printlogo


کد خبر: 272156تاریخ: 1402/8/29 00:00
پروژه بیمارستان 313 تختخوابی امام خمینی(ره) شهریار پس از 33 سال توقف، در دولت سیزدهم تکمیل و توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد
برای سلامتی شهریار

همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) رئیس‌جمهور دیروز با حضور در شهرستان شهیدپرور شهریار، بزرگ‌ترین مرکز درمانی غرب استان تهران را افتتاح کرد تا مرهمی بر درد بیماران این منطقه باشد. شهرستان شهریار در دولت سیزدهم برای دومین‌بار پذیرای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی بود. رئیس‌جمهور روز گذشته در جریان حضور یک روزه خود در شهریار، ضمن افتتاح بیمارستان 313 تختی امام خمینی(ره) که بیش از 3 دهه از کلنگ زنی آن می‌گذرد، در جمع مردم شهیدپرور شهریار سخنرانی کرد. وی در آیین افتتاح این بیمارستان با بیان اینکه تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است، گفت: با توجه به توسعه‌ شهرهای اندیشه، شهریار و دیگر شهرستان‌های اطراف باید در تقسیمات کشوری تجدیدنظر شود. رئیسی پس از شرکت در آیین افتتاحیه بیمارستان امام خمینی(ره) در اجتماع مردم شهریار با بیان اینکه توسعه مترو در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار داشت: باید شرایط اقلیمی و جمعیتی‌ای را که در این منطقه ایجاد شده است، در نظر بگیریم. اکنون کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند و بزودی نتیجه را به مردم اعلام خواهیم کرد. وی اضافه کرد: رفت و آمد مردم این منطقه باید تسهیل شود و علاوه بر توسعه جاده‌ای، توسعه مترو و ریل لازم است.
* آغاز تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۲ سال تأخیر
رئیس‌جمهور با بیان اینکه نظام‌ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۲ سال تاخیر، در دولت سیزدهم آغاز شده و اکنون با تخصیص اعتباراتی در حال تکمیل است، گفت: نواقص این کار از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برطرف می‌شود. رئیسی در آیین بهره‌برداری از بیمارستان ۳۱۳ تختی امام خمینی(ره) شهریار این موضوع را یکی از مطالبات و خواسته‌های پرستاران کشور برشمرد و اظهار داشت: دولت مصمم به تکمیل تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است، چرا که معتقدیم شغل پرستاری از جمله مشاغل بسیار مهم و دارای ارزش است و دولت ارج نهادن به خدمات و توجه به خواسته‌های این قشر شریف را وظیفه خود می‌داند. وی با بیان اینکه ملت‌های جهان از حوادث تلخ در غزه این روزها محزون هستند، اظهار داشت: مجاهدت زنان، مردان، پرستاران و کادر درمان که در بیمارستان‌های غزه هستند، در تاریخ مجاهدات فلسطین و نزد پروردگار متعال ثبت می‌شود و این حرکت یک الگو برای جامعه پرستاری در دنیاست.
* بیماران شهریار دیگر به تهران نمی‌روند
شهرستان شهریار در غرب استان تهران، با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر، بر اساس شاخص‌های ارزیابی در اسناد توسعه استان از محدودیت شدید در سرانه تخت بیمارستانی رنج می‌برد. این موضوع دستمایه‌ای بود که رئیس‌جمهور در سفر به غرب استان تهران که اواخر فروردین سال قبل رخ داد، سری به پروژه نیمه‌تمام بیمارستان امام خمینی(ره) بزند و در جریان علل تاخیر در اجرا و بهره‌برداری آن قرار بگیرد. این بازدید موجب شد یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به غرب استان تهران، تسریع در عملیات عمرانی بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان شهریار و لزوم تکمیل آن باشد. بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان شهریار طی 33 سال به علت اختلاف هیات مدیره و تیمی از خیران که برای ساخت آن آستین بالا ‌زده بودند، نیمه‌کاره باقی مانده بود که با پیگیری دولت سیزدهم این مشکل