printlogo


کد خبر: 272226تاریخ: 1402/9/1 00:00
سخنگوی اقتصادی دولت اعداد مهم لایحه بودجه ۱۴۰۳ را تشریح کرد
پیشنهاد افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بخش حقوق و دستمزد رشد حقوق کارکنان دولت ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به امسال پیشنهاد شده است. سیداحسان خاندوزی دیروز در نشست خبری خود به برخی ارقام مهم لایحه بودجه ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: با توجه به تغییر در آیین‌نامه داخلی مجلس، امسال دولت مکلف بود در ۲ مرحله بودجه را تقدیم مجلس کند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه هدف اصلی دولت کنترل تورم است، در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۳ تلاش شد تا ارقام درآمدی بودجه به صورت واقع‌بینانه و قابل تحقق تنظیم شود. 
خاندوزی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مجموع رشد منابع بودجه عمومی دولت قریب به ۱۸ درصد نسبت به بودجه سال جاری است. وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در هدف دوم به دنبال افزایش سهم درآمدهای پایدار و کاهش سهم فروش نفت در بودجه بودیم.
* رشد ۱۸ درصدی حقوق کارکنان دولت
وی ادامه داد: در بخش حقوق و دستمزد نیز رشد حقوق کارکنان دولت ۱۸ درصد و بازنشستگان ۲۰ درصد نسبت به امسال پیشنهاد شده است. خاندوزی تصریح کرد: در مجموع با افزایش درآمدهای پایدار و کاهش هزینه‌ها، کسری تراز عملیاتی بودجه پیشنهادی سال آینده نسبت به سال جاری از ۴۵۷ هزار میلیارد به ۳۰۷ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. وی درباره تقدیم بودجه به مجلس توضیح داد: با توجه به عدم اتمام بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس، امروز(دیروز) مرحله اول یعنی کلیات بودجه به همراه نامه رسمی رئیس‌جمهور به مجلس تقدیم می‌شود و همان‌طور که سخنگوی دولت اعلام کرد، رئیس‌جمهور بزودی در صحن مجلس حاضر شده و توضیحاتی را پیرامون لایحه بودجه ۱۴۰۳ ارائه خواهد کرد. سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه گفت: دولت سیزدهم پای وعده خود برای ایجاد شفافیت ایستاده است به طوری که در حال دیدن ثمره شفافیت صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و بیرون آمدن آنها از تاریکخانه اقتصاد هستیم.
* قیمت ۶۵ یورویی نفت در بودجه
سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: صادرات نفت خام در لایحه بودجه سال آینده روزانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه به قیمت ۶۵ یورو به ازای هر بشکه در نظر گرفته شده است.
* اصلاح طرح یارانه بنزین برای همه
سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوالی درباره اجرای طرح بنزین برای همه نیز گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت که درگیر این طرح بودند، درباره شیوه اجرا و توسعه این الگو به سایر مناطق کشور ملاحظاتی داشتند، طرح یک سال است متوقف شده و در مراحل اصلاح و تکمیل است تا مجددا در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود و تا امروز به ستاد اقتصادی نیامده است. 
خاندوزی در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود در روزهای اخیر منابع ارزی ایران در عراق آزاد شده است، بیان کرد: بلوکه شدن ارزها، حداقل بین ایران و عراق معنای دقیقی ندارد، چون ارزهای ما بلوکه نشده بود، بلکه فرآیند وصول و دسترسی بانک مرکزی به آن دچار مشکل مقطعی شده بود و با توافق بین دولت ایران و عراق آن موانع مرتفع شده است. 
وی افزود: واردات کالاهای اساسی کشور در کمتر از ۱۵ روز از طریق بانک عراقی پرداخت حواله شده و بخشی از منابع به بانک عمانی منتقل شده و واردات انجام شده است. این منابع تحت اختیار و کنترل بانک مرکزی است.

Page Generated in 0/0073 sec