printlogo


کد خبر: 272159تاریخ: 1402/8/29 00:00
ایران - مراکش از جام‌جهانی بزرگسالان تا جام‌جهانی نوجوانان
باز هم می‌توانیم
* ایران بهتر از انگلیس: 46 حمله در یک‌ بازی!

تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان با کسب عنوان سوم گروه خود به دور دوم مسابقات فوتبال جام‌جهانی صعود کرد. به هر حال ما انتظار نداشتیم تیم ما برابر نیوکالدونیا مثلا 11 گل بزند و تیم اول گروه شود و همین 2 برد و یک باخت، 9 گل‌ زده و 4 گل خورده برابر تیم ضعیف کالدونیا و 2 تیم فوق‌العاده انگلستان و برزیل برای فوتبال ما پذیرفتنی است. حالا در مرحله دوم مسابقات فوتبال جام‌جهانی در این رده سنی باید با تیم ‌ملی مراکش بازی کنیم؛ کشوری که در سطح بزرگسالان سال گذشته به نیمه‌نهایی مسابقات جام‌جهانی هم صعود کرد. مراکش قدرتمند در جام‌جهانی 2018 برابر تیم ‌ملی فوتبال کشورمان در همان بازی اول با نتیجه یک بر صفر شکست خورد، آنها به خودشان گل زدند و با همین گل، شروعی نا‌امید‌کننده در جام‌جهانی روسیه داشتند و البته در دوره بعد تا نیمه نهایی هم بالا آمدند. به هر حال بازی ایران و مراکش دریک‌شانزدهم نهایی جام‌جهانی 2023 نوجوانان ما را به یاد بازی ایران و مراکش در جام‌جهانی 2018 می‌اندازد که یکی از 3 برد ایران در تاریخ مسابقات فوتبال جام‌جهانی بزرگسالان برابر این تیم رقم خورده است. مراکش که در گروه اول رقابت‌ها عنوان اول را به دست آورده است، در حالی به مصاف ایران می‌آید که ایران برخلاف تیم ‌ملی مراکش در یک گروه فوق‌العاده سخت قرار داشت.
* ایران - انگلیس تکرار می‌شود
ملی‌پوشان ایران ممکن است قبل از رسیدن به فینال دوباره مقابل انگلیس قرار بگیرند. تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران پس از نمایش شگفت‌انگیز در مرحله گروهی جام‌جهانی زیر 17 سال که توانست دو پیروزی مقابل برزیل و
نیوکالدونیا و یک شکست نزدیک برابر انگلیس داشته باشد و به‌ عنوان تیم سوم جدول راهی دور یک‌شانزدهم نهایی این رقابت‌ها شود، فردا باید رقابت حساسی را با مراکش برگزار کند. شاگردان حسین عبدی از ساعت 15:30 فردا سه‌شنبه باید در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌جهانی زیر 17 سال به مصاف تیم مراکش، صدرنشین گروه A بروند و می‌توانند با برتری مقابل این تیم قدرتمند آفریقایی آماده دیدار با برنده مالی - مکزیک شوند. تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در صورت پیروزی مقابل مراکش، در روز شنبه باید به مصاف برنده مسابقه تیم‌های مالی و مکزیک برود که بازهم رقابت سختی برای شاگردان عبدی نخواهد بود و مسیر نسبتا همواری (با توجه به عملکردشان در دور گروهی) تا نیمه‌نهایی جام‌جهانی خواهند داشت اما ملی‌پوشان آینده‌دار ایران در صورت رسیدن به نیمه‌نهایی جام‌جهانی زیر 17 سال بعید نیست دوباره به مصاف انگلیس، حریف‌شان در دور گروهی بروند و شانس گرفتن انتقام از سه‌شیرها را داشته باشند و فینالیست شوند. برندگان دیدار تیم‌های «فرانسه - سنگال» و «انگلیس - ازبکستان» که روز چهارشنبه مشخص خواهد شد، باید در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی نوجوانان مقابل هم قرار بگیرند و پس از آن هم یک تیم به نیمه‌نهایی برسد و بعید نیست دوباره جدال ایران و انگلیس اتفاق بیفتد و سرنوشت یکی از تیم‌های فینالیست از دل این بازی مشخص شود. شاگردان حسین عبدی در مرحله گروهی جام‌جهانی نمایش منطقی و پایاپایی مقابل انگلیس ارائه کردند و حتی به برتری یک نیمه‌ای هم رسیدند اما گل دقیقه 90 کاری کرد تا سه‌شیرها به پیروزی دست یابند اما شانس گرفتن انتقام برای ایران وجود دارد.
