printlogo


کد خبر: 272172تاریخ: 1402/8/30 00:00
انتشار تصاویر عملیات توقیف کشتی «گلکسی لیدر» در دریای سرخ، قدرت انصارالله یمن را به رخ آمریکا و رژیم صهیونیستی کشید
انصارالاقصی

گروه بین الملل: همزمان با انتشار فیلم لحظه توقیف کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ توسط ارتش یمن و در حالی که از یمن خبر می‌رسد ارتش و نیروی دریایی یمن در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، فرمانده تیپ پدافند ساحلی نیروهای مسلح این کشور بر آمادگی نیروهای ارتش یمن برای مقابله با هرگونه تحول احتمالی تاکید کرد. سرلشکر محمدعلی القادری تاکید کرد: نیروهای ما آماده انجام هرگونه ماموریت رزمی هستند.
مقاومت یمن شب گذشته در حالی فیلم توقیف کشتی «گلکسی لیدر» را منتشر کرد که کارشناسان منطقه‌ای عنوان می‌کنند توقیف این کشتی اسرائیلی شاید مسیر جنگ علیه غزه را تغییر دهد، آن هم در شرایطی که در جبهه شمالی صهیونیست‌ها، حزب‌الله سطح حملات خود به مراکز نظامی اسرائیل را شدت بخشیده و دیروز مقر «برانیت» را با خاک یکسان کرد. این اتفاقات باعث شد «آموس هوکشتاین» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا دیروز به اراضی اشغالی سفر کند. در همین حال، فرمانده تیپ پدافند ساحلی یمن خاطرنشان کرد: نسبت به هرگونه مداخله خارجی در آب‌های سرزمینی یمن یا جزایر آن هشدار می‌دهیم. القادری همچنین تاکید کرد: سلاح و موشک مناسب و لازم را برای مقابله با هر تحولی در اختیار داریم. القادری در ادامه اضافه کرد: «ما در حال ورود به مرحله جدیدی هستیم که طی آن شاهد تحول ویژه‌ای در نیروهای دریایی و دفاع ساحلی خواهیم بود. ما در بخش‌های گسترده‌ای از سواحل غربی مستقر هستیم. برای تعامل با تحولات، تسلیحات و موشک‌های لازم با کالیبرها و بردهای مناسب در اختیار داریم و قادریم در هر زمان و مکانی که بخواهیم [به دشمن] ضربه بزنیم».
این در حالی است که در هشداری مشابه، سرلشکر «علی الموشکی» معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن هم بعدازظهر دیروز به رژیم صهیونیستی درباره تداوم حملات به نوار غزه هشدار داد. سرلشکر علی الموشکی که با شبکه «المسیره» مصاحبه می‌کرد، تصریح کرد: «کشتی‌های اسرائیلی در هر کجا که باشند، اهداف مشروع ما هستند و ما پیش‌تر هشدار داده بودیم و در اجرای هشدار خود تردید نخواهیم کرد».
ارتش یمن از ابتدای حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه وعده داد که علاوه بر هدف قرار دادن سرزمین‌های اشغالی، هر هدف متعلق به اسرائیل را در آب‌های دریای سرخ هدف قرار خواهد داد. در همین راستا یمنی‌ها در چند نوبت بندر ایلات در جنوب اراضی اشغالی فلسطین را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده‌اند. 
رهبر جنبش انصارالله سه‌شنبه هفته قبل برای نخستین بار از زمان عملیات توفان الاقصی به سخنرانی مبسوط درباره وضعیت جنگ در غزه پرداخت و وعده داد انصارالله حجم حملات به مواضع صهیونیست‌ها را تشدید خواهد کرد. «سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی» تصریح کرد: اقدامات ما درباره بمباران موشکی و پهپادی علیه دشمن صهیونیست ادامه دارد و برنامه‌ریزی ما برای عملیات بیشتر علیه تمام اهداف صهیونیستی که می‌توانیم در فلسطین یا خارج از فلسطین هدف قرار دهیم ادامه خواهد داشت.رهبر انصارالله در سخنان خود که در مراسم افتتاحیه روز شهید در یمن بیان شد، هشدار داد: همه بدانند! اسرائیل در دریای سرخ جرات ندارد پرچم خود را روی کشتی‌هایش نصب کند. آنها از یمن می‌ترسند و از پرچم‌های دیگری استفاده می‌کنند و سیستم‌های خود را در آب‌های نزدیک یمن خاموش می‌کنند که شناسایی نشوند اما ما آنها را پیدا و به آنها حمله خواهیم کرد. این موضع روشن ما است، همه جهان این را بداند.
رهبر مقاومت یمن همچنین گفت: آمریکایی‌ها به ما پیام می‌دهند اما پیام‌های شما برای ما ارزشی ندارد. همه توان ما، رسانه‌های ما، پایگاه‌های اجتماعی و... همه چیز به‌ رغم محاصره و مشکلات زیاد ما معطوف به حمایت از فلسطین شده است. کمتر از یک هفته بعد از این سخنان از سوی رهبر انصارالله، نیروهای دریایی یمن روز یکشنبه کشتی «گلکسی لیدر» متعلق به رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ توقیف کردند و ۵۲ سرنشین این کشتی بازداشت شدند.
