printlogo


کد خبر: 272056تاریخ: 1402/8/27 00:00
دور دنیا

انصارالله:
موشک‌ها و پهپادهای یمن به اهداف خود در فلسطین اشغالی اصابت می‌کنند
عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد موشک‌ها و پهپادهای یمن به اهداف خود علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از غزه و مظلومان فلسطین می‌رسند. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری المیادین، محمدعلی الحوثی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: آمریکا و دیگر کشورها باید ادعاهای خود را درباره رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمن که در حمایت از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک می‌شوند، ثابت کنند. موشک‌ها و پهپادها برای حمایت از غزه و مظلومان فلسطین به اهداف خود می‌رسند. ادعای آمریکا و دیگر کشورها درباره سرنگونی این پهپادها درست نیست. اگر ادعای‌شان درست است پس فیلم سرنگونی را نشان ما بدهند. همانطور که قهرمانان در یمن فیلم سرنگونی پهپاد MQ9 را نشان دادند. پیش از این مسؤولی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد یک پهپاد از یمن به سمت ناو آمریکایی شلیک شده است که رهگیری شد و هیچگونه تلفاتی نداشت. هشتم نوامبر سامانه دفاع هوایی نیروهای مسلح یمن هواپیمای جاسوسی آمریکا از نوع MQ9 را بر فراز آب‌های یمن سرنگون کرد. بعد از اینکه آمریکا سقوط هواپیمای جاسوسی‌اش را تکذیب کرد، رسانه جنگ انصارالله یمن صحنه‌هایی را از سرنگونی این پهپاد منتشر کرد. 
***
سازمان ملل:
اسرائیل از آب به عنوان سلاح استفاده می‌کند
سازمان ملل در گزارشی از رژیم صهیونیستی خواست دسترسی مردم غزه به سوخت و آب آشامیدنی را آزاد کرده و پیش از آنکه دیر شود، شبکه‌های تامین آب و مراکز نمک‌زدایی در این منطقه تحت محاصره را راه بیندازد. به گزارش ایسنا، پدرو آروخو آگودو، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور بهداشت و آب آشامیدنی سالم گفت: هر ساعتی که می‌گذرد و اسرائیل اجازه دسترسی نوار غزه به آب آشامیدنی را نمی‌دهد، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است که شهروندان غزه را در خطر مرگ بر اثر تشنگی و بیماری‌های مرتبط با آن قرار می‌دهد. آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در سازمان ملل (آنروا) نیز در گزارشی اعلام کرد به پایان رسیدن سوخت در غزه اثرات فاجعه‌باری از جمله توقف تامین آب، از کار افتادن خدمات بهداشتی و فاضلاب و همچنین توقف ارتباطات مخابراتی خواهد داشت. 
***
احتمال توافق قریب‌الوقوع حماس و رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا
شبکه العربیه جزئیاتی درباره توافق قریب‌الوقوع جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرا منتشر کرد. شبکه سعودی العربیه به نقل از منابع خود اعلام کرد به‌زودی توافقی میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درباره ایجاد آتش‌بس، ورود کمک‌های بشر دوستانه به غزه و آزادی اسرا حاصل خواهد شد. این منابع اعلام کردند بر اساس این توافق ضمن حصول آتش‌بس انسانی و ورود کمک‌های بیشتر به غزه، جنبش حماس ۵۰ زن غیرنظامی و کودک صهیونیست را آزاد می‌کند و رژیم صهیونیستی نیز ۵۰ زن ‌و کودک اسیر فلسطینی را آزاد خواهد کرد. منابع خبری می‌گویند آمریکایی‌ها به رژیم صهیونیستی فشار می‌آورند که این توافق را بپذیرد. این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو اعلام کرد جنبش حماس مذاکرات با تل‌آویو درباره آزادی اسرا را متوقف کرده است. 
***
حملات پی‌درپی حزب‌الله به اسرائیل
حزب‌الله لبنان اعلام کرد منطقه یرؤون در شمال فلسطین اشغالی را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و تلفات قطعی به اشغالگران وارد کرده است. منابع خبری روز جمعه از شلیک موشک هدایت‌شونده به یک پایگاه نظامی رژیم اسرائیل بین شهرک «عرب العرامشع» و «الجرداح» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. همچنین رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد در پی شلیک موشک ضد زره از خاک لبنان به شمال فلسطین اشغالی، محورهای اصلی در منطقه «الجلیل الاعلی» بسته شده است. همچنین منابع خبری از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک «الجبین» واقع در شهر صور لبنان خبر دادند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، توپخانه‌های رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «عیترون» را با 4 گلوله خمپاره هدف قرار دادند. حزب‌الله در بیانیه‌ای آورده است در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن، رزمندگان مقاومت اسلامی، عصر پنجشنبه تجمع یگان پیاده ارتش اسرائیل را در تپه «الکرنتینا» در نزدیکی موضع حدب یارون و موضع هرمون را با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفاتی به دشمن وارد کردند. همچنین حزب‌الله لبنان پایگاه نظامی اسرائیلی المناره در مجاورت شهرک میس‌الجبل در جنوب لبنان را هدف قرار داد. خبرنگار المنار نیز اعلام کرد توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک
کفر کلا در جنوب لبنان را نیز مورد حمله قرار داده است. جنبش مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد در حمایت از مردم فلسطین و نوار غزه، پایگاه صهیونیستی الضهیره در نزدیکی مرز شمال فلسطین اشغالی را مستقیماً هدف قرار داده است. حزب‌الله لبنان همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد یک تانک مرکاوای نیروهای رژیم صهیونیستی را در نزدیکی پادگان برانیت با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار داد. 

Page Generated in 0/0049 sec