printlogo


کد خبر: 272060تاریخ: 1402/8/27 00:00
پیروزی نوجوانان ایران برابر کالدونیا و صعود از گروه مرگ
شگفتی‌سازان همچنان ادامه می‌دهند

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با ۲ پیروزی و یک شکست به کار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی در اندونزی پایان داد. به این ترتیب تیم‌های برزیل، انگلیس و ایران به مرحله بعدی صعود کردند.
روز پایانی مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی زیر ۱۷ سال در جاکارتای اندونزی از ساعت ۱۵:۳۰ روز گذشته با دیدار ایران و کالدونیا پیگیری شد که طی آن ملی‌پوشان کشورمان به برتری ۵ بر صفر دست یافتند.
امیرمحمد رزاقی‌نیا (۱۷ و ۳۴)، رضا قندی‌پور (۷۶)، محمد عسگری(۵+۹۰) و کسری طاهری (7+90) برای ایران در این دیدار گل زدند.
شاگردان حسین عبدی در شرایطی گام به دیدار سوم خود گذاشتند که در اولین بازی خود برزیل را ۳ بر ۲ شکست دادند و در دیدار دوم ۲ بر یک به انگلیس باختند تا کارشان برای صعود به دیدار پایانی برابر کالدونیا و البته نتیجه دیدار تیم‌های انگلیس و برزیل بکشد.
تیم کالدونیا نیز که در ۲ دیدار گذشته خود برابر انگلیس و برزیل به ترتیب ۱۰ و ۹ گل از این ۲ تیم دریافت کرده بود، به عنوان ضعیف‌ترین تیم گروه C وارد زمین شد و قابل پیش‌بینی  بود با چند گل به ایران ببازد اما در نیمه اول تنها ۲ گل دریافت کرد.
ملی‌پوشان نوجوان کشورمان که برای رسیدن به گل عجله زیادی داشتند از همان دقایق اول حملاتی را روی دروازه حریف پی‌ریزی کردند اما در زدن ضربه آخر موفق نبودند و تنها ۲ بار توسط امیرمحمد رزاقی‌نیا در دقایق ۱۷ و ۳۴ در نیمه اول به گل رسیدند.
تیم‌ملی فوتبال نوجوانان ایران البته دقیقه ۲۵ با تشخیص و کمک سیستم ویدئویی صاحب یک ضربه پنالتی هم شد که این ضربه را اسماعیل قلی‌زاده به تیر دروازه زد.
نیمه دوم تیم نوجوانان ایران اکثر دقایق را پشت محوطه و داخل محوطه جریمه تیم کالدونیا بود و موقعیت‌های پرتعدادی را هم برای رسیدن به گل خلق کرد اما بازیکنان همچنان در زدن ضربات آخر کم‌دقت و عجول بودند. با این حال ملی‌پوشان کشورمان دقیقه ۷۶ توانستند یک بار دیگر دروازه حریف را باز کنند. این در حالی بود که تیم ایران برای صعود به مرحله بعد گل‌های بیشتری می‌خواست. تعویض‌هایی که حسین عبدی در دقایق آخر انجام داد روند گلزنی تیم نوجوانان را بهتر کرد و در وقت‌های اضافه این بازی ۲ گل دیگر هم زد تا ۵ بر صفر برنده شود.
در دیگر دیدار گروه C، تیم نوجوانان برزیل با نتیجه 2 بر یک مقابل انگلیس به برتری رسید تا هر دوی این تیم‌ها به اضافه ایران 6 امتیازی شوند. با توجه به بردهای 10 و 9 گله انگلیس و برزیل برابر کالدونیا، این ۲ تیم به‌خاطر تفاضل گل بهتر در رده‌های اول و دوم جدول گروه C قرار گرفتند و راهی یک‌هشتم نهایی شدند. ایران هم که برخلاف تیم‌های اول و دوم این گروه نتوانست گل‌های زیادی به رقیب قعرنشین خود در این گروه بزند، با ۶ امتیاز به ‌عنوان تیم سوم به جمع 16 تیم پایانی راه یافت.
ایران در صورتی که تیم سوم گروه C در جمع صعودکنندگان قرار می‌گرفت، باید مقابل یکی از تیم‌های صدرنشین گروه A یا B بازی می‌کرد. تقابل تیم سوم گروه C با صدرنشین گروه B تنها در صورتی اتفاق می‌افتاد که تیم‌های سوم گروه‌های E ،C ،B و F به جمع 16 تیم نهایی صعود کنند. با این حال تیم سوم گروه D یعنی ژاپن هم موفق به کسب ۶ امتیاز شده و قطعا یکی از تیم‌های صعودکننده است. پس سناریوی دوم رد شده و ایران به مصاف صدرنشین گروه A یعنی مراکش خواهد رفت.

Page Generated in 0/0056 sec