printlogo


کد خبر: 272204تاریخ: 1402/9/1 00:00
اخبار

ساترا فیلم‌ها و سریال‌های فلسطینی را در اختیار نمایش‌خانگی قرار داد
نظر به ضرورت حمایت از توسعه محتوای سالم در رسانه‌های دارای مجوز از ساترا و ترویج فرهنگ مقاومت در فضای مجازی، این سازمان در نظر دارد بسته محتوایی فلسطین را در 2 قالب‌ فیلم و سریال منطبق بر مبنای نظام رتبه‌بندی در اختیار رسانه‌های دارای مجوز قرار دهد. این بسته محتوایی شامل مجموعه‌های تلویزیونی «چشمان آبی زهرا» در 7 قسمت، «وفا» در 12 قسمت و فیلم‌های سینمایی «بازمانده» (بازگشت به حیفا)، «شکارچی شنبه» و «برگی برای زیتون» است. گفتنی است تولید هرگونه محتوا که در راستای مخالفت با رژیم صهیونیستی و تقبیح اقدامات آن باشد، منجر به اعطای امتیاز مثبت در نظام رتبه‌بندی رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر خواهد شد. متقاضیان می‌توانند برای دریافت این بسته محتوایی یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88345199 داخلی 448 و 327 تماس بگیرند. در یک‌سال گذشته نزدیک به 3 هزار قسمت محتوای سریال، تله‌فیلم، فیلم سینمایی و برنامه تلویزیونی از سوی سازمان صداوسیما در اختیار سکوهای دارای مجوز از ساترا قرار گرفته است.
***
مهلت شرکت در جشنواره ملی سرود فجر تمدید شد
براساس آنچه در فراخوان جشنواره ملی سرود فجر اعلام شد، مهلت ارسال اثر و شرکت در نخستین جشنواره ملی سرود فجر تا 30 آبان 1402 بود اما دبیرخانه این رویداد ملی تصمیم گرفت به دلیل استقبال ویژه هنرمندان سراسر کشور، این مهلت را برای 10 روز دیگر تمدید کند. به این ترتیب مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره ملی سرود فجر تا 10 آذر تمدید شده است. جشنواره شامل 2 بخش رقابتی و جانبی است؛ در بخش رقابتی گروه‌ها می‌توانند در قالب گروه‌های سرود، کُر و آکاپلا (اجرای اثر بدون ساز) شرکت کنند. بخش جانبی جشنواره هم شامل کتاب، پایان‌نامه و رساله با موضوع‌هایی درباره جمع‌خوانی است که در این بخش هم برگزیدگان معرفی خواهند شد. جشنواره ملی سرود فجر با محورهای موضوعی مقاومت و حماسه، ملی، آیینی و آزاد برگزار می‌شود. گروه‌های سرود حداکثر با 20 نفر، گروه‌های کُر حداکثر با 32 نفر و گروه‌های آکاپلا حداکثر با 32 نفر می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. شرکت در جشنواره محدودیت سنی ندارد. این جشنواره در 4 مرحله برگزار می‌شود که مرحله نخست به ارسال آثار اختصاص دارد، مرحله دوم به صورت منطقه‌ای خواهد بود و در مرحله سوم برگزیدگان بخش منطقه‌ای وارد مرحله راهبری می‌شوند. مرحله چهارم هم به صورت کشوری در تهران و با معرفی برگزیدگان برگزار خواهد شد. برای اطلاع دقیق از شرایط و نحوه ثبت‌نام، همچنین ارسال آثار در جشنواره ملی سرود فجر به سایت دفتر سرود به آدرس www.soroudiran.com مراجعه کنید.
***
پویش «حریفت منم» ۱۰ میلیون امضا را رد کرد
پس از آغاز عملیات توفان الاقصی و آغاز موج گسترده نسل‌کشی و حمله به زنان و کودکان مظلوم غزه، جمعی از جوانان با راه‌اندازی سایتی از مردم ایران درخواست کرده‌اند برای حضور در سرزمین‌های اشغالی و اعلام آمادگی مبارزه با اسرائیل با شعار «حریفت منم» اقدام به ثبت‌نام کنند. در پی ادامه این عملیات و جنایات وحشیانه و حمله هولناک به بیمارستان المعمدانی غزه، هر لحظه بر تعداد ثبت‌نامی‌ها افزوده می‌شود و تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر جوان ایرانی برای حضور در سرزمین‌های اشغالی در پایگاه توفان الاقصی به نشانی alaqsastorm.com ثبت‌نام کرده‌اند. کماکان روند ثبت‌نام ادامه دارد و هر ثانیه بر تعداد ثبت‌نامی‌ها اضافه می‌شود.
***
دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد  سینمایی آغاز  به کار کرد
آیین افتتاحیه دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی ۳۰ آبان در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد‌. دبیر دومین جشنواره سراسری آموزشگاه‌های آزاد سینمایی در افتتاحیه این رویداد بیان کرد: این رویداد متعلق به همه هنرجویان و سینمادوستان است و گفت‌وگوهای دوسویه میان متولیان آموزشگاه‌ها و مدیران سینمایی اتفاقات خوبی را رقم‌ خواهد زد. مهدی شفیعی ادامه داد: امروز افتتاحیه نمایشگاه عکس برگزار شد که از ۲۳۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ۳۰ اثر پذیرفته شد. شفیعی افزود: در بخش بازیگری قرار شد هنرجویان مونولوگ‌هایی را برای‌مان بفرستند که نزدیک به ۷۰۰ هنرجو آثار خود ارسال کردند. امروز ۳۰ نفر از هنرجویان اجرا خواهند کرد و قرار است هر اجرا در حدود ۷ دقیقه انجام شود. نهایتا فردا (چهارشنبه) هم همین تعداد اثر را خواهیم داشت و برای روز پنجشنبه این تعداد ۱۵ نفر خواهد بود.  دبیر دومین جشنواره آموزشگاه‌های آزاد سینمایی گفت: فیلم‌‌های کوتاه جشنواره در سالن سینماتوگراف اکران خواهد شد و ظرف 2 روز آینده تعداد ۳۹ فیلم‌کوتاه که ساخته خود دوستان است اکران خواهد شد و اختتامیه جشنواره نیز روز جمعه سوم آذر در محل ایوان شمس برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0056 sec