printlogo


کد خبر: 272157تاریخ: 1402/8/29 00:00
اعتراف پلیس رژیم صهیونیستی: بالگرد ارتش در 7 اکتبر به جشنواره موسیقی نوا حمله کرد
جنایت با ملودی دروغ
* افشاگری سی‌ان‌ان و دیلی‌تلگراف از دروغ اسرائیل درباره زیرساخت‌های نظامی حماس در بیمارستان شفا

گروه بین‌الملل: تمام تلاش‌ها و دروغ‌های رژیم صهیونیستی برای پنهان کردن ماهیت آپارتاید خود از مردم جهان، این روزها به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورده و صهیونیست‌ها را در باتلاقی از رسوایی غرق کرده است. 
رژیم صهیونیستی که برای توجیه نسل‌کشی و جنایات بی‌سابقه خود در غزه که شاید در تاریخ نظیر آن یافت نشود، متوسل به هر دروغی برای مشروع جلوه دادن حملات بی‌‌‌امان به بیمارستان‌ها و مدارس و بمباران بیماران و پناهگاه‌های غیرنظامیان شده، هر روز با ابعاد جدیدی از افشاگری درباره فریبکاری و اطلاعات گمراه‌کننده‌اش مواجه می‌شود.
صهیونیست‌ها از همان ابتدای جنگ غزه برای موجه جلوه دادن حملات وحشیانه خود علیه مردم غزه، پروپاگاندایی بر مبنای انواع دروغ که مبتنی بر راهبرد قدیمی «جنگ کثیف» اشغالگران است، به راه انداختند. دروغ‌هایی مثل سوزاندن و سر بریدن کودکان در کیبوتص‌های اطراف غزه توسط حماس یا سپر انسانی قرار دادن مردم غزه توسط مقاومت فلسطین و ایجاد زیرساخت‌های نظامی در بیمارستان‌ها، تنها بخشی از جنگ روانی کثیف ارتش صهیونیست علیه مردم مظلوم فلسطین در غزه بوده است. 
در ماجرای حمله خونبار ارتش اشغالگر به بیمارستان المعمدانی که صهیونیست‌ها بلافاصله خواستند این حمله وحشیانه را متوجه مقاومت فلسطین کنند و مدعی شدند موشک پرتاب شده جهاد اسلامی بوده است که به بیمارستان برخورد کرده است (تا جایی که حتی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بر این روایت دروغ صهیونیست‌ها صحه گذاشت و خود را بی‌آبرو کرد)، با افشاگری شبکه الجزیره، دروغ کثیف‌شان با شکست روبه‌رو شد. این افشاگری خشم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را در پی داشت و همین باعث شد صهیونیست‌ها فعالیت شبکه خبری الجزیره را در سرزمین‌های اشغالی ممنوع کنند.
حالا پس از افشای دروغ‌های اسرائیل در حمله به بیمارستان‌های المعمدانی و شفا، منابع عبری خبر می‌دهند 7 اکتبر یعنی روز عملیات توفان الاقصی، این پلیس رژیم صهیونیستی بوده است که شرکت‌کنندگان در جشنواره موسیقی در نزدیکی شهرک ریعیم در اطراف نوار غزه را مورد هدف قرار داده است.
روزنامه هاآرتص با استناد به مدارک و ارزیابی‌های مقامات اسرائیلی به این نتیجه رسیده که جنبش حماس از فستیوال موسیقی هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در نزدیکی کیبوتصی در حوالی نوار غزه از قبل خبر نداشته است.
به گفته یک منبع پلیس، بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد ظاهرا یک بالگرد رزمی ارتش رژیم صهیونیستی که به محل حادثه رسیده به سمت مهاجمان شلیک کرده و گلوله‌هایش به برخی شرکت‌کنندگان این جشنواره نیز اصابت کرده است. بنا بر اعلام پلیس، ۳۶۴ نفر در این جشنواره کشته شدند.
