printlogo


کد خبر: 272166تاریخ: 1402/8/30 00:00
اخبار

گرامیداشت ۵۰ خبرنگار شهید غزه
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع ‌مقدس و مقاومت، مراسم بزرگداشت ۵٠ خبرنگار شهید «غزه» و تجلیل از خبرنگاران جبهه مقاومت را با عنوان «زیتون سرخ» برگزار می‌کنند.
این مراسم چهارشنبه اول آذرماه، ساعت ١٠ با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسات معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه، ۱۵ مهر - هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام توفان الاقصی را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است.
نبرد میان گروه‌های مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در حالی وارد چهل و پنجمین روز خود شده که دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه در آخرین آمار خود اعلام کرد شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از ۱۳هزار نفر از جمله ۵ هزار و ۵۰۰ کودک و ۳ هزار و ۵۰۰ زن رسیده و ۶ هزار نفر نیز مفقود شدند.
دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در غزه اعلام کرد سلسله جنایات سیستماتیک رژیم صهیونیستی علیه اصحاب رسانه در جریان جنگ غزه از هفتم اکتبر گذشته همچنان ادامه دارد و تعداد آنها به ۶۰ نفر رسیده است.
این دفتر افزود: ترور خبرنگاران با هدف خاموش کردن صدای حقیقتی است که اشغالگران و کشتارهای مداوم آنها در نوار غزه را برملا می‌کنند.
***
افت 79 درصدی فروش فیلم ابرقهرمانی «مارول‌ها»
در گیشه جهانی آخر هفته، فیلم سینمایی ابرقهرمانی «مارول‌ها» (The Marvels) با 79 درصد افت فروش مواجه شد.
فروش بلیت دنباله ابرقهرمانی جدید MCU (دنیای سینمایی مارول)  با نام «The Marvels» تا ۷۹ درصد افت کرد و رکورد منفی دیگری را برای دیزنی به‌ عنوان کمپانی سازنده بر جا گذاشت. این نخستین فیلم MCU است که در باکس‌آفیس داخلی کمتر از 100 میلیون دلار فروش دارد.
این رکورد بعد از رکورد 69.9 فیلم Quantumania در افت فروش، بیشترین افت در میان آثار جهانی به‌ حساب می‌آید. برخی کارشناسان معتقدند این عدم اقبال به آثار مارول نشان‌دهنده شکست فیلم‌های دنباله‌دار و با جلوه‌های ویژه فراوان استودیوی فیلمسازی مارول است.
اما پیروز اصلی باکس‌آفیس آمریکا را باید پیش‌درآمد بازی‌های گرسنگی (Hunger Games) با عنوان Ballad of Songbirds and Snakes دانست که به‌ رغم یک شروع دور از انتظار توانست با فروش خوب در روزهای پایانی هفته در صدر جدول فروش سینماهای آمریکا قرار گیرد.
پیش‌درآمد بازی‌های گرسنگی (HungerGames)  با فروش ۴۴ میلیون دلاری در صدر فروش قرار گرفت و  رده دوم فروش نیز مربوط به انیمیشن Trolls Band Together با ۳۰.۶ میلیون دلار است.
***
«دلیل اول» به شهدای خبرنگار غزه می‌پردازد
تهیه‌کننده و کارگردان باتجربه سینمای ایران از ساخت فیلم سینمایی «دلیل اول» با محوریت خبرنگاران شهید غزه خبر داد و در این‌ زمینه گفت: هم‌اکنون در حال نگارش و تکمیل فیلمنامه این اثر هستم. البته نگارش اولیه به پایان رسیده و مشغول رتوش نهایی آن هستم.
محسن محسنی‌نسب ادامه داد: قصه «دلیل اول» از شهادت شیرین ابوعاقله آغاز می‌شود و تا کشتار اخیر خبرنگاران از سوی رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا می‌کند. وی درباره تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار این اثر سینمایی گفت: «دلیل اول» به تهیه‌کنندگی خودم ساخته می‌شود و در زمینه سرمایه‌گذاری، با توجه به اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت این وزارتخانه از آثاری که با محوریت جبهه مقاومت ساخته می‌شوند، امیدوارم فیلم از سوی وزارت فرهنگ مورد حمایت‌های لازم قرار بگیرد.
***
«بهشتی در این حوالی» به کتابفروشی‌ها رسید
کتاب «بهشتی در این حوالی» چهارمین دفتر از مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیکترند» به قلم محمدعلی عباسی اقدم است که با هدف اشاعه و ترویج سبک زندگی و شیوه زیست علمای ربانی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی چاپ و منتشر می‌شود.
کتاب «بهشتی در این حوالی» سرکی کوتاه به زوایای پیدا و پنهان زندگی پرماجرای آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌بهشتی است؛ مردی که زندگی‌اش با کار دسته‌جمعی و تشکیلاتی گره خورده است. مرد خوش‌فکر و با درایتی که در طول عمر نسبتاً کوتاه خود بیش از 35 تشکل فرهنگی، آموزشی، تحقیقاتی و سیاسی را طراحی، راه‌اندازی، هدایت و مدیریت کرد و با راه‌اندازی حزب جمهوری اسلامی و مدیریت آن، فصل نوینی در تاریخ سیاسی کشور رقم زد.
«بهشتی در این حوالی» فرازها و پاره‌هایی از سبک زندگی دکتر بهشتی است. روایت تلاش‌ها و مجاهدت‌های مردی است که در عرصه دشوار و طاقت‌سوز تعلیم و تربیت کارنامه درخورتوجهی از خود به یادگار گذاشت. روایت رنج‌ها و سختی‌های فراوان ایشان در راه‌اندازی و مدیریت مدرسه «دین و دانش»، مدرسه علوی و مدرسه حقانی است.
«بهشتی در این حوالی» در 13 فصل و 328 صفحه با قیمت 195هزار تومان از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

Page Generated in 0/0064 sec