printlogo


کد خبر: 272082تاریخ: 1402/8/27 00:00
حجت‌الاسلام رئیسی در نهمین مقصد دور دوم سفرهای استانی، مورد استقبال مردم چهارمحال و بختیاری قرار گرفت
غوغای بختیاری‌ها
درخواست عشایر چهارمحال و بختیاری از رئیس‌جمهور برای اعزام به غزه برای نبرد با اسرائیل

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در نهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی خود، در سفری یک روزه به چهارمحال و بختیاری رفت.
رئیس‌جمهور علاوه بر بررسی کیفیت و میزان اجرای مصوبات سفر اول دولت به این استان، پروژه‌های آبرسانی و برق‌رسانی به بخش‌های مختلف استان چهارمحال و بختیاری را نیز افتتاح کرد.
رئیسی در بدو ورود به شهرکرد،‌ این استان را جلوه‌ای از کار و تلاش و مردمانش را خونگرم، باصفا و پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی توصیف کرد و ضمن ادای احترام به 2 هزار و 500 شهید و 7 هزار جانباز و ایثارگر این استان گفت: بحمدالله با تلاش آقای استاندار و مدیران پرتلاش استان مصوبات دور اول اجرایی شده و ما امروز در مرحله بهره‌برداری از این طرح‌ها و پروژه‌ها از جمله در بخش آبرسانی هستیم.
وی با در ادامه استفاده بهینه از ظرفیت‌های طبیعی استان از جمله زمین‌های حاصلخیز، مراتع و معادن را موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات چهارمحال بختیاری عنوان کرد و افزود:  با طرح‌هایی که در زمینه آبرسانی در 2 سال گذشته اجرایی شده، نیمی از مشکل آبرسانی استان حل می‌شود که باید از همه دست‌اندرکاران تشکر کنم.
رئیسی ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های دولت و تلاش مسؤولان استانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان، مشکل محرومیت و بیکاری در چهارمحال و بختیاری مرتفع شود.
* افتتاح طرح‌های آبی و برقی
رئیس‌جمهور در نخستین بخش از سفر خود، روز پنجشنبه طرح عظیم تامین آب شرب بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری، شامل آبگیری سد غدیر باباحیدر و شبکه انتقال و توزیع آب این سد را افتتاح کرد.
در ابتدای دولت، درصد پیشرفت فیزیکی سد غدیر باباحیدر 60 درصد و طرح تامین آب شرب چهارمحال و بختیاری 30 درصد بود که با توجه به اهمیت طرح در راستای رفع تنش‌های آبی و برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، در اولویت اقدام قرار گرفت و همزمان با دومین سفر دولت مردمی، با حضور رئیس‌جمهور به شکل رسمی افتتاح شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
همچنین با افتتاح طرح‌های انتقال و توزیع آب سد غدیر باباحیدر، جهاد آبرسانی به 117 روستای استان، ارتقای سیستم آبرسانی شهری و خدمات پایدار به مشترکان و احداث یک تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر فرادنبه چهارمحال و بختیاری که شامل همه بخش‌های تامین، انتقال، توزیع و بازتولید آب می‌شود، 65 درصد از آب شرب بهداشتی و سالم مورد نیاز استان به شکل پایدار تامین می‌شود و به  این ترتیب تنش آبی استان پس از 16 سال برطرف خواهد شد.