به گفته پلیس و دیگر مقامات صهیونیست، یکی از یافته‌هایی که این ارزیابی را تقویت می‌کند، این است که نخستین حمله‌کننده‌ها از مسیر ۲۳۲ به محل رسیده‌اند و نه از جهت مرز.
علاوه بر این، به گفته منابع پلیس صهیونیستی، این فستیوال ابتدا برای پنجشنبه و جمعه برنامه‌ریزی شده بود و به درخواست برگزارکنندگان، یک روز در روز شنبه به آن اضافه شد. تغییر لحظه آخری این ارزیابی را تقویت می‌کند که جنبش حماس از این رویداد اطلاعی نداشته است.
یک منبع پلیس رژیم صهیونیستی گفت: بر اساس برآورد ما حدود ۴۴۰۰ نفر در این مراسم شرکت کرده بودند که اکثر آنها 4 دقیقه پس از حمله موشکی، متفرق شدند و فرار کردند.
انتشار این مدارک و ارزیابی‌ها در حالی است که روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف در جدیدترین شماره خود به نقل از یک پزشک نوشت: سربازان ارتش رژیم صهیونیستی حین تفتیش بیمارستان شفای غزه برای نشان دادن ادعای‌شان درباره وجود یک پایگاه حماس در زیر این بیمارستان، «هیچ چیز پیدا نکردند».
سربازان ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته به مجتمع بیمارستانی شفا در شمال غزه حمله کردند. روزنامه دیلی‌تلگراف انگلیس نوشت: هنوز رژیم صهیونیستی نتوانسته سند و مدرکی در رابطه با ادعایش مبنی بر اینکه این بیمارستان روی یک مرکز کنترل و فرماندهی حماس قرار دارد، عرضه کند. ارتش صهیونیستی قبل از حمله به این بیمارستان نیز مدعی بود این بیمارستان یکی از مراکز مهم متعلق به حماس است. دکتر احمد المخللاتی، پزشک جراح، زاده ایرلند که در قاهره آموزش دیده و در لندن نیز پزشکی کرده و در محل تاسیسات بیمارستان شفا گرفتار شده است، گفت: نیروهای رژیم صهیونیستی در ضمن تفتیش این مجتمع بیمارستانی «هیچ چیز پیدا نکردند».
وی بیان داشت: «آنها هیچ نیروی مقاومتی پیدا نکردند و هیچ گلوله‌ای در داخل حوزه بیمارستان به آنها شلیک نشد».
ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه ادعا کرد آنچه را که «تونل دوم حماس در محل این تاسیسات» خواند، بعد از یافتن «اولین ساختار زیرزمینی، تسلیحات و وانت بمب‌گذاری شده» روز پنجشنبه در آنجا پیدا کرده است. دکتر مخللاتی گفت کارمندان بیمارستان شفا بعد از آنکه درگیری‌ها پیرامون بیمارستان تشدید شد، مجبور به مخفی کردن خود شدند و هشدار داد آب و غذا در این بیمارستان رو به اتمام است. وی گفت: «این یک وضعیت کاملا وحشتناک بود. در اینجا تانک‌ها و سربازان اسرائیلی در داخل منطقه بیمارستان و در سراسر مجموعه آن رفت و آمد داشتند».
در این میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد این رژیم «سند و مدرک مستدل» مبنی بر اینکه حماس از این بیمارستان برای اهداف نظامی استفاده کرده در اختیار دارد. وی در ادامه ادعاهایش گفت اطلاعات دریافتی «نشانه‌های قوی» دال بر نگهداری اسرای صهیونیست در این بیمارستان بود و این اطلاعات به تصمیم برای حمله به آنجا با نیروهای زمینی منجر شد.
این در حالی است که به نوشته دیلی‌تلگراف، محدود کردن دسترسی رسانه‌ای به بیمارستان شفا و کیفیت اسناد و مدارک ارائه شده از سوی اسرائیل پرسش‌هایی را برانگیخته است.
