعه «موسسه قدرولایت» تشکر کنم. موسسه مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی این برادران و همسران آنهاست. این عزیزان به معنای واقعی ایثار و صبوری کرده‌اند. بنده به آنها افتخار می‌کنم و هر چه در این مراسم مطرح شد برای این برادران است. این مجموعه با هم همدل و همراه بودند و سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند.
احمد عطایی متولد مردادماه سال ۱۳۲۶ است و موسسه فرهنگی - هنری قدرولایت را سال ۷۲ تأسیس کرد و تا امروز بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب، به شمارگان بیش از ۶ میلیون نسخه چاپ و توزیع کرده است.

Page Generated in 0/0061 sec