printlogo


کد خبر: 272227تاریخ: 1402/9/1 00:00
اخبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد
راه‌اندازی خط ریلی چابهار در سال آینده
وزیر راه و شهرسازی در جمع مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها از راه‌اندازی خط ریلی چابهار در سال آینده خبر داد. مهرداد بذرپاش در جمع‌بندی نشست مشترک معاونان هماهنگی، امور عمرانی استانداری، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای رفع دغدغه زندگی افراد فاقد مسکن گفت: در موضوع مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن فناوری ساخت، مصالح ساختمانی، نیروی کار متخصص و نیروی کار ماهر، همگی در کشور وجود دارد. وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بخشی از جمعیت کشور مستأجر هستند، تصریح کرد: همچنان سهم اجاره در سبد خانوار بالاست که باید تلاش کنیم با تولید و عرضه مسکن این سهم را در سبد خانوار کم کنیم. بذرپاش توضیح داد: اثر تولید مسکن در افزایش تولید ناخالص داخلی بالاست، بنابراین با مجموعه راهکارها باید تلاش کنیم با تولید و عرضه مسکن ضمن کمک به تامین مسکن مردم به تعهد دولت جامه عمل بپوشانیم. وی افزود: در همراهی مجموعه دولت، میزان تسهیلات از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و سود بازپرداخت نیز از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافت. بذرپاش گفت: در نوسازی بافت‌های فرسوده، شهرداران پای کار بیایند تا این بخش تقویت شود. وزیر راه و شهرسازی تامین بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن را کاری مهم عنوان کرد و افزود: تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر با اولویت دنبال شود. وی افزود: ایجاد و احداث ۲۷ شهر ساحلی در نوار جنوبی کشور پروژه مترقی است که بخشی از برنامه‌ریزی‌ها برای مکان‌یابی، استقرار جمعیت و صنایع در آن انجام شده است. بذرپاش همچنین از راه‌اندازی خط ریلی چابهار در سال آینده خبر داد و گفت: درباره سیاست‌های توسعه دریامحور اقدام‌های مناسبی در حال انجام است.
***
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران مطرح کرد
تدوین ۱۵۰ برنامه تخصصی برای گذر از تابستان ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت امسال برای گذر از تابستان بدون خاموشی در سال آینده در تهران ۱۵۰ برنامه تخصصی تدوین شده است. کامبیز ناظریان افزود: برای این برنامه‌ها اعتباری افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان با هدف تامین برق پایتخت در تابستان سال آینده در نظر گرفته شده است. وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح‌ها، سال آینده نیز شاهد موفقیت در گذر از پیک (اوج بار) تابستانه برق باشیم. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ درباره اقدام‌های انجام شده برای گذر از پیک تابستان در پایتخت، ادامه ‌داد: توسعه فرآیندهای الکترونیکی در رویت و کنترل بار با استفاده از فناوری‌های مکان‌محور، ایجاد ارتباط یک‌به‌یک و دوسویه با مشترکان برق و طرح‌های تحولی تدوین‌شده برای ارتقای هرچه بیشتر عملکرد این شرکت در ارائه خدمات به ذی‌نفعان، نتایج ارزیابی و نظرسنجی از شهروندان بیانگر رضایت قابل‌ملاحظه مشترکان برق پایتخت است. وی گفت: با هدف گذر از روش‌های قدیمی خدمت‌رسانی و همگام‌ شدن با دانش روز، نخستین سند تحول در این شرکت منطبق با برنامه هفتم توسعه و در کوتاه‌مدت چشم‌انداز و افق ۱۴۰۴ تدوین شده و در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، رفع فرسودگی و بهبود هرچه بیشتر فرآیند نوسازی و بهسازی شبکه گسترده برق پایتخت در دستور کار قرار دارد. ناظریان ادامه ‌داد: مجموع اقدام‌های انجام شده در کنار همراهی و همکاری مشترکان تهرانی منجر به آن شد که برای دومین سال متوالی شاهد تامین برق پایتخت در تابستان بدون کوچک‌ترین اختلالی باشیم.
***
معاون سازمان توسعه تجارت اعلام کرد
ظرفیت ۳۰ میلیارد دلاری تجارت ایران با اوراسیا
معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر اینکه اتحادیه اقتصادی اوراسیا بازار بزرگ پیش روی ایران است، گفت: مطابق بررسی‌های کارشناسی ظرفیت تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۳۰ میلیارد دلار است که می‌تواند جهشی را در تجارت کشور ایجاد کند. محمدصادق قنادزاده اظهار داشت: مطابق بررسی‌های کارشناسی ظرفیت تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۳۰ میلیارد دلار است که می‌تواند جهشی را در مبادلات کشور ایجاد کند، البته دستیابی به این هدف نیازمند بستر زمانی، آماده‌سازی زیرساخت‌ها، فراهم‌ کردن شرایط ترانزیتی و توافقات است. وی با بیان اینکه واردات ۵ کشور عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۳۸۰ میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: امضای موافقتنامه تجارت آزاد با اوراسیا ظرفیت بزرگی پیش روی ایران قرار می‌دهد و برای همکاری‌های اقتصادی بیشتر شرایط را فراهم می‌کند. قنادزاده با بیان اینکه از سال ۹۵ پیمان موقت تجارت آزاد داشتیم و تجارت ترجیحی اجرایی شد، تصریح کرد: اثر این توافق به ‌سرعت در مبادلات کشور دیده شد و شاهد رشد ۸۰ درصدی اقلام تجاری در سال نخست بودیم که نشان از ظرفیت موجود داشت؛ ۶۰ درصد در 3 سال نخست در موارد مشخص شده (کالاهای تعیین شده) رشد تجارت اتفاق افتاد. معاون سازمان توسعه تجارت با تأکید بر اینکه اتحادیه اقتصادی اوراسیا بازار بزرگ پیش روی ایران است، گفت: ایران بیشتر واردکننده مواد اولیه و کالاهای اساسی است اما برای استفاده از ظرفیت صادراتی کالاهایی با ارزش افزوده بالاتر مانند تکنولوژی، محصولات دارویی و صنایع پیشرفته تجارت آزاد می‌تواند راهگشا باشد. وی با تأکید بر اینکه ۳۰ دور مذاکره برای توافق تجارت آزاد با اعضای اوراسیا انجام شد، تصریح کرد: در متن و لیست‌ها به تفاهم رسیده‌ایم و طی یک یا دو ماه آینده سند نهایی در روسیه امضا خواهد شد و تجارت آزاد بعد تصویب در مجالس ابتدای سال آینده به‌صورت کامل به مرحله اجرایی خواهد رسید. قنادزاده با بیان اینکه تعرفه ۸۷ درصد اقلام کالایی صفر می‌شود، تصریح کرد: پیوستن به اتحادیه اوراسیا کمک می‌کند بازارهای بزرگی در اختیار ایران قرار بگیرد و وضعیت رقابتی مناسبی پیدا خواهد شد، بر همین اساس به دنبال فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها هستیم.

Page Generated in 0/0073 sec