9 طرح توسعه و تقویت شبکه توزیع برق نیز همزمان به شکل تصویری در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد. اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فشار ضعیف و فشار متوسط توزیع برق، توسعه و احداث شبکه توزیع برق جدید، احداث پست‌های توزیع برق شهری و روستایی جدید، توسعه، احداث و بهینه‌سازی شبکه‌های روشنایی معابر، برق‌دار کردن روستاهای بدون برق، نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان جدید و تعویض کنتورهای معیوب، احداث فیبر نوری به طول 200 کیلومتر به‌منظور تقویت اتوماسیون شبکه، تهیه و توزیع 650 دستگاه پنل قابل حمل خورشیدی بین عشایر و تبدیل سیم به کابل خودنگهدار به طول 400 کیلومتر نیز طرح‌های حوزه برق‌رسانی بود که با حضور رئیس‌جمهور در چهارمحال و بختیاری به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
رئیسی در مراسم بهره‌برداری از 15 پروژه آبرسانی و برق‌رسانی استان چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن بخش قابل توجهی از وعده‌های دولت به مردم استان در دور اول سفرهای استانی در بخش آبرسانی، بر اهمیت مدیریت منابع آبی تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم آب را بدرستی در چهارمحال و بختیاری مدیریت کنیم، آب شرب و صنعت در این استان تامین خواهد شد. وی تاخیر 14 ساله در بهره‌برداری از سد بابا حیدر را موجب 10 برابر شدن هزینه احداث آن عنوان کرد و افزود: هزینه اجرا و بهره‌برداری از پروژه سد باباحیدر  که 14 سال به طول انجامیده است، اگر در سال‌های گذشته به ثمر می‌نشست 150 میلیارد تومان بود اما گذشت زمان باعث شد هزینه آن 10 برابر شود. رئیس‌جمهور با اشاره به اهتمام دولت برای رفع تنش آبی در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری گفت: امروز تنش آبی 117 روستای استان حل شده است و امیدواریم این عدد به 200 روستا برسد.
رئیسی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان چهارمحال و بختیاری جز با کار جهادی، انگیزه و اخلاص مدیران قابل انجام نبود، گفت: 70 درصد پروژه‌‌های آبرسانی در استان مربوط به دوره دولت سیزدهم و 30 درصد مربوط به گذشته است. بیشترین جذب اعتبارات هم در این دوره انجام شده است و مسؤولان با کار جهادی موجب تامین آب پایدار و باکیفیت برای مردم استان شده‌اند.
* دست انتقام الهی رژیم کودک‌کش صهیونیستی را زایل خواهد کرد
رئیس‌جمهور ظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت به چهارمحال و بختیاری، در اجتماع باشکوه مردم شهرکرد حاضر شد و با بیان اینکه این روزها همه شما و ما و جامعه بشری غصه‌دار غزه هستیم، اظهار داشت: امروز همه بشریت با تمام وجود از رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش در نظام سلطه ابراز تنفر و انزجار کرده و از فلسطینیان مظلوم و مقتدر حمایت می‌کنند. رئیسی صف‌آرایی شکل گرفته امروز در جهان را تقابل حق و باطل و شرافت و شرارت توصیف و تصریح کرد: در کنار این رنج و غم باید نویدی خدمت شما بدهم که یقین بدانید همین کودک‌کشی رژیم صهیونیستی باعث بیرون آمدن دست انتقام الهی شده و به عمر صهیونیست‌ها پایان خواهد بخشید تا فلسطینیان به حقوق حقه خود برسند.
