printlogo


کد خبر: 272179تاریخ: 1402/8/30 00:00
درد مشترک لالیگا، لیگ برتر انگلیس و ایران
ویروس فیفا به جان فوتبال

امیر آبزاده: بازیکنان بزرگ پرتعدادی در فیفادی دچار مصدومیت شدند اما رئال‌مادرید با مصدومیت وینیسیوس و کاماوینگا بیشترین آسیب را دید. بازی‌های فیفا دی برای تیم‌های بزرگ فوتبال دنیا به یک معضل بزرگ تبدیل شده؛ این بار هم ستاره‌های بزرگی در مسابقات ملی مصدوم و در حساس‌ترین مقطع فصل از همراهی تیم خود محروم شدند. ارلینگ هالند، وینیسیوس، کاماوینگا، مارک آندره ترشتگن، جود بلینگام، اویارزابال و مایکل اونانا بازیکنانی بودند که دچار مصدومیت شدند که برخی از آنها می‌توانند در هفته پیش رو برای تیم‌های خود به میدان بروند اما تعدادی از آنها دچار مصدومیت بلندمدت شدند.
* ستاره‌های مصدوم فیفا دی در اروپا
وینیسیوس جونیور در بازی تیم‌ ملی برزیل با کلمبیا در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2026 مصدوم و در دقیقه 25 بازی مجبور به ترک زمین شد و حداقل 2 ماه دور از میادین خواهد بود. همچنین دیگر ستاره رئال‌مادرید کاماوینگا به دلیل مصدومیت رباط خارجی زانو 2 ماه از میادین دور خواهد بود. میکل اویارزابال، وینگر اسپانیایی سوسیه‌داد مقابل قبرس از ناحیه همسترینگ آسیب دید و به احتمال فراوان او هم چندین هفته از میادین دور خواهد بود تا لالیگا بیشترین سهم را در مصدومیت‌های فیفا دی داشته باشد. همچنین جود بلینگام و مارک‌ آندره ترشتگن 2 بازیکنی بودند که در فیفا دی دچار مصدومیت جزئی شدند اما مشکلی برای حضور در مسابقات آینده رئال‌مادرید و بارسلونا ندارند. ارلینگ هالند، ستاره منچسترسیتی یکی دیگر از قربانی‌های فیفا دی بود. او با مصدومیتی که از ناحیه آشیل پا برایش ایجاد شد، به احتمال فراوان چند هفته از میادین دور خواهد بود و بازی حساس لیورپول و منچسترسیتی را از دست خواهد داد. از سویی مصدومیت آندره اونانا، دروازه‌بان منچستریونایتد، جدی نیست و او می‌تواند این تیم را در دیدارهای پیش‌رو همراهی کند. مصدومیت این گلر کامرونی از ناحیه کتف بود که پس از بررسی‌های بیشتر مشخص شد او مشکلی برای مسابقات بعدی ندارد.
* نمونه‌های ایرانی قربانیان‌ بازی‌های ملی
از تیم ملی ایران هم فیفا دی کم قربانی نگرفته است؛ مرتضی پورعلی‌گنجی در بازی ایران و قطر دچار مصدومیت شدیدی شد و مدت زیادی دور از میادین خواهد بود. علیرضا جهانبخش دیگر بازیکن ایران است که یک بار در تورنمنت کافا و بار دیگر در همین بازی آخر ایران مقابل هنگ‌کنگ، دچار مصدومیت شد و نتوانست به ادامه مسابقه بپردازد. او در دقیقه 72 به همراه کادر پزشکی تیم ‌ملی از زمین خارج شد و هنگام خروج از زمین اشک می‌ریخت؛ مصدومیت در آستانه جام ملت‌های آسیا برای هر بازیکنی می‌تواند سخت و باورنکردنی باشد. در این مدت یکی از بازیکنانی که دچار مصدومیت‌های مختلفی شد علیرضا بیرانوند بود که در تورنمنت کافا دچار شکستگی فک و در دیدار مقابل بلغارستان با کشیدگی ران مواجه شد که با تلاش کادر پزشکی پرسپولیس به دیدار با النصر رسید.

Page Generated in 0/0057 sec