printlogo


کد خبر: 272228تاریخ: 1402/9/1 00:00
اخبار

با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
رزمایش تاکتیکی نیروی زمینی سپاه در کرمان آغاز شد
روز گذشته با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، نمایش اقتدار و رزمایش تاکتیکی نیروی زمینی سپاه پاسداران مستقر در استان کرمان آغاز شد و توان رزمی، دفاعی و عملیاتی دلاورمردان نیروی زمینی سپاه مستقر در استان، تیپ مکانیزه ۳۸ ذوالفقار، تیپ تکاوری صاحب‌الزمان (عج)، گروه توپخانه و موشکی ۶۵ صاعقه و لشکر عملیاتی ۴۱ ثارالله از قرارگاه مرکزی امام حسین علیه‌السلام مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین سرلشکر محمد باقری به ‌منظور ارزیابی و بررسی میدانی یگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در استان کرمان روز دوشنبه وارد این استان شد و مورد استقبال رسمی مقامات و مسؤولان ارشد کشوری و لشکری در کرمان قرار گرفت.
وی صبح دیروز نیز با حضور در گلزار شهدای بین‌المللی کرمان به مقام شامخ سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت و دیگر شهدای آرمیده در این مکان مقدس ادای احترام کرد.
***
رونمایی از نسل نوین بیمارستان فوق‌تخصصی سیار سپاه‌
نسل نوین بیمارستان سیار نیروی زمینی سپاه مجهز به تجهیزات روزآمد پزشکی، در جریان بازدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از توان رزم نیروی زمینی سپاه رونمایی شد.
سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان‌مهدوی، معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در تشریح این دستاورد نوین دفاعی نیروهای مسلح اظهار داشت:‌ این سامانه نوین بیمارستانی سیار بر اساس مطالعات و طرح‌های حاصل از تحقیق و توسعه و به دست توانمند رزمندگان جهادگر و دانشور بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه طراحی، ساخت، تولید و با تجهیزات پزشکی تخصصی و فوق‌تخصصی تجهیز و آماده خدمات‌رسانی به نیروهای مسلح و هموطنان در صورت نیاز است.
***
سرلشکر سلامی: 
آمریکا به صهیونیست‌ها اجازه آتش‌بس نمی‌دهد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز  در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی - فرهنگی بسیج اساتید کشور،‌ با بیان اینکه می‌توان بسیج را به نوعی یک تجسم انسانی از نزول نصرت‌های الهی بر مردمان این سرزمین و حتی سرزمین‌های دیگر دانست، گفت: شما می‌توانید رد پای بسیجی‌ها را در شرق مدیترانه و شامات برای دفاع از نوامیس مسلمین مشاهده کنید. بسیاری از پیکرهای بسیجیان ما از دوردست آمد، آنها که مدافعان حرم نام گرفتند.
سرلشکر حسین سلامی در ادامه با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم،‌ تاکید کرد: آنها رفته بودند تا یک ملت از تحقیر دفن شدن زیر چکمه امپراتوری‌ها نجات پیدا کند. البته عمل آنها نتیجه‌بخش بود، چرا که آنها بودند که پدیده تکفیر را با قوت آن فرمانده آسمانی شهید حاج قاسم سلیمانی توانستند از صفحه سیاسی منطقه حذف کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: آمریکا، غربی‌ها و دشمنان فکر می‌کردند ایران دچار بی‌تعادلی بدون بازگشت خواهد شد اما امسال ببینید این تعادل چگونه بازگشته و قدرت ترمیم‌پذیری نظام را ببینید.
سلامی افزود: امروز ایران، نقطه مرکزی تحولات سیاسی منطقه است و همه نگاه‌ها به ایران است که چگونه این بازی را اداره می‌کند، این عنصر اصلی قدرت ما است. فرمانده کل سپاه با اشاره به حوادث غزه و جنایات صهیونیست‌ها گفت: تمام اندوخته‌های آمریکا و غرب و صهیونیست‌ها همه تحت توفان الاقصی بر باد رفت. هرچه آمریکا برای خود سیطره سیاسی ایجاد و از جنگ نرم و رسانه‌ها استفاده کرده بود که ارزش‌های کاذب خود را به جهان حاکم کند، پس از توفان الاقصی همه یکباره فرو ریخت.
وی با بیان اینکه هویت و ماهیت اصلی  و واقعی آمریکا و غرب و صهیونیست‌ها در حوادث بعد از توفان الاقصی به صورت عریان به همه جهان نشان داده شد، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها منتظر آتش‌بس هستند چون در بحرانند اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند و التهاب و اضطراب در میان صهیونیست‌ها کشنده‌تر از آن چیزی است که در غزه مشاهده می‌کنید اما مردم غزه در آرامش روحی هستند و از چیزی نمی‌ترسند.
***
وزیر کشور: 
سیاست دولت حضور حداکثری داوطلبان در انتخابات مجلس است
وزیر کشور روز گذشته در گفت‌وگویی پیرامون طرح برخی اظهارات توسط داوطلبان ردصلاحیت شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ما این اظهارات خیلی محدود را که توسط چند نفر مطرح شده است رد می‌کنیم. سیاست دولت و وزارت کشور، حضور حداکثری داوطلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.
احمد وحیدی ادامه داد: تلاش زیادی هم برای اجرای قانون جدید انتخابات انجام شد. تعداد قابل توجهی هم ثبت‌نام کردند و صلاحیت حدود ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در هیات‌های اجرایی تایید شد. این آمار کم‌سابقه بوده است و تاکنون چنین عددی را نداشته‌ایم.
وحیدی خاطرنشان کرد: فعلا مرحله اول بررسی‌ها تمام شده و کسانی که صلاحیت آنها تایید نشده یا احراز صلاحیت نشده‌اند، فرصت شکایت دارند. هیات‌های نظارت هم تقریبا ۵۰ روز فرصت بررسی صلاحیت را دارند. وی تصریح کرد: هیات‌های اجرایی مطابق قانون مستقل عمل کرده و بر اساس نظرات مراجع پنجگانه تصمیم‌گیری می‌کنند.

Page Generated in 0/0059 sec