انصارالله یمن از هفته‌های گذشته حملات پهپادی و موشکی گسترده‌ و بی‌سابقه‌ای را علیه مناطق اشغالی رژیم صهیونیستی آغاز کرده تا به صهیونیست‌های اشغالگر درباره ادامه تجاوزات‌شان به مردم بی‌دفاع غزه هشدار دهد. سرلشکر «علی الموشکی» معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن، بعدازظهر دیروز، در اظهاراتی به رژیم صهیونیستی درباره تداوم حملات به نوار غزه هشدار داد. سرلشکر الموشکی که با شبکه «المسیره» مصاحبه می‌کرد، گفت: «منتظر چنین روزی بودیم تا آنچه می‌خواستیم در قبال دشمن و افرادی که پشت آن ایستاده‌اند، انجام دهیم. ما در کمک‌رسانی به مردم فلسطین از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد». وی در ادامه اظهار داشت: «با اهداف در اراضی اشغالی و خارج از آن تا جایی که امکانات‌مان پاسخگو باشد و بتوانیم، مواجه خواهیم شد. موضع جمهوری یمن روشن و صریح است و ما تا زمان توقف تجاوزات اسرائیل به اقدامات‌مان ادامه خواهیم داد». پیوستن نیروهای مقاومت یمن به جنگ غزه و به طور کلی گسترش جبهه‌های جنگ علیه رژیم صهیونیستی به معنای تعبیر بدترین کابوس‌ صهیونیست‌ها است. از دیگر سو، انصارالله یمن یک کشتی اسرائیلی را با 22 سرنشین در دریای سرخ توقیف کرد. همزمان با انتشار خبرهایی مبنی بر ناپدید شدن یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ،  برخی رسانه‌های منطقه‌ای خبر دادند انصارالله یمن کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر» را با ۲۲ سرنشین در اختیار گرفته است. ساعاتی پس از گزارش‌های رسانه‌ای، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی دریایی ارتش یمن با «انجام یک عملیات نظامی در دریای سرخ یک فروند کشتی اسرائیلی را توقیف کرد». در ادامه بیانیه آمده است: این کشتی اسرائیلی پس از توقیف در جنوب دریای سرخ به سواحل یمن هدایت شده است. شبکه خبری المیادین  به نقل از منابع موثق گزارش داد «نیروهای دریایی یمن موفق شدند یک کشتی صهیونیستی را در عمق دریای سرخ توقیف کنند». المیادین خبر داد ۵۲ نفر در کشتی اسرائیلی «گلکسی لیدر»، بازداشت شده‌اند. منابع موثق یمنی تأکید کردند خدمه کشتی و سرنشینان آن در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارند و ملیت آنها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط یمن شناسایی شده است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه تأکید کرد «عملیات نیروهای یمنی تنها کشتی‌های اسرائیلی و مالکان اسرائیلی این کشتی‌ها را تهدید می‌کند».
در این بیانیه همچنین آمده است: با خدمه کشتی‌های اسرائیلی بر اساس تعالیم دین اسلام عمل می‌کنیم. سرتیپ یحیی سریع در ادامه گفت: هشدار خود را به تمامی کشتی‌های متعلق به دشمن اسرائیلی و یا مقابله با آن تجدید می‌کنیم و به هدف قانونی نیروهای مسلح ما تبدیل خواهند شد. ما از همه کشورهایی که اتباع آنها در دریای سرخ کار می‌کنند می‌خواهیم از هرگونه کار یا فعالیت با کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های متعلق به اسرائیلی‌ها خودداری کنند. سخنگوی نیروهای مسلح گفت: تأکید می‌کنیم تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم. ما تأکید می‌کنیم این رژیم صهیونیستی است که امنیت و ثبات منطقه و کریدورهای بین‌المللی را تهدید می‌کند (نه یمن). در پایان بیانیه آمده است: اگر جامعه جهانی نگران امنیت و ثبات منطقه و عدم گسترش درگیری است، باید تجاوز اسرائیل به غزه را متوقف کند. پیش‌تر نیروهای مسلح یمن اعلام کرده بود همه نوع کشتی‌های رژیم صهیونیستی را که برای رژیم اشغالگر کار می‌کنند، هدف قرار خواهد داد. نیروهای مسلح یمن همچنین از همه کشورهای جهان خواست شهروندان خود را که بر روی این کشتی‌ها کار می‌کنند، خارج کنند. در همین زمینه البُخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: ما هنوز گزینه‌های دردناک زیادی برای رژیم صهیونیستی داریم و در صورت ادامه جنایات صهیونیست‌ها از آنها استفاده خواهیم کرد. اسامه حمدان، از رهبران جنبش حماس از عملیات ارتش یمن در دریای سرخ و توقیف کشتی اسرائیلی استقبال کرد. به نقل از شبکه خبری المیادین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای حمایت نیروهای مسلح یمن از مقاومت فلسطین را از طریق عملیات جسورانه آنها علیه رژیم صهیونیستی ستود. در این بیانیه آمده است: این عملیات جسورانه عملی کردن مواضع و عدم اکتفا به محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی است. از سوی دیگر جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین نیز اعلام کرد عملیات مقاومت یمن و سیطره آنها بر کشتی اسرائیلی نبرد را وارد مرحله جدیدی می‌کند.

Page Generated in 0/0051 sec