printlogo


کد خبر: 272106تاریخ: 1402/8/28 00:00
استراتژی دروغ از عراق تا غزه

مهدی گرگانی: با گذشت بیش از 40 روز از آغاز عملیات توفان الاقصی علیه اشغالگران و شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، تل‌آویو تاکنون هیچ دستاورد قابل توجهی در عرصه نظامی به دست نیاورده است و همه آنچه از این رژیم دیده‌ایم، بمباران ساختمان‌های مسکونی و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه بوده است. با ورود زمینی ارتش اسرائیل به غزه اوضاع برای تل‌آویو حتی بدتر نیز شده است.
1- ارتش رژیم تروریست صهیونیستی که با ضربه توفان الاقصی دچار گیجی و سردرگمی شده بود اکنون با ورود زمینی به غزه بیش از پیش دچار استیصال شده است. نظامیان اسرائیلی تاکنون حتی یک فرمانده مقاومت حماس یا نیروهای حماس را در عملیات‌های زمینی خود در خاک غزه دستگیر نکرده‌اند تا پیشروی‌های خود در غزه را تثبیت کنند یا دستاوردی برای حمله زمینی خود به غزه بتراشند. تلفات پایین نیروهای حماس و عدم بازداشت آنها، نشان می‌دهد پیشروی صهیونیست‌ها در مناطقی بوده است که حماس به دلایل تاکتیکی یا به منظور جلوگیری از تلفات غیرنظامیان عمدا آنجا را تخلیه کرده و به سایر مناطق امن رفته است. از سوی دیگر شاهد میزان تلفات بالای نظامیان اسرائیلی و انهدام گسترده تانک‌ها و خودروهای زرهی ارتش اشغالگر هستیم که می‌تواند نشانه شومی برای صهیونیست‌ها باشد مبنی بر اینکه ارتش نامرئی حماس در هر نقطه که اراده کرده به مهاجمان ضربه‌ زده و فورا هم از دید نظامیان صهیونیست پنهان شده است.
2- ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در پیدا کردن نیروها و مقرهای نظامی حماس، اکنون این سوال را مطرح کرده است که آیا اسرائیل می‌تواند با عملیات زمینی حماس را از بین ببرد؟ شواهد نشان می‌دهد چنین امری غیرممکن به نظر می‌رسد و در صورت عدم دستگیری فرماندهان و نیروهای حماس یا از بین بردن آنها، آیا پیشروی در بیابان‌های غزه و یا مناطق شهری خالی از سکنه برای ارتش اشغالگر افتخار می‌آفریند؟! 
تعریف نابودی حماس به عنوان هدف اصلی عملیات زمینی ارتش با وجود تلفات پایین نیروهای مقاومت و ادامه حملات موشکی و راکتی به مناطق مختلف اراضی اشغالی، نشان‌دهنده یک شکست تمام‌عیار نظامی ـ اطلاعاتی برای رژیم صهیونیستی است. برخی ناظران سیاسی می‌گویند صحبت از نابودی یا حتی تضعیف حماس با وجود حملات راکتی به تل‌آویو و بندر ایلات که مناطقی با دسترسی کمتر برای حماس هستند بسیار مضحک است.
3- رژیم صهیونیستی از ۲ دهه پیش به بهانه وجود تونل‌ها و مقرهای حماس در نزدیکی اماکن غیرنظامی و بیمارستان‌ها یا در زیر آنها، در هر جنگی با حماس و جهاد اسلامی انواع و اقسام جنایات وحشیانه را علیه غزه مرتکب شده است که قربانی اصلی آن ده‌ها هزار زن و کودک بی‌گناه بوده است. با ورود نظامیان رژیم موقت صهیونیستی به خاک غزه، سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی و افکار عمومی جهان بی‌صبرانه منتظر توضیح و ارائه اسناد و شواهد متقن مقامات اسرائیلی درباره این ادعاها بودند. 
بیمارستان شفا (بزرگ‌ترین بیمارستان غزه) در کانون تبلیغات اسرائیل درباره استفاده از این مکان برای مصارف نظامی حماس بود. نظامیان رژیم صهیونیستی از هفته گذشته این بیمارستان را به محاصره کامل درآورده و از چند روز پیش صدها نظامی صهیونیست برای اثبات ادعاهای رژیم درباره حضور نیروهای حماس در این بیمارستان، وجود تونل در زیر بیمارستان یا پیدا کردن انبار تسلیحاتی حماس وارد این بیمارستان شدند اما نتیجه چه بود؟
طبق گزارش رسانه‌های عربی و غربی، تنها سند ادعایی که صهیونیست‌ها در تأیید ادعای خود مطرح کرده‌اند فیلمی است که یک نظامی اسرائیلی منتشر کرد که آن هم توسط بسیاری از کاربران در فضای مجازی به سخره گرفته شد. در این فیلم، نظامی اسرائیلی یک لپ‌تاپ، چند سی‌دی، یک پوتین نظامی و چند سلاح کلاشنیکف را به عنوان شواهد و مدارک حضور حماس در بیمارستان شفا به نمایش گذاشته است! دست رژیم صهیونیستی در توجیه حمله به بیمارستان‌ها آنقدر خالی است که «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شد شخصا به غزه برود و برای ادعاهای خود به دنبال سند و مدرک بگردد. نتیجه حضور هاگاری در غزه نیز فیلمبرداری از یک حفره به عنوان یکی از تونل‌های حماس در چند صدمتری بیمارستان «شهید دکتر رنتیسی» بود. تازه همین ادعا هم چندان قابل اتکا نیست؛ ممکن است این حفره مربوط به تاسیسات زیرساختی آب، گاز یا برق باشد چون چیزی از داخل این حفره که به عنوان تونل‌های حماس معرفی شده نشان داده نشد. بسیاری از رسانه‌های غربی و نهادهای بین‌المللی تصریح کرده‌اند رژیم اسرائیل تاکنون نتوانسته ادعای خود را در این باره ثابت کند و کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل با تشکیک درباره ادعاهای اسرائیل، خواستار دسترسی به بیمارستان شفا برای بررسی و تحقیق مستقل در این زمینه شده است. دیدبان حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید مدارک و شواهدی که اسرائیل در توجیه حمله به بیمارستان‌های غزه منتشر کرده بشدت ناکافی و غیرقابل قبول است. 
4- دروغ‌های رژیم صهیونیستی درباره استفاده از اماکن غیرنظامی به عنوان مقر فرماندهی و کنترل و انبارهای موشکی و راکتی یادآور دروغ‌های بی‌پایان مقامات آمریکایی درباره وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق است؛ همان جنایاتی را که ارتش آمریکا در عراق مرتکب شد اکنون نظامیان رژیم صهیونیستی در حال ارتکاب در غزه هستند. هر ۲ جنایت بر پایه دروغ استوار بود و هر ۲ نقض صریح قوانین حقوق بین‌الملل و جنایت جنگی.

Page Generated in 0/0054 sec