وی خدمت به مردم را افتخاری بزرگ برای خود و همه دولتمردان دانست و افزود: در 2 سال گذشته خدمتگزاران شما کاری جهادی و خالصانه انجام دادند و سرعت انجام کارها به شکلی بود که طرح‌هایی با 13 تا 14 سال تاخیر در این مدت تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید. رئیسی با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت همه کسانی که در تکمیل این طرح‌ها از جمله طرح عظیم آبرسانی به استان مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های فراوانی از جمله آب فراوان، اراضی حاصلخیز و معادن غنی دارد که مدیریت صحیح می‌تواند این ظرفیت‌ها را شکوفا کند. طرح‌هایی که امروز افتتاح شدند، حدود 65 درصد از مشکلات بخش آب استان را برطرف می‌کنند و تلاش‌ها برای رفع باقی مشکلات نیز ادامه خواهد داشت. رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در کشور کمبود آب نداریم و آنچه باید آب انجام شود مدیریت آب است، گفت: کارهایی که در حوزه آبرسانی در استان چهارمحال و بختیاری انجام شد می‌توانست در سال‌های گذشته با مبلغی کمتر انجام شود. مثلاً برخی طرح‌ها همچون سد باباحیدر با 150 میلیارد تومان قابل اجرا بود اما امروز باید با 1300 میلیارد تومان انجام شود. امروز بهره‌برداری از سد باباحیدر انجام شد و مردم می‌توانند از این نعمت ‌الهی بهره‌مند شوند. وی تاکید کرد: تاکنون 68 واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان در چرخه تولید قرار گرفته‌اند و اشتغال افزایش یافته است. رئیسی آمار بیکاری در چهارمحال و بختیاری را کاهشی دانست و گفت: بازگشت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید، فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی و دیگر مزایای موجود در استان می‌تواند به رشد اشتغال کمک کند. رئیسی با تاکید بر ضرورت افزایش میزان صادرات کشور گفت: صادرات غیر نفتی در استان چهارمحال و بختیاری  رشد 200 درصدی داشته است.
رئیس‌جمهور رفع مشکل مسکن بویژه برای خانواده‌های پرجمعیت و جوانانی که بتازگی ازدواج کرده‌اند را حائز اهمیت دانست و گفت: حضور ما در استان چهارمحال و بختیاری با بهره‌برداری از 4 هزار مسکن همزمان بوده و 200 هکتار زمین نیز برای افراد متقاضی مسکن آماده شده است. رئیسی با بیان اینکه این کار به عنوان نهضت تولید مسکن باید با قوت در استان چهارمحال و بختیاری  دنبال شود، گفت: ممکن است در مرکز استان زمین به اندازه کافی وجود نداشته باشد اما در سایر شهرستان‌ها که مشکل زمین وجود ندارد، باید مساله ساخت مسکن با قوت دنبال شود. وی در ادامه با بیان اینکه اگر لازم باشد 10 بار دیگر به استان چهارمحال و بختیاری سفر می‌کنم تا مشکلات استان حل شود، خاطرنشان کرد: سفر ما به این استان عدد ندارد، چرا که هدف، حل مسائل کشور است.
* عشایر مولدترین بخش جمعیت کشورند
رئیسی در دیدار جمعی از سران و نمایندگان عشایر استان با اشاره به اهتمام دولت برای رسیدگی به مشکلات و رفع نیازهای عشایر کشور افزود: عشایر به لحاظ نقش‌آفرینی همه اعضای خانواده در فرآیند تولید، مولدترین بخش از جمعیت کشور هستند. وی با تمجید از ایستادگی همیشگی عشایر در طول تاریخ در مقابل ظلم و نیز حضور درخشان آنها در عرصه‌های پاسداری از انقلاب و دوران دفاع‌مقدس، بر حفظ هویت فرهنگی و ملی عشایر تاکید کرد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی کارهای بسیاری برای عشایر انجام شده، بر تلاش بیشتر برای انجام کارهای نکرده و باقیمانده تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات ایل‌راه‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب برای جوانان عشایر، رسیدگی به مشکلاتی که در گذشته در زمینه اعطای زمین برای چرای دام به عشایر اختصاص پیدا کرده اما مورد کاربری‌های دیگری قرار گرفته است، ایجاد همراه‌سرا برای خانواده‌های عشایری که نیاز به مراجعه به بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و کمک به تقویت تولیدات عشایری مورد توجه دولت مردمی است و پیگیری خواهد شد. وی در پاسخ به درخواست تعدادی از حاضران برای سفر به لردگان، با بیان اینکه حضور در این منطقه در برنامه سفر ما پیش‌بینی شده بود اما به دلیل پیش‌بینی هواشناسی لغو شد، اظهار داشت: بنده تاکید دارم به همه مناطق کشور سفر کنم و سفر بنده به لردگان نیز شاید دیر و زود داشته باشد اما سوخت و سوز ندارد و حتما به حضور مردم عزیز لردگان خواهیم رسید.
