printlogo


کد خبر: 272094تاریخ: 1402/8/28 00:00
دور دنیا

مقام نظامی یمنی:
تمام کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار خواهیم داد
یک منبع نظامی یمنی بعدازظهر شنبه به تمام کشتی‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد. این منبع که اشاره‌ای به نام او نشده، به شبکه «المیادین» گفت: «نیروهای ما قادر به هدف قرار دادن تمام کشتی‌های اسرائیلی چه در دریای سرخ یا هر جای دیگری که دشمن انتظارش را ندارد، هستند». منبع مذکور اضافه کرد: «نیروهای مسلح [یمن] در صدد هدف قرار دادن تمام کشتی‌های اسرائیلی هستند؛ چه کشتی‌هایی که به فلسطین اشغالی می‌روند یا آنهایی که مقصدشان فلسطین اشغالی نیست». ارتش یمن از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه چند بار بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده است. سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن و «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله پیش‌تر هر یک در بیانیه‌هایی جداگانه تاکید کرده بودند تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به حملات خود علیه اهداف اسرائیلی ادامه خواهند داد.
***
روزنامه‌نگار آمریکایی:
نتانیاهو با آتش‌بس 5 روزه مخالفت کرد
«سیمور هرش» روزنامه‌نگار کهنه‌کار تحقیقی در آمریکا در پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توافق مورد موافقت آمریکا درباره «گروگان‌ها» را رد کرده است. او در یک پست وبلاگی در Substack نوشت: تقاضای ایالات متحده آزادی ۷۱ گروگان را شامل می‌شد. به ادعای او، توافقی بر سر این موضوع حاصل شده بود اما حماس بر آتش‌بس 5 روزه اصرار داشت که نتانیاهو رد کرد. پیش‌تر رسانه‌ها از نزدیک بودن توافق بین رژیم صهیونیستی و حماس بر سر این موضوع خبر داده بودند. «دیوید ایگناتیوس» ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست سه‌شنبه (۱۴ نوامبر/ ۲۳ آبان) در مقاله‌ای به نقل از منابع کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد این رژیم و حماس به توافقاتی که آزادی اغلب زنان و کودکان اسرائیلی را ممکن می‌کند، نزدیک هستند. این منابع گفته بودند در صورت حل‌وفصل آخرین جزئیات، توافق می‌تواند ظرف چند روز اعلام شود. یک مقام اسرائیلی هم گفته بود بر سر طرح کلی توافق شده است. طبق این گزارش، تل‌آویو خواستار آزادی همه ۱۰۰ زن و کودک به اسارت گرفته شده در عملیات اخیر نیروهای مقاومت فلسطین است اما تعداد اولیه احتمالا کمتر خواهد بود. مقام مورد استناد واشنگتن‌پست گفت این تبادل با یک آتش‌بس موقت احتمالا 5 روزه همراه خواهد بود.
***
اردوغان: اسرائیل از دروغ بخوبی استفاده می‌کند
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: آیا اسرائیل هزاران فلسطینی را کشت؟ کشت. آیا بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌ها و کلیساها را هدف قرار می‌دهد؟ می‌دهد. من به عنوان یک مسلمان از این موضوع ناراحت هستم. گروگان‌ها و زندانیان سال‌ها در دست اسرائیل هستند. لازم است این را هم ببینیم. اگر این را نبینیم ناعادلانه خواهد بود. رئیس‌جمهور ترکیه افزود: آیا اسرائیل در حال حاضر سلاح هسته‌ای دارد؟ دارد. اما اگر این را از اسرائیل بپرسید نمی‌گوید که «دارد» چون آنها از دروغ بخوبی استفاده می‌کنند. اردوغان با بیان اینکه اولویت همه ما (در غزه) برقراری آتش‌بس و جریان بدون مانع کمک‌های بشردوستانه است، اظهار داشت: آنچه در درگیری اسرائیل و فلسطین رخ داد، بار دیگر به ما نشان داد راه‌حل ۲ دولتی بر اساس مرزهای 1967 دیگر اجتناب‌ناپذیر است. اگر دست و زبان‌مان بسته بماند، نمی‌توانیم در مقابل تاریخ پاسخگو باشیم. نباید با روانشناسی بدهکاری جنگ اسرائیل و فلسطین را ارزیابی کنیم. وی درباره درگیری رژیم اسرائیل و فلسطین همچنین گفت: اگر بتوانیم با همکاری آلمان و ترکیه آتش‌بس بشردوستانه برقرار کنیم، فرصت نجات منطقه بویژه از این حلقه آتش را خواهیم داشت. معتقدم که همه باید مسؤولیت تضمین صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه را برعهده بگیرند.
***
ولیعهد آل‌خلیفه از اسرائیل دفاع کرد!
ولیعهد رژیم حاکم بر بحرین با محکوم کردن عملیات توفان الاقصی، به حمایت آشکار از کشتار مردم بی‌دفاع غزه و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی پرداخت. سلمان بن حمد آل‌خلیفه ولیعهد حکومت بحرین با حمایت از کشتار مردم بی‌دفاع غزه، عملیات توفان الاقصی را که در پاسخ به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی طی سال‌های متمادی علیه مردم بی‌دفاع نوار غزه بود وحشیانه خواند. وی افزود: بدون هرگونه شک، حماس را محکوم می‌کنم، همه باید بفهمند که من از بیگناهان و غیرنظامیان حمایت می‌کنم. ولیعهد رژیم آل‌خلیفه با نادیده گرفتن کشتار وحشیانه و هولناک بیش از 12 هزار فلسطینی بی‌دفاع که 5 هزار نفر آنها کودک هستند و جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی علیه مراکز پزشکی و امدادرسانان و منازل مردم غزه مدعی شد: حملاتی که روز هفتم اکتبر رخ داد (عملیات توفان الاقصی)، وحشیانه و هولناک بود! حکومت آل‌خلیفه به همراه حاکمان امارات، سودان و مغرب در آخرین سال‌های ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا با رژیم صهیونیستی توافق عادی‌سازی روابط را امضا کردند که با خشم و نفرت و محکومیت گسترده در جهان اسلام روبه‌رو شد.

Page Generated in 0/0063 sec