printlogo


کد خبر: 272057تاریخ: 1402/8/27 00:00
اخبار

سپاهان خطرناک‌ترین تیم آسیا شد
تیم فوتبال سپاهان عنوان بهترین خط حمله لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد.
به گزارش فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از آغاز هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا 2023 به معرفی بهترین خط حمله این رقابت‌ها پرداخت. تیم فوتبال سپاهان با وجود اینکه یکی از 4 بازی‌اش لغو شد با به ثمر رساندن 14 گل بهترین خط حمله لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرد. البته تیم فوتبال العین هم با 14 گل‌زده در 4 بازی در کنار زردپوشان اصفهان قرار گرفت اما شاگردان مورایس در 3 بازی موفق شدند 14 گل را به ثمر برسانند. دیدار سپاهان با الاتحاد در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با حکم ناظر AFC به بهانه عدم رعایت پروتکل‌های مسابقه لغو شد و در نهایت نتیجه این بازی با نتیجه 3 بر صفر به نفع تیم سعودی اعلام شد. بهترین نتیجه سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا پیروزی مقابل آلمالیق ازبکستان با نتیجه 9 بر صفر در ورزشگاه آزادی بود.
***
در فلسطین، ورزش به طور کامل متوقف شده است
دیدار ۲ تیم فلسطین و لبنان در شرایطی در شارجه امارات برگزار شد که افکار بازیکنان فلسطین معطوف به قربانیان غزه بود. به گزارشRBC، فلسطین تلاش خود را برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۶ با تساوی بدون گل مقابل لبنان در شارجه آغاز کرد. تیم‌ ملی فلسطین تنها روز دوشنبه توانست نخستین تمرین کامل خود را قبل از بازی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ مقابل لبنان برگزار کند. رجوب، سخنگوی فدراسیون فوتبال فلسطین گفت: در فلسطین ورزش به طور کامل متوقف شده است و تیم ملی فوتبال مجبور شد به اردن برود. نخستین جلسه تمرین تیم‌ ملی فلسطین دوشنبه در شارجه برگزار شد.
به گفته وی، تیم ملی فلسطین بدون حضور بازیکنان غزه توانست چندین جلسه تمرینی را در اردن برگزار کند اما نه با قدرت کامل. بازی فلسطین و لبنان در ورزشگاه خالدبن‌محمد شارجه  برگزار شد. این دو تیم قبل از بازی برای قربانیان فلسطینی یک دقیقه سکوت کردند. بیش از ۱۱۵۰۰ نفر در غزه از زمان آغاز حمله رژیم اسرائیل تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. بر این اساس رجوب اضافه کرد که مربیان نمی‌توانند توجه بازیکنان را روی بازی متمرکز کنند. سخنگوی فدراسیون فوتبال فلسطین افزود: بازیکنان درباره فوتبال صحبت نمی‌کنند، آنها از جنگ صحبت می‌کنند. آنها دائماً رویدادها را از طریق تلفن خود رصد می‌کنند و خانواده، اقوام و دوستان خود را چک می‌کنند.  تیم ‌ملی فوتبال فلسطین هفته آینده نخستین بازی خانگی خود را مقابل استرالیا در کویت انجام می‌دهد. 2 تیم برتر هر یک از ۹ گروه به مرحله سوم مقدماتی راه می‌یابند. آسیا حداقل ۸ سهمیه در جام‌جهانی ۴۸ تیمی خواهد داشت.
***
شکست تلخ برزیل و نخستین باخت آرژانتین بعد از جام جهانی
برزیل و آرژانتین در انتخابی جام‌جهانی برابر رقیبان‌شان شکست خوردند. به گزارش ایسنا، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آمریکای جنوبی با شکست دور از انتظار برزیل مقابل کلمبیا پیگیری شد. در ابتدای بازی گابریل مارتینلی توانست برای سلسائو گلزنی کند و نیمه نخست با برتری میهمان خاتمه یابد. البته در این نیمه وینیسیوس جونیور آسیب دید و تعویض شد.  در نیمه دوم لوییس دیاز که در روزهای اخیر حواشی زیادی را پشت‌سر
گذاشته توانست 2 بار برای کلمبیا گلزنی کند تا این دیدار با برتری 2 بر یک این تیم به پایان برسد. برزیل با این شکست در رده پنجم جدول منطقه آمریکای جنوبی قرار گرفت و باید در دیدار بعدی با آرژانتین بازی کند.  در دیگر دیدار آرژانتین در شهر بوئنوس‌آیرس برابر اروگوئه با حساب 2 بر صفر شکست خورد تا نخستین باخت اسکالونی بعد از قهرمانی در جام‌جهانی ثبت شود. در دقایق پایانی نیمه اول این بازی رونالد آرائوخو دروازه تیم میزبان یعنی آرژانتین را باز کرد. دقیقه ۸۴ نیز داروین نونیز برای دومین بار دروازه آرژانتین را باز کرد تا این دیدار با برتری 2 بر صفر اروگوئه به پایان برسد. با این برد شاگردان مارچلو بیلسا به رده دوم جدول گروه منطقه آمریکای جنوبی صعود کردند. آرژانتین با وجود این شکست در صدر جدول گروه خود قرار دارد.
***
تأکید مشاور وزیر به حضور جامعه ورزش در راهپیمایی علیه اسرائیل
سید محمدشروین اسبقیان مشاور و مدیر حوزه وزارتی وزارت ورزش با اشاره به فراخوان این وزارتخانه در حمایت از مردم مظلوم غزه، بر حضور جامعه ورزش در راهپیمایی امروز شنبه تاکید کرد. وزارت ورزش و جوانان طی فراخوانی از جامعه ورزش و جوانان کشور دعوت کرد با حضور پرشور خود در راهپیمایی امروز، ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه، صدای آزادگان جهان علیه رژیم کودک‌کش صهیونیست را به گوش دنیا برسانند.
متن این فراخوان به شرح زیر است:
وزارت ورزش و جوانان یکدل و یکصدا دفاع جانانه‌ جبهه‌ مقاومت را علیه رژیم صهیونیستی ستایش می‌کند و بار دیگر با محکوم کردن جنایات اسرائیل غاصب، از قهرمانان، داوران، مربیان، پیشکسوتان، جوانان و آحاد مختلف مردم دعوت می‌کند در روز شنبه ۲۷ آبان‌ماه، در تجمع سراسری مردم ایران در حمایت از مردم مظلوم غزه حضور گسترده و پرشور و شعور خود را بار دیگر به منصه ظهور برسانند. در همین رابطه سیدمحمد شروین اسبقیان، مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش گفت: همان‌طور که مستحضر هستید این روزها دنیا شاهد جنایات رژیم غاصب اسرائیل تحت فرمانروایی آمریکای خون‌آشام است. به گونه‌ای ناباورانه شاهد بی‌اخلاقی‌های بی‌سابقه‌ای هستیم که قلب همه را به درد آورده و میلیون‌ها انسان را آزرده‌خاطر کرده است. کودکان معصوم یکی پس از دیگری توسط کسانی که قواعد اخلاقی حتی قواعد جنگ را زیر پا گذاشته‌اند، کشته می‌شوند. همه از این شرایط غمگین هستیم. مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش با اشاره به فراخوان این وزارتخانه تصریح کرد: جامعه ورزش به همراه وزیر انقلابی، رؤسای کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، رؤسای فدراسیون‌ها و قهرمانان ساعت ۱۴:۳۰ مقابل در اصلی دانشگاه فریاد مرگ بر اسرائیل
سر می‌دهیم تا این جنایت و نسل‌کشی را پایان دهیم.

Page Generated in 0/0069 sec