* درخواست عشایر از رئیس‌جمهور برای اعزام به غزه
در دیدار رئیس‌جمهور با عشایر استان چهارمحال‌وبختیاری، یکی از عشایر از رئیس‌جمهور درخواست کرد عشایر برای مقابله با رژیم صهیونیستی به فلسطین اعزام شوند.
* کوچک‌ترین مصادیق فساد و حتی ناکارآمدی را تحمل نمی‌کنیم
رئیسی در نشست با جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی، استقبال گرم مردم شهرکرد از کاروان دولت مردمی را نشانه علاقه مردم به انقلاب اسلامی و وفاداری به ولایت دانست. رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به ضرورت ارتباط مسؤولان دستگاه‌های اجرایی با جمع‌های نخبگانی و اشراف کامل آنها بر امور حوزه تحت مسؤولیت خود، شایسته‌گزینی و شایسته‌سالاری را از اصول اساسی دولت مردمی در جذب نیروهای جوان و کارآمد دانست. وی با بیان اینکه کنار گذاشتن فله‌ای مدیران دولت‌های قبلی برخلاف اصول شایسته‌سالاری است، خاطرنشان کرد: در دولت مردمی هیچ عقد اخوتی با هیچ مدیری نداشته و نداریم و حتی اگر درباره مدیران نصب شده در این دولت نیز به این نتیجه رسیدیم که برخلاف تصور اولیه کارآمدی لازم را ندارند، بدون تعارف و فوری آنها را تغییر دادیم. مبارزه جدی و قاطع دولت مردمی با مصادیق بزرگ و کوچک فساد از دیگر محورهای مورد اشاره رئیس‌جمهور در این جلسه بود و رئیسی با تاکید بر اینکه دولت مردمی نشان داده در راستای ارتقای کارآمدی آمادگی بالایی برای اعمال تغییرات لازم دارد، تصریح کرد: یقین بدانید در این دولت کوچک‌ترین مصادیق فساد و حتی ناکارآمدی تحمل نخواهد شد. رئیس‌جمهور در واکنش به درخواست مطرح شده برای رسیدگی به مشکلات آبی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ما اساسا برای حل مشکلات به استان سفر کرده‌ایم، افزود: دولت مردمی باور دارد کشور ظرفیت‌های متنوع و فراوانی دارد که با مدیریت صحیح این ظرفیت‌ها از جمله در زمینه آب می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.
رئیسی با تاکید بر ضرورت تقویت اطلاع‌رسانی شایسته از دستاوردها و اقدامات دولت افزود: اشراف بر نظام مسائل کشور و یافتن راهکار برای حل مشکلات در کنار پرهیز از گرفتار شدن در حاشیه‌ها از جمله اصولی است که دولت سیزدهم در کنار شفافیت، مبارزه با فساد، شایسته‌سالاری و ایستادگی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی سرلوحه کار خود قرار داده است.
