printlogo


کد خبر: 272125تاریخ: 1402/8/28 00:00
سومین دور تجمعات سراسری مردم ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در بیش از 1000 شهر برگزار شد؛ اجتماع بزرگ مردم تهران در میدان انقلاب
میدان غزه

گروه سیاسی: مردم ایران همچنان در خط مقدم جبهه حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند. جنگ غزه از 44 روز فراتر رفته و در طول این مدت، رژیم کودک‌کش صهیونیستی از هیچ جنایتی علیه مردم فلسطین دریغ نکرده است. در جریان حملات ضدانسانی صهیونیست‌ها، بیش از 12 هزار نفر از مردم بی‌گناه غزه که تعداد قابل توجهی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسیده‌اند. تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه باعث شد مردم ایران به عنوان پیشتازان حمایت از فلسطین، برای چندمین مرتبه پیاپی در حمایت از مظلومان فلسطین و اعلام انزجار از رژیم اشغالگر قدس، به خیابان‌ها بیایند. مردم ایران روز گذشته پرشورتر از دفعه‌های قبل، با برگزاری تجمعات اعتراضی در سراسر کشور، انزجار خود از صهیونیست‌ها را فریاد زدند؛ تجمعاتی که نشان داد ایرانی‌ها پرشورتر و گسترده‌تر از هر زمان دیگری همسو با حاکمیتی که برآمده از جامعه اسلامی ایران است، علم دفاع از فلسطین را در دست گرفته و خواهان نابودی رژیم صهیونیستی هستند. روز گذشته - 27 آبان‌ماه - مردم ایران همصدا با مسلمانان و آزادی‌خواهان دیگر کشورها به‌منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، در شهرهای سراسر کشور راهپیمایی کردند. اجتماع عظیم مردمی در حمایت از کودکان فلسطینی و محکومیت بمباران مراکز درمانی، روز گذشته به ‌صورت همزمان در میدان انقلاب اسلامی تهران و میادین اصلی و آیینی شهرهای مختلف کشور برگزار شد و مردم ایران اسلامی بار دیگر پرشورتر از دفعات گذشته خشم و نفرت خود را نسبت به اعمال وحشیانه و ضدانسانی رژیم صهیونیستی ابراز کردند.
در هفته‌های گذشته رژیم اشغالگر قدس صحنه‌های بی‌سابقه‌ای را در قساوت و جنایت علیه بشریت رونمایی کرد. ممانعت از رسیدن آب، برق، سوخت و دارو به مردم محاصره شده غزه در کنار حملات جنون‌آمیز به مناطق مسکونی باعث شد بیش از 12 هزار انسان بی‌دفاع از جمله ۴۷۱۰ کودک در غزه به شهادت برسند. این جنایات باعث شد خون مردم سراسر جهان از جمله ایران به جوش آمده و برای حمایت از مظلومانی که در فلسطین زیر بمب‌های رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند، به خیابان بیایند. در پی ادامه سکوت مجامع بین‌المللی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، مردم ایران که در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف انزجار خود را نسبت به این فجایع اعلام کرده‌اند، خشم خود از قتل‌عام بی‌رحمانه کودکان در غزه را با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «الله اکبر، لا‌الله الا الله، محمد رسول‌الله»، «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، «حیدر حیدر نحن ابناء الحیدر»، «حیدر حیدر نحن انصار الحیدر»، «این سند فتنه صهیون بود»، «یا ایها المسلمون، غزه شده غرق خون»، «پیروزی با حماس است، اسرائیل در هراس است» و «مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس» نشان دادند.
این مراسم در تهران از ساعت 15 در میدان انقلاب اسلامی با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده ‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد؛ مردم تهران از 2 مسیر میدان فردوسی و چهارراه نواب به ‌سمت میدان انقلاب اسلامی راهپیمایی کرده و به ‌صورت نمادین و برای همدردی با مردم فلسطین، نمادهای کودکان کفن‌شده شهید فلسطینی را بر دست گرفته و بالا بردند.
همچنین در سایر شهرهای ایران نیز مردم برای حضور در راهپیمایی و اعلام حمایت از مردم فلسطین، خود را به مراکز شهرها رسانده و یکصدا جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیست را محکوم کردند. همزمان با روز جهانی کودک، کودکان و نوجوانان و قشرهای مختلف مردم اصفهان با حضور در میدان بزرگمهر اصفهان حمایت خود را از کودکان غزه اعلام کردند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات رژیم جعلی صهیونیستی، خواستار رفع محاصره سراسری غزه شدند.
