printlogo


کد خبر: 272073تاریخ: 1402/8/27 00:00
اخبار

رهبر انقلاب در دیدار فقها و حقوقدانان شورای نگهبان تأکید کردند
وظیفه همه، زمینه‌سازی انتخابات پرشور در اسفند
فقها و حقوقدانان شورای نگهبان با رهبر حکیم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های این شورا، نکاتی را درباره وظایف قانونی شورای نگهبان بیان و تاکید کردند: همه وظیفه دارند زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور را در اسفندماه امسال فراهم کنند.
***
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:
ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۲برابر سقف مجاز در برجام رسیده است
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود مدعی شد ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۲ برابر محدودیت مجاز در برجام رسیده است. در این گزارش تصریح شده میزان ذخایر اورانیوم ایران که در قالب UF6 تا ۲۰ درصد غنی شده ‌است 31.3 کیلوگرم افزایش یافته و به 567.1 کیلوگرم رسیده است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش همچنین ابراز نگرانی کرده که «به نظر می‌رسد ایران اجرای بیانیه مشترک ماه مارس درباره نصب مجدد تجهیزات نظارتی آژانس را متوقف کرده است».
رافائل گروسی در این گزارش فصلی همچنین مدعی شد اقدام ایران در جلوگیری از فعالیت چند بازرس باتجربه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ‌گونه‌ای انجام شده که در توانایی آژانس برای انجام فعالیت‌های راستی‌آزمایی اخلال جدی ایجاد می‌کند.
جمهوری اسلامی ایران شهریورماه سال جاری بعد از صدور بیانیه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس اتمی، مجوز ۸ بازرس آلمانی و فرانسوی این نهاد بین‌المللی در ایران را لغو کرد.
جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین درباره ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده است تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای را که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.
***
تخصیص ۱۱ همت بودجه عمرانی برای استان چهارمحال‌وبختیاری
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به مصوبات دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال‌وبختیاری، گفت: در دور دوم سفر به این استان ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه عمرانی اختصاص یافت‌. وی افزود: در سفر اول رئیس‌جمهور به این استان مجموعا برای ۱۳ همت مصوبه تصمیم‌گیری شده بود که تا امروز بیش از ۶ هزار و  ۱۷۰ میلیارد تومان به استان پرداخت شده است.
محسن منصوری بیان کرد: در حوزه آبرسانی، احداث سدها، تصفیه‌خانه‌ها، خطوط انتقال آب و آبگیرها اقدامات جدی انجام شد که در این راستا مشکل آب شرب ۶۵ درصد از مردم استان حل و فصل شد. همچنین در حوزه مسکن بیش از ۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در چهارمحال‌وبختیاری تحویل متقاضیان شد. معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: تکمیل راه‌آهن اصفهان - شهرکرد از دیگر اقدامات مهم در حوزه زیرساخت و اقتصادی این استان است. همچنین مقرر شد ۲ پتروشیمی در استان اجرایی و عملیاتی شود که بزودی عملیات اجرایی پتروشیمی بروجن و مراحل اخذ مجوز واقدامات اجرایی پالایشگاه ۳۵ هزار بشکه‌ای نیز آغاز خواهد شد.
***
اعتراض 5 هزار داوطلب ردصلاحیت‌شده مجلس به هیأت‌های نظارت
سخنگوی شورای نگهبان پنجشنبه ۲۵ آبان در گفت‌وگویی تلویزیونی، درباره فرآیند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم در هیات‌های نظارت استانی، اظهار کرد: مهلت 4 روزه ثبت اعتراض داوطلبان تأیید صلاحیت نشده روز گذشته به پایان رسید، این افراد ۴ روز فرصت داشتند اعتراضات‌شان را ثبت کنند. هادی طحان‌نظیف افزود: در این مدت 4 روزه، ۵ هزار و 288 اعتراض دریافت کردیم که این عزیزان از طریق سامانه داوطلب، اعتراض‌شان را به ثبت رسانده بودند، افرادی هم بودند که در این مرحله اعتراضی ثبت نکردند که معنای آن می‌تواند انصراف باشد.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: از امروز هیات‌های نظارت استانی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، بررسی صلاحیت داوطلبان و اعتراضاتی را که عرض کردم در دستور کار خودشان دارند. بر اساس قانون، ۵۰ روز مهلت رسیدگی هیات‌های نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات است، طبیعتا این هیات‌ها در همین زمانی که عرض کردم، بررسی‌های خود را انجام خواهند داد و پس از اتمام زمان قانونی 50 روزه، نتیجه به داوطلبان اعلام خواهد شد. طحان‌نظیف همچنین گفت: هیات‌های نظارت استانی، شأن مستقلی از هیات‌های اجرایی دارند، این هیات‌ها بر اساس قانون بررسی‌های‌شان را انجام خواهند داد و ممکن است نتیجه‌ای به داوطلبان اعلام شود که متفاوت از نتیجه مرحله قبل، یعنی هیات‌های اجرایی باشد.

Page Generated in 0/0057 sec