printlogo


کد خبر: 272059تاریخ: 1402/8/27 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با اعضای تیم ‌ملی فوتبال پس از برد مقابل هنگ‌کنگ
پیش به سوی فینال جام ملت‌های آسیا

زهره فلاح‌زاده: تیم ‌ملی فوتبال ایران پنجشنبه شب در نخستین دیدار مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه آزادی به مصاف هنگ‌کنگ رفت؛ دیداری که انتظار برد پرگل و آسانی از آن می‌رفت؛ انتظاری که تقریبا برآورده شد و سردار آزمون در همان ابتدای بازی (دقایق ۱۳ و ۱۵) ۲ گل به ثمر رساند تا آمار گل‌های ملی خود را به ۴۹ برساند. 
هر چند تیم ایران بعد از این ۲ گل زودهنگام، عملکرد چندان خوبی حتی در دادن پاس نداشت و مهاجمان موقعیت‌های گل را یکی پس از دیگری با بی‌دقتی محض از دست می‌دادند. در حالی که بازی با همین ۲ گل می‌رفت پایان یابد، مهدی طارمی دقیقه ۸۶ گل سوم ایران را به ثمر رساند، البته این پایان کار نبود و رامین رضاییان با یک کاشته زیبا در وقت‌های تلف‌شده گل چهارم را به ثمر رساند. پس از این دیدار، خبرنگار «وطن امروز» با چند بازیکن و عضو کادر فنی تیم ملی گفت‌وگوهای کوتاهی داشته که در ادامه می‌خوانید.
* عزیزی: شانس قهرمانی در جام ملت‌ها داریم
خداداد عزیزی، مشاور تیم ‌ملی ‌پس از برد ۴ بر صفر ایران مقابل هنگ‌کنگ در رابطه با اینکه چرا ایران پس از گل دوم آرام بازی کرد، اظهار داشت: می‌خواستیم بازیکنان را حفظ کنیم تا آسیب نبینند، چون بازی سختی با ازبکستان داریم. آنها تیم خوبی دارند، می‌بینید که باشگاه‌های‌شان هم تیم‌های ما را اذیت می‌کنند.
وی در رابطه با بازی بعدی ایران مقابل ازبکستان گفت: ازبک‌ها تیمی فیزیکی هستند که فوتبال را بلدند. کارمان در ازبکستان سخت است اما ما مهره‌هایی داریم که بازی را در می‌آورند. 
مشاور تیم ‌ملی در رابطه با اینکه آیا تیم ما شانسی برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دارد، تصریح کرد: من به این تیم خیلی امیدوارم. تیم جفت و جوری داریم. دقیقا منظور من قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست، ما شانس داریم، چون قرعه‌مان سخت نیست، به همین دلیل می‌گویم می‌توانیم تا فینال پیش برویم.
* طارمی: اتحاد بین ما پررنگ‌تر شده است
مهدی طارمی بعد از پیروزی ۴ بر صفر مقابل هنگ‌کنگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همین که بازی را بردیم خوب است. موقعیت‌های زیادی خلق کردیم و توانستیم با یک نتیجه خوب برنده شویم. 
وی درباره دیدار با ازبکستان که چند روز دیگر در این کشور برگزار خواهد شد، گفت: بازی بسیار سختی است. ازبک‌ها تیم بسیار خوبی هستند. در کافا هم با این تیم بازی کردیم که شرایط سختی را برای‌مان رقم زدند اما ما می‌رویم که بهترین نتیجه را بگیریم. 
مهاجم ایران درباره پاس گل سردار آزمون و رفاقتی که این ۲ بازیکن در زمین مسابقه دارند، توضیح داد:‌ نکته مثبت نه فقط این بازی که در تمام این سال‌ها همین رفاقت است. هیچ وقت خودخواه نبوده‌ایم و هر جا می‌توانستیم به هم کمک کنیم و به هم پاس بدهیم، این کار را کرده‌ایم. من به سردار پاس‌های زیادی برای گل زدن داده‌ام و او هم به من پاس‌های زیاد داده و این طبیعی است.
طارمی درباره اینکه قلعه‌نویی در اواخر مسابقه ظاهرا از شیوه بازی شجاع خلیل‌زاده ناراحت بود، اظهار داشت: نه! بحث خلیل‌زاده نبود. ما نیمه دوم کمی بازی را شل گرفته‌ بودیم و همچنین در اواخر نیمه اول. باید ذهنیت را درست کنیم. اگر می‌خواهیم قهرمان آسیا شویم باید ۹۰ دقیقه با بهترین عملکرد بازی کنیم.