تجمع بزرگ مردم تبریز در حمایت از مردم بی‌دفاع و کودکان و زنان مظلوم و بی‌گناه غزه و محکومیت وحشی‌گری‌های اسرائیل نیز برگزار شد. مردم تبریز ساعت ۱۰:۳۰ صبح با تجمع در محوطه مصلای اعظم امام خمینی‌(ره)، حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.
بوشهری‌های سرفراز هم همزمان با خیزش سراسری امت اسلام و ملت ایران، برای حمایت از مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین در مقابل رژیم کودک‌کش اسرائیل، از ساعت ۹:۳۰ صبح روز شنبه در میدان شهید رئیسعلی دلواری تجمع کردند.
مردم مومن مشهد نیز دیروز برای حضور در راهپیمایی حمایت از مردم غزه از ساعت ۱۸ در میدان شهدا تجمع کرده و حمایت خود را در این راهپیمایی سراسری مردم ایران اعلام کردند.
همچنین در شهرهای اهواز، قم، ارومیه، یاسوج، همدان، کرج، گرگان، بجنورد، قزوین، شیراز، سمنان، زاهدان، سنندج، اردبیل، کرمان، ایلام، شهرکرد، بندرعباس، کرمانشاه و سایر شهرهای ایران نیز مردم، نسبت به مظلومیت فلسطینی‌ها سکوت نکرده و خود را در این امر مسؤول دانستند. علاوه ‌بر مردم شهرهای مختلف کشور، روستاییان نیز نسبت به حمایت از مردم فلسطین مضایقه نکرده و با تجمعات خود، در این امر مشارکت کردند. روستاییان مرزنشین زیرکوه در خراسان جنوبی نمونه‌ای از این امر بودند که روز گذشته علیه جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی به خشم و خروش آمدند؛ مردم و دانش‌آموزان مرزنشین و عشایر روستای اهل سنت ملکی در ۷ کیلومتری مرز شهرستان زیرکوه با راهپیمایی خود جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی را محکوم کردند.
* دادگاه بین‌المللی برای محاکمه جنایتکاران برگزار شود
قطعنامه تجمع بزرگ روز گذشته حمایت از کودکان فلسطینی و محکومیت بمباران مراکز درمانی توسط مهدی صیادشیرازی فرزند سپهبد شهید علی صیاد شیرازی قرائت شد.
متن قطعنامه تجمع بزرگ حمایت از کودکان فلسطینی و محکومیت بمباران مراکز درمانی به شرح زیر است:
امروز ملت بزرگ ایران که از همان آغاز پیروزی انقلاب خود به رهبری حضرت امام خمینی (رحمت‌الله علیه)، سرشت پلید آمریکا و خوی درندگی و وحشی‌گری رژیم منحوس صهیونیستی را بخوبی آگاه بود، همراه با ملت‌های جهان و همصدا با حنجره‌های خونین و ناله‌های دردناک مادران غزه و در دفاع از کودکان مظلوم غزه و این ملت سربلند با ندای «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» اعلام می کند:
1- اولین و فوری‌ترین اقدام، جلوگیری ازکشتار مردم غزه و حملات کور علیه غیرنظامیان بویژه حمله به بیمارستان‌ها، مدارس، اردوگاه‌ها و مراکز امداد‌رسانی است و باید مجامع جهانی و همه ابزارها برای وادارسازی آمریکا و دشمن صهیونیستی به پذیرش آتش‌بس فوری و دائمی ماشین کشتار مردم فعال شوند.
2- هرچه سریع‌تر باید محاصره غزه رفع شود و گذرگاه رفح و گذرگاه‌های منتهی به غزه فوری و بدون قید و شرط بازگشایی و امداد‌رسانی و ورود غذا و دارو و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و حیاتی برای نجات بیماران و مجروحان در سریع ترین وقت ممکن انجام شود و به ‌همین منظور از کشورهای همسایه فلسطین اشغالی خاصه مصر و اردن می‌خواهیم با باز کردن گذرگاه‌ها زمینه کمک به مردم مظلوم و بی ‌دفاع فلسطین را فراهم آورده و در صورت عاجز بودن از تامین حفاظت از این گذرگاه‌ها با سپردن پدافند آنها به جبهه مقاومت نام خود را از فهرست ساکتان جنایات رژیم ددمنش صهیونیستی پاک سازند.
3- نیروهای نظامی و ماشین کشتار رژیم صهیونیستی باید از غزه خارج و به تمامیت ارضی فلسطینیان احترام گذاشته شود؛ فلسطین از آن فلسطینیان است و هیچ‌کس نمی‌تواند این ملت را از حق مسلم خویش محروم کند.
