printlogo


کد خبر: 272102تاریخ: 1402/8/28 00:00
اخبار

کشف محموله نیم‌تنی هروئین در تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف محموله نیم تنی هروئین خالص از یک تریلی در پایتخت خبر داد. سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه اجرای طرح برخورد با چندین باند قاچاق موادمخدر که پیش از ظهر دیروز شنبه در محل پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، با اشاره به نتایج اقدامات انجام‌شده از سوی ماموران پلیس گفت: همکاران من در پلیس پایتخت از ابتدای آبان‌ماه امسال تاکنون بیش از 3 تن انواع موادمخدر را کشف و ضبط کرده‌اند که محموله نیم تنی هروئین نیز جزو آن است.  محمدیان با بیان اینکه از ابتدای سال هم بالغ بر ۱۶ تن انواع موادمخدر از سوی همکاران من در پلیس پایتخت کشف و ضبط شده است، گفت: برخورد با سوداگران مرگ با جدیت ادامه دارد، به طوری که ۱۲ هزار توزیع‌کننده خرد از ابتدای سال و ۵۰۰ توزیع‌کننده نیز از ابتدای آبان شناسایی و دستگیر شده‌اند. وی با بیان اینکه ۵۰۰ کیلوگرم هروئین خالص را از داخل بار یک تریلی کشف و ضبط کردیم، گفت: این تریلی که موادمخدر از مرزهای شرقی کشور در آن جاسازی شده بود، از گذرهای مختلف عبور کرده و حتی سگ‌های موادیاب هم موفق به شناسایی مواد نشده بودند اما همکاران من طی یک فرآیند 2 ماهه اعضای باند را شناسایی و رصد کردند. سردار محمدیان با بیان اینکه موادمخدر کشف‌شده از سوداگران مرگ بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال ارزش ریالی دارد، گفت: 3 سوداگر مرگ نیز در این عملیات دستگیر شدند. 
***
تست گرم خط متروی پرند با موفقیت انجام شد
با انجام موفقیت‌آمیز تست گرم خط متروی پرند، شرایط برای افتتاح قریب‌الوقوع این مسیر ریلی ۱۹ کیلومتری و نیز ایستگاه متروی شهر پرند مهیا به نظر می‌رسد؛ پروژه‌ای که مطالعات آن از سال ۱۳۸۴ آغاز و اجرای آن از سال ۱۳۹۱ از وزارت راه و شهرسازی به شهرداری تهران واگذار شد. روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد: به موجب پیگیری‌های به‌ عمل‌آمده و همکاری مجدانه دولت که پس از بازدید آذرماه سال گذشته رئیس‌جمهور از این پروژه روند بهتری به خود گرفت، مسیر ۱۹ کیلومتری و ایستگاه متروی پرند آماده بهره‌برداری شده تا جمعیت قابل توجه این شهر اقماری پایتخت از امکانات جدید حمل‌ونقلی بهره‌مند شوند. البته طبق روال تمام افتتاحیه‌های قبلی شبکه متروی تهران، معمولاً چند روز قبل از برگزاری مراسم آغاز بهره‌برداری از مسیر و ایستگاه‌ها، تست گرم به منظور بررسی نهایی ایمنی و صحت عملکرد تجهیزات، تاسیسات و مستحدثات انجام می‌شود که این امر پنجشنبه ۲۵ آبان‌ماه درباره خط و ایستگاه متروی پرند با موفقیت انجام شد. به این ترتیب باید گفت شمارش معکوس برای آغاز بهره‌برداری از خط متروی پرند شروع شده‌ است.
***
راه‌اندازی «مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال» در سازمان بهزیستی
رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی «مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال» در بهزیستی خبر داد و گفت: تا پیش از این دبیرخانه‌ای در این بخش فعال بود که با توجه به اقدامات انجام شده، این دبیرخانه به مرکز تبدیل شده است. قادری ادامه داد: سازمان بهزیستی در جشنواره شهید رجایی در حوزه اشتغال به‌عنوان دستگاه برتر انتخاب شده و جالب است زمانی که ما جایزه را در این جشنواره گرفتیم، یک دبیرخانه در حوزه اشتغال در سازمان بهزیستی داشتیم و هیچ کد تسهیل‌گری در حوزه اشتغال نداشتیم اما در حال حاضر با افتخار سازمان بهزیستی مرکزی دارد تحت عنوان «مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال» که در حوزه اشتغال فعالیت می‌کند، همچنین در قالب جشنواره شهید رجایی تاکنون 15 استان جایزه خود را کسب کرده‌اند.

Page Generated in 0/0068 sec