* عبداللهی: شکست مراکش دور از دسترس نوجوانان نیست
بازیکن پیشین تیم ‌ملی فوتبال ایران می‌گوید با پتانسیلی که تیم ‌ملی نوجوانان دارد شکست دادن مراکش دور از دسترس نیست. نصرالله عبداللهی درباره برتری تیم ‌ملی فوتبال نوجوانان ایران مقابل نیوکالدونیا در جام‌جهانی اظهار کرد: تیم ‌ملی بازی خوبی کرد و حریف هم‌ تیمی نبود که بخواهد آنها را به چالش بکشد ولی با نظر حسین عبدی موافقم، باید گل‌های بیشتری می‌زدیم. اگر از فرصت‌ها بیشتر استفاده می‌کردیم می‌توانستیم با تفاضل گل حتی به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کنیم. او درباره صعود تیم ‌ملی به دور حذفی عنوان کرد: حداقل حق این تیم صعود به دور حذفی بود و راه درازی در پیش خواهند داشت. شناخت زیادی از حریف ایران یعنی مراکش ندارم ولی با نمایشی که از تیم خودمان مقابل انگلیس و برزیل دیدم، آنها توانایی مقابله با تمام تیم‌ها را دارند. ایران می‌تواند مراکش را شکست دهد؟ عبداللهی در پاسخ به این سوال گفت: به نظر من شکست دادن مراکش دشوار و دور از دسترس نیست. وقتی مقابل تیم‌هایی مانند برزیل و انگلیس آنطور بازی کردیم فقط باید با تمرکز بالا در زمین حاضر شویم تا مثل بازی با انگلیس در دقایق آخر غافلگیر نشویم. بازیکن پیشین تیم ‌ملی درباره احتمال حضور عبدی روی نیمکت تیم ‌ملی جوانان بیان کرد: به نظرم تصمیم درستی خواهد بود. عبدی در رده نوجوانان نشان داد لیاقت بالایی دارد و می‌توان برای نسل‌سازی تیم ‌ملی بزرگسالان روی او حساب کرد. از طرفی هم با این انتخاب چندان موافق نیستم چون انتخاب جانشین او روی نیمکت نوجوانان هم باید با وسواس زیادی انجام شود. نوجوانان آینده تیم‌های ملی هستند و نباید به حال خود رها شوند.
***
ایران بهتر از انگلیس: 46 حمله در یک‌ بازی!
شاگردان حسین عبدی آمار جالب توجهی در دیدار مقابل نیوکالدونیا داشتند. تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با وجود اینکه در سومین مسابقه مرحله گروهی جام‌جهانی زیر 17 سال 5 گل مقابل نیوکالدونیا به ثمر رساند و به‌ عنوان تیم سوم از گروه C به دور یک‌شانزدهم نهایی صعود کرد، اما شانس‌های گل بسیاری را از دست داد و حملات پرشمارش تبدیل به گل نشد. حسین عبدی، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران از اینکه هیچ مصدومی مقابل نیوکالدونیا ندادند، خوشحال بود ولی به خاطر از دست دادن موقعیت‌های پرشمار و فرصت‌سوزی برای صدرنشینی ناراحت بود و اعتقاد داشت می‌توانستند در این بازی به پیروزی پرگل دست یابند. آمار و ارقام نیز نشان می‌دهد اظهارات حسین عبدی بیراه نیست و تیم او به‌ رغم ارائه نمایش تاکتیکی و هجومی و 46 حمله به سمت دروازه نیوکالدونیا، 16 توپ به چارچوب ‌زده و از این تعداد هم فقط 5 گل به ثمر رسانده که آمار رضایت‌بخشی نیست و در صورت گل کردن 5 توپ دیگر، صدرنشینی به نام ایران رقم می‌خورد. تیم انگلیس در نخستین بازی جام‌جهانی زیر 17 سال مقابل نیوکالدونیا 10 گل زد ولی آمار حملاتش کمتر از ایران بود و شاگردان حسین عبدی 6 موقعیت بیشتر از سه‌شیرها به وجود آوردند، اما برزیل آمار شگفت‌انگیزتری برابر قعرنشین داشت و 77 موقعیت و 23 شوت در چارچوب داشت که 9 گل هم زد. فوتبالیست‌های نوجوان ایران در 2 دیدار گذشته مقابل برزیل و انگلیس جمعا 21 موقعیت خلق کرده بودند که برابر نیوکالدونیا این عدد را به 46 رساندند ولی در استفاده از فرصت‌های گلزنی کم‌دقت عمل کردند.

Page Generated in 0/0045 sec