4- دادگاه بین‌المللی برای تعقیب و مجازات سران جنایتکار صهیونیست، آمریکا و همه دست‌اندرکاران نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در جنگ اخیر تشکیل و ضمن مجازات رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جنایتکار باید خسارات وارده به مردم غزه پرداخت شود.
5- از حکام عرب و دول اسلامی به جای اقدامات نمایشی و صرف محکومیت لسانی، مصرانه می‌خواهیم مراوده اقتصادی با رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی را قطع کرده و با شناسایی نشان‌های اقتصادی و تجاری کالاهای صهیونیستی، اجناس و کالاهای این رژیم منحوس در سراسرجهان تحریم شود.
6- باید کریدور هوایی نقل و انتقال هواپیماهای رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای جهان بسته و خطوط هوایی این رژیم منحوس زمینگیر شود.
7- جنایات وحشیانه و بی‌نظیر حیوان‌صفت‌های صهیونیست درکشتار کودکان مظلوم، ویرانی مراکز درمانی و تبدیل بیمارستان‌ها به گورستان و محروم‌کردن یک ملت از ضرورت‌های اولیه مانند آب، غذا و دارو‌، احساسات ملت‌های آزاده را جریحه‌دار ساخته است. ضمن اعلام آمادگی ملت بزرگ ایران برای پذیرش و درمان مجروحان فلسطینی، جوانان ایرانی آماده‌اند تا در صورت فراهم آمدن شرایط، با حضور در کنار رزمندگان جبهه مقاومت درسی فراموش‌ناشدنی به سفاکان خون‌آشام صهیونیست‌ بدهند.
* سرلشکر سلامی: غزه در مسیر پیروزی است
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در اجتماع سراسری حمایت از کودکان فلسطین در میدان انقلاب تهران اظهار داشت: همه ایران اسلامی سرشار از محبت، عاطفه، احساس عمیق و غیرت دینی برای حمایت از کودکان و شریف‌ترین مردمان روی زمین، فلسطینیان عزیز است. وی تصریح کرد: آنچه در توفان الاقصی به عنوان استثنایی‌ترین عملیات غافلگیرکننده نبردهای بشری اتفاق افتاد، انعکاسی از ظلم‌های صد ساله بریتانیا، آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی در حق ملتی است که ۷۵ سال است آنها را از سرزمین خود بیرون رانده و آواره کرده‌اند و عزت، آرامش و پیشرفت را از آنان گرفته‌اند.
* انقلاب اسلامی، احیاگر نهضت فلسطین
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از سال ۱۹۳۵ مقاومت‌های زیادی تا امروز که شهادت، جزو لاینفک زندگی‌ مسلمانان فلسطینی شده است، انجام شده و نبرد‌های سنگینی بین مسلمانان و اعراب در سال‌های متمادی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بعد از وقوع انقلاب اسلامی‌، نهضت فلسطین احیا شد و فلسطینی‌ها به‌تدریج مسلح شدند.
سردار سلامی اضافه کرد: حتی در باریکه غزه و کرانه باختری با وجود محاصره رژیم صهیونیستی توانستند خود را مسلح کنند و نبردهای ۳۳ روزه بین لبنان و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ و فلسطینی‌ها در ۲۰۰۸ و جنگ ۲۲ روزه و جنگ‌ ۸ روزه و ۵0 روزه و ۱۲ روزه و توفان الاقصی که درهم‌شکننده امید و آرزو و احساس آرامش و اقتدار صهیونیست‌ها و باطل‌کننده سحر و جادوی صهیونیست‌ها بود، ادامه پیدا کرد. وی بیان داشت: وزیر خارجه آمریکا به برخی مقامات کشورهای منطقه گفت وقتی پس از توفان الاقصی به تل‌آویو رسیدم، اسرائیل در حقیقت فروپاشیده و گرد مرگ بر صورت مقامات صهیونیست و فرماندهان آنها پاشیده بود و همه‌ آنها متلاشی شده بودند ولی آمریکایی‌ها به میدان آمدند و فرماندهی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) از ترس جان در مصر مستقر شد و سپس به سرزمین‌های اشغالی آمدند تا مدیریت و هدایت نظامی جنگ علیه کودکان بی‌دفاع غزه را به عهده بگیرند و این نشان‌ می‌دهد فروپاشی این رژیم کار سختی نیست.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه مسلمانان انتقام خواهند گرفت و انتقام مسلمانان از ظالمان تاریخ انقضا ندارد، گفت: جوانان فلسطینی یک جنگ ‌نامرئی و ناشناخته و رویت‌ناپذیر را آغاز کردند، صهیونیست‌ها آنها را نمی‌بینند ولی آنها صهیونیست‌ها را می‌بینند و پیروزی با کسانی است که دیده نمی‌شوند. 