وی درباره اینکه روند آماده‌سازی تیم ‌ملی را چگونه می‌بیند، گفت: تا پیش از این بازی‌‌ها دوستانه بود ولی حالا بازی‌ها رسمی شده است و دیگر نمی‌توان تعیین کرد با چه تیمی بازی کنیم. در کل با تیم‌های خیلی قدرتمندی بازی نکرده‌ایم اما در اردوها به اهدافی که می‌خواستیم دست یافتیم و به نظرم شرایط خوبی داریم.
طارمی در پاسخ به اینکه تیم ‌ملی نسلی طلایی دارد، چقدر به قهرمانی این تیم امیدوارید، گفت: درباره نسل‌ها نمی‌توانم نظر بدهم. مردم باید نظر بدهند، بر اساس شرایطی که وجود دارد. فوتبال اکنون پیشرفته‌تر شده و مدلش با گذشته فرق کرده است.  این از اساس غلط است که بگوییم کدام نسل، نسل طلایی فوتبال است. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا قهرمان شویم و دل مردم را شاد کنیم. پتانسیل قهرمانی را هم داریم. طبیعی است که تلاش می‌کنیم تا قهرمان شویم.
مهاجم تیم ‌ملی درباره اینکه اتحاد ملی‌پوشان با حضور قلعه‌نویی چگونه شده است، گفت: اتحادی که از سال‌های گذشته داشتیم و از عوامل اصلی موفقیت‌مان بود، پررنگ‌تر شده است. اتحاد خوبی داریم و ان‌شاءالله بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.
* تیموریان: می‌توانیم جزو ۴ تیم نهایی آسیا باشیم
آندرانیک تیموریان، مربی تیم ‌ملی پس از برد ایران مقابل هنگ‌کنگ اظهار داشت: بچه‌ها کارهای تاکتیکی‌ای را که در طول هفته انجام داده بودیم، توانستند انجام دهند. ۴ گل زدیم و حتی می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. به خاطر بازی زیبای بچه‌های تیم ملی، به کل ایران تبریک می‌گویم. امیدوارم حمایت‌ها ادامه داشته باشد و بتوانیم نتایج قابل قبولی بگیریم.
وی در رابطه با اینکه تیم ‌ملی می‌توانست گل‌های خیلی بیشتری بزند ولی به نظر می‌رسد بازیکنان دوست داشتند خودشان زننده گل باشند، گفت: نه! مهم موفقیت تیم ‌ملی ایران است. همه ما یک تیم هستیم. همه برای هم زحمت می‌کشند. مهم سربلندی ایران است.
مربی تیم ‌ملی در پاسخ به این سوال که دلیل عصبانیت قلعه‌نویی از شجاع خلیل‌زاده چه بود، توضیح داد: حقیقتا من دقت نکردم ولی مهم این بود که تیم ‌ملی برنده شد.
تیموریان درباره بازی با ازبکستان اظهار داشت: آن بازی به مراتب سخت‌تر خواهد بود. قبل از این هم با ازبکستان بازی کرده‌ایم. امیدوارم نقاط ضعف خودمان را ترمیم کنیم تا نتیجه قابل قبولی بگیریم.
وی در پایان درباره اینکه می‌توانیم یک تیم متفاوت در جام ملت‌ها ببینیم، گفت: اتفاق ناگواری رخ ندهد می‌توانیم جزو ۴ تیم پایانی جام ملت‌ها باشیم.
* آزمون: باعث افتخار است کنار باقری و دایی بایستم
سردار آزمون بعد از پیروزی ۴ بر صفر مقابل هنگ‌کنگ اظهار داشت: مقابل چنین تیم‌هایی بازی سخت است، هرچند می‌دانستیم برنده می‌شویم. طبیعت فوتبال است که اینگونه بازی‌ها برای ما سخت می‌شود. به بازیکنان تبریک می‌گویم. 
وی درباره اینکه با زدن یک گل دیگر گلزن‌ترین بازیکن تیم ‌ملی در کنار کریم باقری خواهد شد، گفت: باعث افتخار است که کنارشان بایستم و عدد گل‌هایم بیشتر از کریم باقری و علی دایی نشود.
آزمون درباره بازی هفته آینده با ازبکستان هم گفت: بازی سختی است، البته تیم ‌ملی برای بازی با ازبکستان آماده است.
مهاجم تیم ایران درباره اینکه فرصت هت‌تریک داشت اما پاس داد، توضیح داد: من آن چیزی را که خیال تیم را صددرصد راحت می‌کند باید ببینم.

Page Generated in 0/0059 sec