* همه مسؤولان و مدیران در جمهوری اسلامی مأمور اجرای عدالت اداری هستند
رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود، در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی با بیان اینکه همه مسؤولان و مدیران در دستگاه‌های مختلف مامور و موظف به اجرای عدالت اداری هستند، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران هر مسؤول و مدیری مسؤول به اجرای عدالت در تخصیص و توزیع منابع و اعتبارات، به‌ کارگیری نیروی انسانی صالح، مورد اعتماد و کارآمد و نظارت بر عملکرد آنان است. رئیسی با تاکید بر اینکه البته اجرای عدالت کار آسانی نیست و باید در این مسیر از خدا مدد گرفت تا به وظیفه خود در اجرای عدالت عمل کرده و به تبعیت از نظر دیگران از عدالت ساقط نشویم، افزود: به‌کار گماردن افراد صالح و کارآمد و بعد نظارت بر حسن عمل آنها جلوه‌ای از عدالت اداری است. همه دستگاه‌ها بویژه مدیران در این زمینه نقش محوری و برجسته دارند.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت کارآمد در اجرای عدالت اظهار داشت: درست است که اعتبارات و امکانات برای انجام امور لازم است اما اگر مدیریت عادل و توانمندی بر سر کار نباشد، این امکانات و اعتبارات نیز به شکل صحیح مورد استفاده قرار نگرفته و مشکلات رفع نمی‌شود. رئیس‌جمهور در ادامه ظرفیت‌های متنوع و فراوان چهارمحال و بختیاری را در برابر مشکلات و برخی توسعه‌نیافتگی‌ها مورد اشاره قرار داد و گفت: به‌کارگیری شایسته این ظرفیت‌ها برای رفع نیازهای مردم وظیفه همه ما و جلوه‌ای از اجرای عدالت است. استفاده صحیح از این ظرفیت‌ها اقدام و تلاش شما مدیران را می‌طلبد، همانگونه که با تلاش شما مصوبات سفر اول دولت مردمی به این استان در حد قابل قبولی اجرایی شده است و با همت شما گام‌های بلندتری نیز در مسیر توسعه استان می‌توان برداشت. رئیسی با بیان اینکه همه ما در روز حساب به نسبت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های در اختیارمان مورد سوال قرار می‌گیریم و نه صرفا بر اساس آنچه انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را با جدیت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در راستای رفع مشکلات مردم به ‌کار بگیرید و در این مسیر از فضاسازی‌ها و جوسازی‌های عده‌ای که ممکن است از این روش کار کردن شما خوش‌شان نیاید نهراسید؛ یک مدیر مسؤولیت‌شناس تمام توجه خود را صرف عمل به مسؤولیت‌هایش می‌کند نه اینکه تحت تاثیر فضاسازی‌ها قرار گیرد. رئیسی با بیان اینکه کارها و اقدامات را باید در زمان خودش انجام داد، گفت: عده‌ای گفتند اجرای برخی پروژه‌ها و اقدامات در استان ظرف 2 سال اخیر بیشتر شبیه معجزه بوده است. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید هویت فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری و منطقه زاگرس را حفظ کنیم، گفت: در این زمینه پیشنهاد استاندار محترم برای تشکیل ستادی برای چند استان زاگرس‌نشین و حل مسائلی همچون بیکاری در این چارچوب راهکاری خوبی است.
وی با بیان اینکه زمینه‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاری بخوبی انجام شود، آسیب‌های اجتماعی کمتری رخ می‌دهد، چرا که هر قدر بی‌عدالتی و فقر کم شود، ما شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود. رئیس‌جمهور یکی از مشکلات اداری در کشور را ملاحظه کاری و رودربایستی‌ دانست و گفت: بدون رودربایستی‌ باید عدالت را محقق و رضایت مردم را تامین کرد. مسؤولان باید اعتماد مردم را افزایش دهند و اعتماد نیز با سخنرانی افزایش نمی‌یابد، بلکه باید در میدان اعتماد مردم را بیشتر کنیم. رئیسی با تاکید بر اینکه باید کارها را با روحیه جهادی دنبال کنیم، گفت: خواسته من از مدیران استان چهارمحال و بختیاری این است که کارها و مصوبات دور دوم سفر به استان را به صورت جدی تا حصول نتیجه پیگیری کنند.
