printlogo


کد خبر: 272181تاریخ: 1402/8/30 00:00
اخبار

انهدام باندهای جعل اسناد
رئیس مرکز عملیات ویژه آگاهی کل کشور از انهدام و دستگیری اعضای ۲ باند جعل سند خودروهای لوکس و مدارک تحصیلی خبر داد. سرهنگ ضرغام آذین گفت: ۲۰۰ مدرک جعلی از اعضای این باند کشف شده و این افراد با همکاری حراست دانشگاه‌های کشور شناسایی شدند. وی اظهار داشت: این باند برای هر مدرک ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان از افراد برای اخذ مدرک درخواست می‌کرد. وی گفت: همچنین برخی سلبریتی‌ها در جامعه اقدام به تبلیغ برای این باندها می‌کردند؛ از افراد خارجی هم مشتری داشتند که مدارک ایرانی سفارش می‌دادند. رئیس مرکز عملیات ویژه آگاهی کل کشور گفت: افرادی که تبلیغ فروش مدارک دانشگاهی را انجام می‌دهند جرم‌شان همکاری در جرم است و راه تبلیغ و بازاریابی و جذب مشتری این باند فضای مجازی از جمله اینستاگرام، واتساپ و تلگرام بوده است. 
***
سال گذشته توسط بیمه سلامت انجام شد
پرداخت 1300 میلیارد تومانی بابت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، از هزینه‌کرد بیش از هزار و 300 میلیارد تومان بیمه سلامت در سال گذشته بابت تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری خبر داد. مهدی رضایی گفت: تعرفه‌گذاری خدمات و مراقبت‌های پرستاری از سال ۹۹ در دستور کار قرار گرفت و جلسات کارشناسی و تحلیلی آن سال ۱۴۰۰ ادامه پیدا کرد که سازمان‌های بیمه‌گر پایه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان سندیکای بیمه تکمیلی و نظام پرستاری در این جلسات شرکت داشته‌اند که در نهایت اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ آیین‌نامه اجرایی قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌ای پرستاری توسط هیات محترم وزیران تصویب و به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ شد. معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سازمان بیمه سلامت نیز به منظور بهره‌مندی و رضایت پرستاران که در سطح بیمارستان‌ها به مردم شریف ایران خدمت‌رسانی می‌کند، بلافاصله قواعد و قوانین آیین‌نامه را در سامانه‌ رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری و سرپایی پیاده‌سازی کرد. وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ سازمان بیمه سلامت بابت این خدمات به مراکز طرف قرارداد خود مبلغی بالغ بر 1300 میلیارد تومان پرداخت کرده و سال ۱۴۰۲ نیز این خدمات از ۱۷ کد خدمت به ۲۷ کد خدمت افزایش یافت، به عبارتی رشد متوسط ۲۸ درصدی داشته است.
***
تجهیز مراکز ناباروری در استان‌های کم‌برخوردار
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام بر تجهیز ۵ مرکز ناباروری در استان‌های کم‌برخوردار کشور تا پایان سال جاری تاکید کرد. حمیدرضا علیان‌زادگان به مناسبت روز پرستار با حضور در یکی از مراکز درمان ناباروری کشور ضمن بازدید از بخش‌های آزمایشگاه ژنتیک و درمان ناباروری، از پرستاران این مرکز تجلیل کرد. وی در این دیدار از تجهیز مراکز ناباروری استان‌های محروم و کم‌برخوردار کشور خبر داد و گفت: پرداخت کمک‌‌هزینه درمان ناباروری به زوج‌های کمتر برخوردار از جمله فعالیت‌های بنیاد در زمینه جوانی جمعیت است. علیان‌زادگان با اشاره به آسیب‌هایی که سقوط در چاله جمعیتی برای آینده کشور دارد، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده  در سطح ارکان تصمیم‌گیر کشور و با هم‌افزایی به‌وجودآمده بین نهادهای اجتماعی و فعالان جمعیتی، جامعه را از افتادن در چاله جمعیتی نجات دهیم. وی افزود: رشد موالید و جلوگیری از تحدید نسلی از موضوعات مهم کشور است که در سال‌های اخیر بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به عنوان یکی از دستگاه‌های دغدغه‌مند این موضوع، زنجیره‌ای از اقدامات را در حوزه زیرساختی جمعیت به کار گرفته است

Page Generated in 0/0062 sec