printlogo


کد خبر: 272095تاریخ: 1402/8/28 00:00
اخبار

وحشت رسانه آفریقایی از نوجوانان ایران
یک رسانه آفریقایی ضمن اشاره به دیدار تیم‌های نوجوانان ایران و مراکش در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی زیر ۱۷ سال، از تیم ایران به عنوان حریفی خطرناک یاد کرد. به گزارش مهر، تیم‌های ملی فوتبال نوجوانان ایران و مراکش در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی ساعت 30:15 روز ۲۹ آبان به مصاف هم خواهند رفت. صعود تیم‌های سوم به مرحله حذفی و رویارویی آنها با تیم‌های اول گروه‌های دیگر، این فرض را در ذهن به وجود می‌آورد که تیم‌های اول، بازی راحتی در مرحله یک‌هشتم نهایی خواهند داشت اما به گفته یک رسانه آفریقایی، این مساله درباره مراکش که به عنوان تیم اول صعود کرد و باید به مصاف ایران برود صدق نخواهد کرد. پایگاه خبری «آفریک فوت» در خبری به این مسابقه پرداخت و ضمن اذعان به قدرت نوجوانان ایرانی، نوشت: مراکش به لطف قرار گرفتن در رده اول گروه این شانس را دارد که با تیم سوم یکی از گروه‌ها بازی کند که تیم سوم گروه C ایران است اما احتیاط کنید! چون تیم ملی نوجوانان ایران احتمالا بدترین گزینه ممکن از بین تیم‌های سوم برای رویارویی در مرحله حذفی است. ایرانی‌ها با کسب ۶ امتیاز از مرحله گروهی هم‌امتیاز با برزیل و انگلیس بودند و به اندازه مراکشی امتیاز کسب کردند که در گروه خود اول شد و صرفا به دلیل اختلاف گل کمتر در این جایگاه قرار گرفتند.
«آفریک فوت» همچنین با اشاره به نتایج نوجوانان ایران مقابل برزیل و انگلیس نوشت: ایرانی‌ها در بازی نخست خود برزیل را شکست دادند و مقابل انگلیس هم دقیقه ۹۰ شکست خوردند و در بازی آخر هم با نتیجه ۵ بر صفر از سد نیوکالدونیا عبور کردند. آنها بدون شک به عنوان تیم سوم مانند جایزه‌ای برای مراکش نیستند و حریف سرسختی خواهند بود.
***
مهدی طارمی در بین 5 انتقال بزرگ فوتبال اروپا
خبرنگار مطرح ایتالیایی از انجام 5 انتقال بزرگ در نقل و انتقالات زمستانی فوتبال اروپا خبر داد که مهاجم تیم‌ملی فوتبال ایران هم یکی از بازیکنانی است که احتمالا به اینتر خواهد رفت.
«فابریزیو رومانو» با شرکت در یک برنامه تلویزیونی از 5 انتقال بزرگ فوتبال اروپا در تعطیلات نیم‌فصل رونمایی کرد. رومانو در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «پروپاگاندا لایو» انتقال مهدی طارمی ملی‌پوش ایرانی تیم فوتبال پورتو را به «اینتر» تأیید کرد.
مهدی طارمی در این فصل لیگ فوتبال پرتغال عملکرد چندان قابل قبولی از خود به نمایش نگذاشته و زمزمه‌های خروج او از پورتو از ابتدای فصل جاری مطرح بود. اینتر تابستان گذشته هم خواهان جذب طارمی بود اما با پورتو به توافق نرسید.
قرارداد مهدی طارمی با پورتو در انتهای فصل به پایان می‌رسد و او تبدیل به بازیکن آزاد خواهد شد، لذا تعطیلات زمستانی پیش رو، تنها فرصت پورتو برای درآمدزایی از انتقال طارمی خواهد بود.
او همچنین از خروج احتمالی ژوزه مورینیو در تابستان از تیم فوتبال «آ اس رم» صحبت کرد و گفت «تیاگو موتا» یا «رافائل پالادینو» گزینه‌های احتمالی جایگزینی او در این تیم هستند.
***
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پیگیر جلسه فوری با وزیر ورزش
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس دنبال برگزاری جلسه فوری با وزیر ورزش و جوانان است. تنش بین بازیکنان و کادر فنی با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به اوج خود رسیده است تا هر کدام از دو طرف دنبال به کرسی نشاندن دیدگاه‌های خود درباره کسر جریمه ۱۰ درصد از قراردادهای فصل جاری اعضای تیم باشند. رضا درویش پس از اینکه امضای ۳ تن از اعضای هیات‌مدیره را برای جریمه ۱۰ درصدی اعضای تیم به دلیل کسب نتایج ضعیف در چند دیدار اخیر دریافت کرد بدون معطلی آن را رسانه‌ای کرد تا با واکنش تند رختکن تیم روبه‌رو شود و کار به اعتصاب در تمرین نیز بکشد. درویش قصد داشت پس از این اعتصاب واکنش جدی‌تری را با انجام مصاحبه علیه گل‌محمدی داشته باشد اما اطرافیان او مانع این موضوع شدند. گل‌محمدی نیز قید مصاحبه علیه مدیرعامل را زد تا اینگونه آتش‌بس موقت برقرار شود. با این حال او و بازیکنان باتجربه دیگر علاقه‌ای به حضور درویش به عنوان مدیرعامل ندارند و تلاش‌هایی برای رساندن دلایل خود به هیات‌مدیره باشگاه و کیومرث هاشمی، وزیر ورزش نیز دارند. درویش نیز تلاشی مضاعف برای جلسه با هاشمی دارد تا او را در جریان جزئیات رخدادهای اخیر قرار دهد تا اینگونه هر تلاشی را برای برکناری‌اش خنثی کند. مدیرعامل پرسپولیس که چهارشنبه گذشته دیدار کوتاهی با هاشمی داشت قرار است ظرف یکی دو روز آینده به دفتر کار وزیر ورزش رفته و جلسه‌ای رسمی با وی برگزار کند. همچنین احتمال اینکه هیات‌مدیره باشگاه نیز نشستی جداگانه با وزیر ورزش داشته باشند وجود دارد اما باید دید هاشمی که تاکنون قصد دخالت در امور مدیریتی پرسپولیس و استقلال را نداشته چه تصمیمی در این باره خواهد گرفت. آنچه در تنش‌های جاری پرسپولیس مشاهده می‌شود کوتاه نیامدن هیچ یک از طرفین است تا شاید آشتی‌کنان صوری شبیه به آنچه خارج از مستطیل سبز بین علی خطیر و جواد نکونام به وجود آمد برای آنها نیز رقم بخورد.

Page Generated in 0/0060 sec