printlogo


کد خبر: 272190تاریخ: 1402/8/30 00:00
اخبار

سرلشکر سلامی: 
رژیم صهیونیستی به مقاومت مردم فلسطین و اشتباهات خود باخته است
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین همایش تخصصی حرفه‌ای سراسری حسابرسی مطهر که صبح روز دوشنبه در مرکز همایش‌های نورالرضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه مردم مظلوم و بی‌گناه غزه تحت بمباران‌های شدید صهیونیست‌ها هستند، گفت: صهیونیست‌ها می‌خواهند پیروزی را با غلبه بر کودکان و نوزادان و بمباران مردم مظلوم غزه ترسیم کنند و هر روز در معرض تهاجم و فرسایش فلسطینی‌ها هستند؛ آنها در غزه منتشر شدند و خود را در دسترس مجاهدان مسلمان قرار دادند تا هر روز حداقل ۱۵ دستگاه تانک و چندین نفربرشان منهدم شود و تعدادی از آنها به هلاکت برسند.
سردار سرلشکر حسین سلامی با بیان اینکه صهیونیست‌ها در اخلاق شکست خوردند، در سیاست منزوی شدند و در تاکتیک احمقانه عمل کردند، افزود: صهیونیست‌ها در حال تکرار اشتباهات خود هستند و فروپاشی و زوال آنها در همین اشتباهات است.
وی با بیان اینکه دشمن به مقاومت مردم مظلوم و با ایمان فلسطین و اشتباهات خود باخته است گفت: فلسطین با عزت شده و غزه به اندازه یک جهان، وسعت پیدا کرده و آمریکایی‌ها در جهان کوچک شدند و جایی برای نفس ‌کشیدن ندارند.
***
رزمایش بزرگ ۵۰ هزار نفری بسیج در خیابان انقلاب تهران برگزار می‌شود
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در نشست خبری هفته بسیج و رزمایش بزرگ حماسی «الی بیت‌المقدس» که پیش از ظهر دوشنبه در پادگان حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: 3 هزار گروه جهادی در تهران داریم که در مناطق محروم و محله‌های آسیب‌دیده تهران نقش‌آفرینی می‌کنند و طرح محله‌های اسلامی را دنبال می‌کنیم که با برگزاری همایش علمی، طراحی محله‌های اسلامی را دنبال کرده و معتقدیم اگر همه مردم نقش‌آفرین باشند محله اسلامی تحقق می‌یابد.
سردار حسن حسن‌زاده با اشاره به برنامه‌های سپاه تهران به مناسبت هفته بسیج گفت: برگزاری میزهای خدمت و اعزام گروه جهادی به محلات محروم از جمله برنامه‌های ما است، همچنین رزمایش بزرگ 50 هزار نفری حماسی «الی بیت‌المقدس» در خیابان انقلاب با حضور بسیجیان روز جمعه 3 آذر برگزار خواهد شد و گردان‌های مختلفی در خیابان انقلاب رژه خواهند رفت و به سمت دانشگاه تهران و نماز جمعه حرکت می‌کنند.
***
محسن رضایی: 
آمریکا باید پایش را از جنایات در غزه بیرون بکشد
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین در پاسخ به سوال مجری آن درباره اقدام یمن در توقیف کشتی اسرائیلی گفت: اشتباه بزرگ آمریکا و اروپا دست‌کم گرفتن حادثه توفان الاقصی است؛ امروز کینه بزرگی در دل ملت‌های مسلمان شکل گرفته و در حال متراکم شدن است. اگر این جنگ و وحشی‌گری صهیونیست‌های غاصب ادامه پیدا کند، دولت‌های اسلامی دیگر قادر به کنترل ملل خود نخواهند بود. مساله فلسطین دیگر به روال گذشته ملی یا عربی یا حتی محدود به کشورها و ملت‌های اسلامی نیست و امروز فلسطین مساله بین‌المللی است و تمام جهان از رژیم خونخوار صهیونیستی متنفر است و اینکه آمریکایی‌ها اقدام یمن را تهدید علیه صلح جهانی بخوانند و برای مثال به شورای امنیت ببرند بی‌فایده است.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران در دوران دفاع‌ مقدس در پاسخ به این سوال که شما بارها به احتمال گسترش جنگ غزه و عمیق‌تر شدن آن اشاره کردید و حتی وزیر خارجه ایران هم این احتمال را مطرح کرد، به نظر شما این گسترش چگونه خواهد بود، گفت: جنگ فقط در غزه محدود نخواهد بود؛ کشتی‌ها، هواپیماها و دفاتر صهیونیست‌ها در جهان اسلام پراکنده‌اند و اگر خون جوانان مسلمان به جوش بیاید دیگر این اماکن نه‌تنها در کشورهای جهان اسلام، بلکه حتی در اروپا و آمریکا هم امنیت نخواهند داشت، چرا که مساله فلسطین تبدیل به مساله انسانی شده و حقوق بشر غربی و آمریکایی را زیر سوال برده است.
محسن رضایی در پاسخ به سوال مجری المیادین درباره ادعای آمریکایی‌ها درباره ارسال پیام برای ایران گفت: آمریکا نه یک پیام، بلکه چندین پیام به ایران داده است و مسؤولان ما پاسخ آنها را داده‌اند و امروز همه می‌دانند اگر آمریکا پایش را از معرکه بیرون بگذارد اسرائیل به‌سرعت عقب‌نشینی خواهد کرد و آنها باید این کار را بکنند. اگر رژیم صهیونیستی از غزه عقب‌نشینی نکند و به جنایاتش پایان ندهد طی هفته‌های آینده احتمال گشوده شدن جبهه‌های جدید علیه آنها وجود دارد.
***
وحیدی: 
آمادگی خوبی در همه مسؤولان برای برگزاری انتخابات وجود دارد
نشست وزیر کشور با استانداران ظهر دیروز در سالن جلسات وزارت کشور برگزار شد. احمد وحیدی در حاشیه نشست دیدار با استانداران در جمع خبرنگاران درباره موضوعات بررسی شده در این جلسه اظهار کرد: ما امروز نشست ماهانه استانداران را برگزار کردیم. در این نشست موضوع انتخابات بررسی شد. آمادگی خوبی در همه مسؤولان برای برگزاری انتخابات وجود دارد. وزیر کشور در پایان درباره تقسیم استان تهران گفت: این موضوع از قبل مطرح بوده و در صحبت‌های رئیس‌جمهور هم مطرح شد. این طرح‌ها در وزارت کشور برررسی شده و بعضی از موارد به کمیسیون مربوط به دولت ارسال شده و باید مراحل بررسی خود را در دولت طی کند. این موارد الان در مرحله بررسی کارشناسی است، البته بعضی بررسی‌ها تمام شده و در کمیسیون‌های مربوط به دولت است.

Page Generated in 0/0065 sec