نیروهای رژیم صهیونیستی به کارکنان رسانه‌های بی‌بی‌سی انگلیس و فاکس‌نیوز آمریکا اجازه فیلمبرداری در محل بیمارستان را اما صرفا در مکان‌های گزینش شده از سوی ارتش رژیم دادند. از سویی ارتش رژیم صهیونیستی ویدیوی 7 دقیقه‌ای منتشر کرده و مدعی شده این ویدئو یافته‌های آنها در بیمارستان شفا را نشان داده و ثابت می‌کند حماس در حال استفاده از این بیمارستان برای اهداف نظامی بوده است اما یک گزارش بی‌بی‌سی حاکی از آن بود مجموعه تسلیحاتی که توسط ارتش اسرائیل در نزدیکی یک دستگاه «ام‌آرآی» یافت شده، بعد از حمله به بیمارستان در آن نقطه قرار داده شده است. ارتش اسرائیل بعدا مجبور شد از ادعایش به بی‌بی‌سی مبنی بر اینکه سربازانش لپ‌تاپی را حاوی تصاویر و ویدئوهای اسرای نگهداری شده در این مجتمع کشف کرده‌اند، عقب‌نشینی کند.
ارتش صهیونیستی پنجشنبه گذشته مدعی شد نیروهایش یک رایانه حامل یک عکس از یک سرباز به اسارت گرفته شده توسط حماس را پیدا کرده‌اند و این عکس از او قبل از اسیر شدن توسط این جنبش گرفته شده است.
دروغگویی آشکار رژیم کودک‌کش صهیونیستی شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا را هم وادار به واکنش و افشاگری درباره فریبکاری ارتش رژیم اشغالگر قدس کرد.
این شبکه آمریکایی در وبگاه خود نوشت: ویدئویی از نیروهای دفاعی اسرائیل در 15 نوامبر که برای خبرنگاران نمایش داده شده و اسرائیل مدعی است تسلیحات پیدا شده حماس در بیمارستان شفاست، نسبت به فیلم‌های بعدی که توسط گروه‌های خبری بین‌المللی فیلمبرداری شده است، سلاح کمتری در صحنه دارد که نشان می‌دهد این سلاح‌ها ممکن است توسط اسرائیل قبل از رسیدن و حضور تیم خبری در آنجا جابه‌جا شده یا در آنجا قرار گرفته باشد.
سی‌ان‌ان تصاویر منتشر شده توسط ارتش اسرائیل را به صورت آنلاین با فیلم‌های گرفته شده توسط فاکس‌نیوز که ساعاتی بعد به این شبکه اجازه دسترسی داده شد، مقایسه کرده است. سخنگوی ارتش اسرائیل، سرهنگ دوم جاناتان کانریکوس که تور خبرنگاران را در ویدئوی ارتش اسرائیل رهبری می‌کند ساعتی که روی بازوی دارد، زمان را 13:18 نشان می‌دهد اما خبرنگار خارجی فاکس‌نیوز، تری یینگست، بعداً وقتی هوا تاریک است، از صحنه بازدید می‌کند و در گزارش خود می‌گوید «نیمه شب است».
به گزارشگر فاکس‌نیوز کیسه‌ای نشان داده می‌شود که در پشت دستگاه «ام‌آرآی» در داخل بیمارستان قرار دارد و 2 اسلحه AK-47 در بالای آن قابل مشاهده است. با این حال، ویدئوی اسرائیل که قبلا فیلمبرداری شده بود، تنها یک اسلحهAK-47 را نشان می‌دهد. مشخص نیست دومین اسلحهAK-47 از کجا آمده و چرا در کلیپ قبلی ارتش اسرائیل قابل مشاهده نیست!!
به گزارش سی‌ان‌ان در این ساعات، ارتش اسرائیل همچنین عکسی را از تسلیحاتی که ظاهراً در بیمارستان شفا پیدا شده بود، در فضای مجازی منتشر کرد. نام فایل واتساپی که برای این عکس است، نشان می‌دهد ساعت 17:35 گرفته شده است اما ارتش در این پست اشاره می‌کند عکس پس از  تور خبرنگاران از آن مکان در محوطه MRI گرفته شده است اما این تصویر به طور قطع قبل از رسیدن گزارشگران فاکس‌نیوز گرفته شده است.