* مقاومت نابودشدنی نیست
سردار سلامی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها حتی شب‌ها از سایه خود می‌ترسند و غزه در مسیر پیروزی است، تصریح کرد: اسرائیل در مسیر یک جنگ فرسایشی قرار دارد و به‌تدریح غلبه خود را از دست خواهد داد و حماس و جهاد مقاومت نابودشدنی نیستند. وی این سرزمین را متعلق به مردم فلسطین دانست و گفت: جنگ‌ نامرئی به نفع فلسطین است، جنگ بین کسی که از سرزمین خود دفاع می‌کند تا آنکه به دنبال غصب سرزمین است، همیشه به نفع کسی است که از سرزمین خود دفاع می‌کند.
سردار سلامی ادامه داد: غرب، آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه مشخصا و برخی دولت‌های منافق در کنار آنها یک شکست اخلاقی مهم را در جهان تجربه کردند. ارزش‌های واقعی آمریکا با جنایت و کشتن انسان‌های بی‌گناه و محاصره سرزمین‌های مسلمانان و اجازه ندادن به رسیدن غذا و آب و سوخت به مردم بی‌دفاع، مترادف است.
* پشتیبانی آمریکا از اسرائیل معادل سقوط اخلاقی است
وی خاطرنشان کرد: ارزش‌های آمریکایی نشان داد واقعیت‌شان چقدر نزد جهانیان نفرت‌انگیز است. آمریکا و انگلیس چهره واقعی‌ خود را نشان دادند. اما آنها باید بدانند هیچ‌یک از این اقدامات مانع و عاملی برای نجات صهیونیست‌ها از خطر فروپاشی زودرس نیست حتی آن ۲۵ سالی که رهبر انقلاب پیش‌بینی کردند به نظر می‌رسد بسیار نزدیک‌تر و فوری‌تر و در دسترس‌تر در حال فرارسیدن است و این واقعیتی است که هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند. فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اجازه دادن آمریکا به بمباران مردم غزه، جلوگیری از آتش‌بس و چراغ سبز نشان دادن به صهیونیست‌ها و پشتیبانی نظامی، سیاسی و روانی آمریکا از اسرائیل، معادل سقوط اخلاقی آمریکا در جهان است. امروز جهان در برابر آمریکا متحد شده و نفرت از آمریکا سراسر افکار عمومی عالم را فرا گرفته است.
فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: فلسطین در مسیر یک جنگ فرسایشی قرار دارد و به‌تدریج غلبه خود را به‌دست خواهد آورد. این سرنوشت حتمی فلسطینی‌ها است و حماس و جهاد نابودشدنی نیستند، زیرا آنها جزو مهمی از آرمان فلسطین هستند. سردار سلامی بیان داشت: فلسطین امروز صرفا یک سرزمین نیست، یک ملت وسعت‌یافته در درون قلب همه جهانیان است؛ نه فلسطین نابودشدنی است و نه جوانان مجاهد آن. آنچه به زباله‌دان تاریخ خواهد رفت و در درون غزه به عنوان یک باتلاق دشمن را در درون خود فرو خواهد ‌برد شکست قطعی اسرائیل است.
فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: این هم عاملی برای قدرت روحی آنهاست؛ نبرد خاتمه نیافته است و هر آنچه جهان اسلام باید انجام بدهد، انجام می‌دهد. هنوز ظرفیت‌های عظیمی باقی است که به‌ کار گرفته نشده و دشمنان ما نباید فکر کنند می‌توانند به آرزوهای‌شان دست یابند.
***
پویش حریفت منم از 9 میلیون و 600 هزار نفر گذشت
پویش «توفان الاقصی» با شعار «حریفت منم» که پس از عملیات نیروهای مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس و آغاز جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی علیه غزه، با هدف حمایت از دفاع ملت فلسطین در بازپس‌گیری اراضی اشغالی از صهیونیست‌ها و اعلام آمادگی مبارزه با اسرائیل طراحی شده، حالا با گذر از 9 میلیون و 600 هزار نفر، در حال نزدیک شدن به عدد 10 میلیونی است. همین موضوع نشان‌دهنده میزان خشم و نفرت مردم ایران نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی و پیشتازی ملت ما در حمایت از فلسطین و رویارویی با اسرائیل است.

 


Page Generated in 0/0062 sec