printlogo


کد خبر: 272193تاریخ: 1402/8/30 00:00
یکی دیگر از دروغ‌های جریان موسوم به زن، زندگی، آزادی درباره توماج صالحی هم ثابت شد
رسوایی پشت رسوایی

گروه سیاسی: روز یکشنبه یکی از محکومان اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ از زندان آزاد شد. در این بازه، مهم‌ترین ادعا پیرامون توماج صالحی شکنجه او در زندان بود. اما اکنون تصاویری که پس از آزادی وی منتشر شده، نشان می‌دهد او در صحت و سلامت از زندان آزاد شده و طرح ادعاهایی پیرامون شکنجه او دروغ دیگری از جریان زن، زندگی، آزادی بوده است.
به گزارش «وطن امروز»، بیش از یک ‌سال از آشوب‌های‌ 1401 می‌گذرد؛ آشوبی که جریان زن، زندگی، آزادی در آن تمام تلاش خود را به‌کار بست تا سنگین‌ترین ضربه را به جمهوری اسلامی ایران وارد کند. این آشوب اما به دلیل اینکه از گفتمان مشخصی دفاع نمی‌کرد و عملا هیچ ایده و طرح راهبردی‌ای هم نداشت، در همان روزهای ابتدایی با مشکل روبه‌رو شد. همین ضعف گفتمانی به مشکلی در پروسه همراه ‌کردن بدنه خاکستری و هدایت آشوب‌ها نیز تبدیل شد. برای رفع چنین مشکلی سردمداران این جنبش بی‌هویت، سوار شدن بر احساسات مردم و تحریک آنها را به عنوان الگوی فرار از شکست مطرح کردند. برای رسیدن به چنین هدفی هم ساده‌ترین راه دروغ بود؛ چیزی که براندازان و ضدانقلاب دست در دست هم برای رسیدن به هدف براندازی به‌کار گرفتند. گذر زمان اما تمام این دروغ‌ها را برملا و ماهیت پوچ این جریان آشوب‌طلب را برای همگان روشن کرد. 
توماج صالحی یکی از محکومان اغتشاشات پاییز سال ۱۴۰۱ که روز یکشنبه از زندان آزاد شد، به دلیل تبلیغ گسترده خشونت در موزیک ویدئوهای تولیدی با ۶ اتهام و در مجموع به ۱۸ سال و ۳ ماه حبس، پرداخت ۲۳ میلیون تومان جریمه نقدی و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده بود. وی پیش از این نیز سال ۱۴۰۰ به ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود.
یکی از نکاتی که پیرامون توماج صالحی اهمیت دارد و با آزادی وی ابعاد آن بیش از پیش روشن شد، داستان‌پردازی‌هایی است که ضدانقلاب درباره سرنوشت او مطرح می‌کرد. یکی از مهم‌ترین ادعاها، شکنجه او در زندان بود اما آزادی توماج‌ صالحی و تصاویری که از وی منتشر شد، در نهایت نشان داد صالحی در صحت و سلامتی کامل از زندان آزاد شده ‌است.
اما این ادعاها از زمانی آغاز شد که ادمین‌های صفحات مجازی صالحی در ۱۶ دی ۱۴۰۱ اعلام کردند «احتمال از دست رفتن بینایی توماج در اثر ضربات وارده توسط ماموران جمهوری اسلامی وجود دارد».
طرح این موارد حتی باعث شد برخی مقامات کشورهای خارجی نیز نسبت به آن واکنش نشان دهند. ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به سوالی درباره نیاز صالحی به مراقبت‌های پزشکی گفته بود: «ما از گزارش شکنجه توماج صالحی توسط مقام‌ها و نیاز او به توجه فوری پزشکی آگاهیم. متاسفانه رفتار ایران با توماج صالحی تازه‌ترین مورد از یک رشته بلند از موارد نقض حقوق بشر است».
با این حال انتشار تصاویر توماج صالحی در نهایت نشان داد داستان‌هایی که رسانه‌های معاند مبنی بر کور شدن، شکستن پا و قطع شدن دست وی منتشر کردند، تماما دروغ بوده ‌است. طرح این موارد، در مسیر همان پروژه‌ای بود که رسانه‌های ضدانقلاب برای جبران ضعف بدنه‌ اجتماعی خود، همچنین دادن تنفس مصنوعی و موقت به آشوب‌ها مدنظر قرار دادند؛ مساله‌ای که در ماجرای شکنجه‌ حسین رونقی، اعتصاب غذای نرگس محمدی و شکنجه‌ و تراشیدن موهای آرمیتا عباسی هم به همین شکل و با همین الگو انجام شد.

Page Generated in 0/0062 sec