این شبکه آمریکایی ادامه می‌دهد: این احتمال وجود دارد اسلحه از صحنه خارج شده و قبل از رسیدن گروه‌های خبری جایگزین شده باشد. با این حال، اینها توضیح‌دهنده این نیست که چرا هنگام ورود تیم خبری، تعداد بیشتری اسلحه نسبت به ویدئوی اصلی ارتش اسرائیل قابل مشاهده است.
گفتنی است خبرنگاران نیویورک‌تایمز 2 روز قبل هم در گزارش میدانی خود از بیمارستان شفا ادعاهای ارتش صهیونیستی مبنی بر استفاده نظامی حماس از آنجا را زیر سوال بردند. در این گزارش آمده: به ‌دنبال حضور خود در بیمارستان، سربازان، ما را به دیدن یک محور سنگی و بتنی روی زمین بردند و پلکانی که به زیر زمین امتداد داشت. به گفته مقامات اسرائیلی، این شواهدی از تأسیسات نظامی حماس در زیر بیمارستان بود. فرمانده تیپ هفتم اسرائیل گفت: بعدازظهر پنجشنبه در زیر توده‌ای از ماسه در حاشیه شمالی، مجموعه‌ای کشف شد. در تاریکی، مشخص نبود تونل به کجا منتهی می‌شود. ارتش گفته است یک پهپاد را حداقل چندین متر به پایین فرستاده است. سیم‌کشی برق در داخل، همراه با راه‌پله فلزی قابل مشاهده بود اما به نظر نمی‌رسد این سوال پاسخ داده شده باشد که آیا حماس از این مجموعه برای مخفی کردن تسلیحات و مراکز فرماندهی استفاده می‌کند؛ همان‌طور که اسرائیل مدعی است.
گزارشگران نیویورک‌تایمز همچنین می‌نویسند: روزنامه‌نگاران فقط بخشی از مجموعه گسترده شفا را دیدند. ارتش اسرائیل از اجازه دادن به خبرنگاران برای کاوش در بیمارستان یا دیدن یا مصاحبه با بیماران و کادر پزشکی در این مرکز امتناع کرد. ارتش اسرائیل ویدئویی را روز پنجشنبه منتشر کرد که به گفته آنها تونلی مورد استفاده حماس در داخل مجتمع شفاست؛ منطقه‌ای از زمین حفاری شده و یک گذرگاه را در عمق ۲ تا ۳ متری زمین نشان می‌دهد. نیویورک‌تایمز تأیید کرد این گذرگاه در حاشیه شمالی مجموعه قرار دارد اما از ویدئو مشخص نیست این گذرگاه چه هدفی را دنبال می‌کند یا تا چه اندازه گسترش یافته است. تجزیه و تحلیل تصاویر و ویدئوهای ماهواره‌ای نشان داد به نظر می‌رسد نیروهای اسرائیلی یک سازه کوچک را تخریب کرده و منطقه وسیعی از زمین را برای کشف آن حفر کرده‌اند. به نظر می‌رسد این سازه به اندازه یک گاراژ خودروی خانگی است. نیویورک تایمز در نهایت می‌نویسد: ارتش اسرائیل هنوز مدارک غیرقابل‌انکاری مبنی بر وجود یک شبکه گسترده تونل نشان نداده است.
حماس استفاده از بیمارستان شفا به عنوان پایگاهش را رد کرده است. این جنبش در واکنش به ادعاهای صهیونیست‌ها تاکید کرد: «ادعای اسرائیل مبنی بر یافتن تسلیحات در آنجا تداوم دروغ‌ها و پروپاگاندای بی‌ارزشی است که اسرائیل با استفاده از آن می‌خواهد جنایاتش با هدف از بین بردن بخش بهداشت و درمان غزه را توجیه کند».

Page Generated in 0/0068 sec