printlogo


کد خبر: 272151تاریخ: 1402/8/29 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور:
تقسیمات جدید کشوری در شرق و غرب تهران انجام می‌شود
روز گذشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار مردم شهرستان شهریار در استان تهران با بیان اینکه منطقه شهریار در سال‌های گذشته بسیار رشد کرده است، تصریح کرد: با توجه به توسعه شهریار و شهر اندیشه، لازم است در تقسیمات کشوری در این منطقه تجدیدنظر کنیم. در شرق و غرب تهران باید تغییراتی در تقسیمات کشوری هم در حوزه شهرستان و هم تشکیل استانی جدید داشته‌ باشیم.
رئیس‌جمهور ادامه داد: باید به اقتضای تغییرات جمعیتی در این منطقه علاوه بر تجدیدنظر در تقسیمات کشوری، در ارتقای امکانات مختلف مورد نیاز آن از جمله در بخش حمل‌ونقل و آموزشی نیز اقدامات لازم انجام شود. تسهیل رفت‌‌وآمد در این منطقه اهمیت بسیاری دارد و به توسعه خطوط ریلی و مترو نیاز داریم. دولت خود را در حمایت از شهرداری برای توسعه خطوط مترو موظف می‌داند. وی عنوان کرد: تجدیدنظر در تقسیمات کشوری استان فعلی تهران جزو برنامه‌های دولت است و تقسیمات کشوری در سطح شهرستان و استان بویژه در غرب استان تهران در حال کارشناسی است تا به نحو بسیار منطقی تشکیل استان و شهرستان را دنبال کنیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تصریح کرد: غرب و شرق استان تهران گاهی به دلیل توجه به شهر تهران یا سایر استان‌ها از قلم افتاده و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، لذا سعی کردیم در این مدت نسبت به مناطق اطراف تهران نیز مانند شهر تهران توجه داشته باشیم، بنابراین تعداد سفرهای استانی با سفر به شهرستان‌ها برابری می‌کند و بی‌توجه به مناطق اطراف تهران نبودیم و از نزدیک مسائل مربوط به زندگی مردم در اطراف تهران را دیدیم.
***
نماینده جنبش حماس در ایران:
نیروهای مقاومت فلسطین از کشورهای عربی ناامیدند
نماینده جنبش حماس در جمهوری اسلامی ایران، ‌در تجمع ضدصهیونیستی حمایت از توفان الاقصی که در مسجد امام حسین(ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: جنایات ده‌ها ساله رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین توسط رسانه‌های جهانی سانسور شده بود و مردم فلسطین در سایه این روایات نادرست در خاک و خون زندگی می‌کردند. 
خالد قدّومی افزود: عملیات نیروهای مقاومت که با عنوان توفان ‌الاقصی انجام شد، موجب شد روایت‌های درست و واقعی از جنایات رژیم صهیونیستی برای جهانیان مخابره شود و نتیجه این امر نیز اعتراضات سراسری در کشورهای اسلامی و حتی کشورهایی است که در گذشته حامی رژیم صهیونیستی 
بودند.
 نماینده جنبش اسلامی حماس در جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه حمایت مستقیم آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی موجب شده چهره خونخوار این دولت آشکار شود، گفت: بایدن حتی قبل از رئیس رژیم صهیونیستی به حمایت از جنایات علیه مردم غزه وارد شد و همین امر نشان داد غده سرطانی اسرائیل با حمایت مستقیم دولت آمریکا سرپا ایستاده است. 
قدّومی تاکید کرد: سکوت سنگین سران کشورهای عربی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی تاسفبار است و امروز مشخص شده که نیروهای مقاومت اسلامی در فلسطین نیازی به حمایت‌های آنها ندارند و در برابر این سکوت به اقدامات خود می‌پردازند. نیروهای مقاومت فلسطین از برخی کشورهای عربی ناامید هستند. 
وی ابراز داشت: نه‌تنها در عرصه جنگ سخت و نبرد حاضر هستیم، بلکه از مدت‌ها قبل نیز جوانان در حوزه جنگ نرم و مقابله با تهدیدات مجازی مشغول هستند و در این زمینه نیز امیدواریم شکست‌های سنگینی بر اسرائیل وارد شود.
نماینده جنبش اسلامی حماس در جمهوری اسلامی ایران، کشتار بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را نشانه عجز رژیم صهیونیستی دانست و گفت: مبارزان ما به جنگ نیروهای نظامی رفته‌اند اما آنها به بیمارستان‌ها حمله کرده‌اند که این نشان‌دهنده عجز و ناتوانی آن رژیم است.
***
قالیباف: 
دولت لایحه بودجه ۱۴۰۳ را سه‌شنبه به مجلس تقدیم خواهد کرد
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان نشست علنی نوبت دوم دیروز مجلس شورای اسلامی گفت: نشست علنی بعدی فردا دوشنبه 29 آبان (امروز) رأس ساعت 7:45 صبح با ادامه رسیدگی به کلیات لایحه برنامه هفتم کشور برگزار خواهد شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نشست کمیسیون تلفیق یکشنبه بلافاصله بعد از نماز برگزار و تمام موارد ارجاعی تعیین تکلیف شد.
وی ادامه داد: از آنجایی که دوشنبه باید نشست کمیسیون تلفیق برگزار شود بنابراین جلسات کمیسیون ساعت 12 تا 14 خواهد بود و رأس ساعت 14 صحن جلسه خواهد داشت.
قالیباف افزود: باید در هفته جاری بررسی برنامه هفتم را در کمیسیون تلفیق به اتمام برسانیم، زیرا روز سه‌شنبه بودجه سال 1403 تقدیم مجلس خواهد شد و بلافاصله باید وارد بررسی بودجه شویم و نمایندگان نیز به دلیل طولانی بودن بررسی لایحه برنامه هفتم باید هفته آینده در حوزه انتخابیه حضور یابند و اگر بررسی برنامه تا سه‌شنبه به اتمام نرسد باید چهارشنبه هم حضور داشته باشند و غیر از این چاره‌ای نداریم، بنابراین بررسی برنامه هفتم باید تا روز سه‌شنبه در صحن و کمیسیون ولو ۳ شیفت به اتمام برسد.

Page Generated in 0/0071 sec