* دولت سیزدهم نسبت به معیشت و سفره مردم دغدغه دارد
رئیسی در آخرین بخش از سفر استانی به چهارمحال و بختیاری، در نشستی خبری در تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر، به دغدغه‌مندی دولت نسبت به معیشت و سفره مردم با تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: دولت در کنار تکمیل طرح‌ها و پروژ‌ه‌های عمرانی تلاش کرده است با اقداماتی نظیر کنترل نقدینگی، رشد تورم را متوقف کند و آمار بانک مرکزی در این زمینه که کاهش رشد نقدینگی از 32 درصد به 26.5 درصد را نشان می‌دهد، موید همین مساله است. رئیس‌جمهور در ادامه عدم کسری بودجه در 2 سال گذشته را از دیگر اقدامات دولت در زمینه کنترل تورم دانست و گفت‌: در زمان آغاز به کار دولت ما با  کسری بودجه 480 هزار میلیاردی مواجه بودیم که توانستیم با تولید، ایجاد درآمد برای کشور و کنترل منابع و مصارف و نه استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول، کسری بودجه را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه در دو سوم استان‌های کشور نرخ بیکاری تک‌رقمی شده است، به برنامه‌ریزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اشتغال جوانان تحصیلکرده اشاره کرد و افزود: خواسته من از جوان‌های استان چهارمحال و بختیاری آن است که با امید زندگی کنند و بدانند دولت هم نسبت به مسکن هم نسبت به ازدواج و هم اشتغال آنها حساسیت جدی دارد و یقین داریم با امید و انگیزه شما جوانان و کار و تلاش شبانه‌روزی دولتمردان مشکلات استان مرتفع خواهد شد و زمینه ازدواج و اشتغال آنها فراهم می‌شود. رئیسی در پاسخ به سوال دیگری درباره چشم‌انداز پایدار و استمرار پروژه‌های مهم و حیاتی در استان چهارمحال و بختیاری نظیر احداث سد باباحیدر، به اهتمام دولت درباره مدیریت منابع آبی کشور اشاره کرد و گفت: از محوری‌ترین نکات در مساله مدیریت منابع آبی، اجرای عدالت است که همگان باید به آن تن دهند، چرا که این دولت عدالت‌محور است و بنایش این است که در زمینه اجرای عدالت بویژه توزیع منابع آبی حتما کوتاه نیاید.
***
رژیم غاصب توان شکست جبهه مقاومت را ندارد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: امروز رژیم غاصب، پلید، خونخوار و کودک‌کش درصدد است مقاومت را از بین ببرد اما باید بداند توان این کار ندارد. امام جمعه شهرکرد با اشاره به بیان امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره نابودی رژیم صهیونیستی اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس توان از بین بردن جبهه مقاومت را ندارد و آنچه باقی می‌ماند، مقاومت است و این همان وعده صادق خداوند است.
وی در ادامه با بیان اینکه سفرهای استانی دولت برکت‌های قابل توجهی به دنبال دارد، افزود: سفرهای استانی دولت فرصت مغتنمی است که بتوان همچنان بر عمران و آبادانی استان افزود. نکونام اظهار داشت: مردم روز گذشته (پنجشنبه 25 آبان‌) با حضور در آیین استقبال از رئیس‌جمهور حماسه به یاد ماندنی و روزی تاریخی را خلق کردند و افتخاری بر افتخارات خود افزودند.
امام جمعه شهرکرد گفت: البته حق این حضور پرشور مردم تنها با تعریف و تمجید ادا نمی‌شود، بلکه این حق با گره‌گشایی از مشکلات مردم در دستگاه‌های اجرایی که امید‌آفرینی و رضایت مردم را به دنبال دارد، پاسخ داده می‌شود. وی درباره مصوبه‌های دور نخست سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری افزود: بخشی از این مصوبه‌ها محقق شده و بخش دیگری هنوز مانده که باید عملیاتی شود. امام جمعه شهرکرد درباره مصوبه‌های دور دوم سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری یادآور شد: توافقنامه‌هایی درباره پالایشگاه در غرب استان و پتروشیمی بروجن از قراردادهای مهمی است که در این سفر به امضا رسیده و انتظار می‌رود با عملیاتی کردن این توافق‌ها استان در مسیر توسعه قرار گیرد. وی: همچنین تصویب ۳۰ هزار میلیارد ریال برای راه‌آهن شهرکرد و اتصال این استان به خط ریلی را از دیگر گام‌های مهم دولت برای توسعه استان عنوان کرد.

 


Page Generated in 0/0059 sec