رفع و با تامین اعتبار، روند تکمیل و آغاز جذب نیروی تخصص آن شدت گرفت تا پیشرفت فیزیکی آن به ۱۰۰ درصد و مرحله بهره‌برداری برسد. دولت سیزدهم با بررسی‌های کارشناسی و تزریق منابع مالی کافی، اقدام به تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تمام کرد و پروژه‌هایی را که دولت قبل بدون برنامه کلید زده و رها کرده بود و سالیان سال خاک می‌خورد، به نتیجه رساند که بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار یکی از این پروژه‌های زیرخاکی است. فروردین ۱۴۰۱ رئیس‌جمهور به نگین سرسبز غرب تهران سفر کرد و در آن سفر در گفت‌وگو با پیمانکار و مسؤولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مشکلات و موانع تکمیل و معطلی ۳۰ ساله بیمارستان نیمه‌تمام امام خمینی(ره) شهریار مطلع شد و همانجا دستور داد این بیمارستان تکمیل شود و در این زمینه وزارتخانه مربوط را مکلف کرد همزمان روند جذب نیرو و تأمین تجهیزات بیمارستان را شروع کند و با تکمیل بیمارستان، زمینه افتتاح کامل آن فراهم شود.
* به‌کارگیری ۱۴هزار پرستار تا یک ‌ماه آتی
وزیر بهداشت از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تکمیل امکانات درمانی برای کمربند جنوبی تهران خبر داد و در عین حال با اشاره به جذب نیروهای جدید در وزارت بهداشت گفت: ۱۴ هزار پرستار تا یک ماه آینده در کشور مشغول کار می‌شوند. بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاح بیمارستان شهریار که دیروز با حضور رئیس‌جمهور انجام شد، گفت: در برنامه داریم که بتوانیم کمربند جنوبی تهران را از نظر درمانی تکمیل کنیم. بر همین اساس نیز با افتتاح بیمارستان شهریار، تا امروز حدود ۱۷۰۰ تخت را افتتاح کرده‌ایم. وی گفت: بزودی ۱۴۰۰ تخت دیگر را نیز افتتاح خواهیم کرد. وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمارستان شهریار همه بخش‌های درمانی را داراست و یک بیمارستان جامع است، افزود: ۴۲ تخت اورژانس و ۱۰ تخت اتاق عمل در این بیمارستان برقرار است و تمام درمان‌های لازم را در این بیمارستان پیش‌بینی  کرده‌ایم. عین‌اللهی گفت: بیمارستان شهریار بیمارستانی کاملا به روز است و اتاق‌ها همه دو تخته و آماده خدمت‌رسانی هستند و کار اصلی این بیمارستان نیز آن است که به مردم جنوب شهر با پوشش بیمه‌ای خدمت‌رسانی کند. وی همچنین همزمان با روز پرستار گفت: ۲۵هزار مجوز جذب نیرو داشتیم که ۱۴ هزار مورد آن مربوط به نیروهای پرستاری است. اواخر مهر آزمون جذب برگزار شد و اکنون پذیرفته‌شدگان در مراحل مصاحبه هستند و تا یک ماه آینده در کل کشور مشغول کار می‌شوند. گفتنی است بیمارستان امام خمینی(ره) با ۳۰۰ تخت بستری در ۱۸ بخش بیمارستانی و یک درمانگاه با مساحت ۳۶۰۰ متر مربع در ۴ طبقه آماده پذیرش بیماران است و از اول آبان امسال به صورت آزمایشی شروع به پذیرش بیمار و انجام اعمال جراحی کرده است. 
این بیمارستان که در پی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ساخته شده است، شامل ۴۲ تخت بستری اورژانس، ۲ بخش با ۲۶ تخت بستری زنان و زایمان (در مجموع ۵۲ تخت بستری)، ۲۶ تخت بخش اطفال، ۳ بخش با ۲۶ تخت بستری جراحی (در مجموع ۷۸ تخت بستری)، ۱۰ تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان، ۲۳ تخت مراقبت‌های ویژه، ۱۹ تخت مراقبت‌های ویژه قلبی، ۱۸ تخت دیالیز، ۱۰ تخت مراقبت‌های ویژه اطفال، ۱۰ اتاق عمل، ۲ بخش داخلی با مجموع ۵۲ تخت بستری، ۸ تخت LDR، درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی در ۴ طبقه شامل بخش‌های تصویربرداری، آنژیوگرافی و پزشکی هسته‌ای است. همچنین در این بیمارستان طی ماه‌های آینده مرکز جامع سرطان با پیشرفته‌ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی برای معالجه بیماران راه‌اندازی خواهد شد.

Page Generated in 0/0062 sec