printlogo


کد خبر: 272243تاریخ: 1402/9/2 00:00
اخبار

روایتی انیمیشنی درباره  امام حسین(ع) در راه فجر 42
مهدی جعفری‌جوزانی، تهیه‌کننده انیمیشن با اعلام خبر تولید انیمیشن «شمشیر و اندوه» گفت: انیمیشن سینمایی «شمشیر و اندوه» اثری 92 دقیقه‌ای است که برهه‌ تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا ورود امام حسین(ع) به کربلا را روایت می‌کند. روایت این نمایش از زاویه‌ دید یک ایرانی در شهر مداین است که در ادامه منجر به پیوستنش به قافله‌ امام حسین(ع) خواهد شد. مخاطب این انیمیشن هم نوجوان و جوان است،‌ یعنی مخاطب آن خردسال نیست.
جعفری‌جوزانی، تهیه‌کننده سینمایی «شمشیر و اندوه» و کارگردان اثر عماد رحمانی است. این انیمیشن به جشنواره فجر چهل‌دوم می‌رسد.
***
وزیر ارشاد: 
6 فیلم با موضوع فلسطین در حال تولید است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه‌شب در برنامه «به افق فلسطین» حاضر شد و با اعلام اینکه ۶ فیلم سینمایی جدید در بنیاد سینمایی فارابی با موضوع غزه در حال عقد قرارداد است، افزود: یکی از این فیلم‌ها در چند روز آینده کار فیلمبرداری را شروع می‌کند. همچنین همکاران من در فارابی برای ساخت «بازمانده۲» با تهیه‌کننده وارد مذاکره شدند و این فیلم نیز در مسیر ساخت قرار می‌گیرد. محمدمهدی اسماعیلی در ادامه افزود: بنای ما این است که از همه فیلم‌های کوتاه و فیلمنامه‌هایی که به موضوع فلسطین می‌پردازند حمایت کامل کنیم. رئیس‌جمهور هم به من 2 بار دستور مستقیم دادند که وزارت فرهنگ از تولیدات هنری با موضوع فلسطین حمایت کند.
***
فراخوان رئیس سازمان سینمایی برای ساخت فیلم با محوریت غزه
نودوسومین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی در حالی برگزار شد که محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی ضمن تاکید بر اینکه تولید محتوا با موضوع «غزه» از دغدغه‌های سازمان سینمایی است، گفت: در همین راستا، سازمان سینمایی به منظور ثبت و ضبط این مقطع از تاریخ سرزمین فلسطین از آثار تصویری (کوتاه، مستند، انیمیشن و سینمایی) با محوریت روایت و انعکاس جنایات صهیونیست‌ها در غزه حمایت می‌کند.
وی تاکید کرد: بر اساس این فراخوان علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌ها و فیلمنامه‌های خود را تا بهمن‌ماه سال جاری به موسسات سازمان سینمایی (مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی، انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد سینمایی فارابی) ارسال و آثار متقاضی پس از بررسی، ارزیابی و انتخاب در مسیر تولید قرار می‌گیرند. خزاعی در پایان گفت: همچنین روایت‌های مرتبط با غزه در رویدادها و جشنواره‌های سازمان سینمایی در سال 1403 در بخش‌های مجزا طراحی و تعریف خواهند شد.
***
نویسنده «صبح جمعه با شما» درگذشت
حسین هاشمی، نویسنده پیشکسوت عرصه طنز در مطبوعات و رسانه ملی 30 آبان به دیدار حق شتافت.
سعید توکل، تهیه‌کننده اسبق برنامه «صبح جمعه با شما»ی رادیو ایران ضمن تأیید این خبر گفت: حسین هاشمی از هفته‌نامه قدیمی و اثرگذار «توفیق» فعالیت طنزپردازی را آغاز کرد و خیلی زود در حلقه نامداران و بزرگان محفل «توفیق» جای گرفت. او در کنار استادانی چون محمد پورثانی، محمد حاجی‌حسینی، حسامی مه‌ولاتی، محمد خرمشاهی، حسین مدنی و... جایگاه ویژه‌ای یافت و در ستون معروف «انگولک به جراید» با تخلص «لبو تنوری» اخبار داغ روز را به طنز می‌نوشت.
وی با اشاره به آشنایی‌اش با مرحوم هاشمی افزود: آشنایی حرفه‌ای ما در رادیو با مرحوم هاشمی به سال‌های نخست ساخت و تولید برنامه خاطره‌ساز «صبح جمعه با شما» بازمی‌گردد، زمانی که از تعدادی از طنزنگاران موسسه گل آقا جهت همکاری دعوت به عمل آمد. هاشمی که از آغاز به ‌کار مجله «گل‌آقا» در جرگه نویسندگان و سوژه‌پردازان قرار داشت به برنامه ما پیوست و با نگاه تیزبین به مسائل مبتلابه اجتماع و نوشته‌های شیرین و طنز انتقادی خاص خود به هرچه محبوب‌تر شدن برنامه کمک شایانی کرد.
***
«تخت گاز» پس از ۴۶ سال متوقف شد
بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم گرفته است به برنامه پرطرفدار «تخت گاز» برای مدت‌ زمانی نامعلوم استراحت بدهد. «فردی فلینتوف» کاپیتان سابق کریکت انگلیس که مجری برنامه «تخت گاز» بود، دسامبر گذشته پس از تصادف در فرودگاه دانسفولد پارک با آمبولانس هوایی به بیمارستان منتقل شد. تصمیم برای توقف ساخت و نمایش این مجموعه تلویزیونی پس از یافته‌های بخش تحقیقات ایمنی و بهداشت خارجی بی‌بی‌سی اتخاذ شده است. بی‌بی‌سی پس از حادثه سال ۲۰۲۲ از مجری برنامه عذرخواهی کرد و به توافق مالی با او در حدود ۹ میلیون پوند رسید. فلینتوف با جراحات صورت در ملأ عام دیده شده است، در حالی که تیم حقوقی او به نشریه سان گفته او هنوز در حال سپری کردن دوران نقاهت پس از جراحات جدی است. این نخستین تصادف شدیدی نیست که بر سلامت یک مجری تأثیر گذاشته است.
 «ریچارد هاموند» که در دهه ۲۰۰۰ و اوایل دهه ۲۰۱۰، یکی از مجریان برنامه «تخت گاز» در کنار «جرمی کلارکسون» و «جیمز می» بود، سال ۲۰۰۶ در فرودگاه الوینگتون یورک بشدت مجروح شد و در حالی که با سرعت ۲۸۸ مایل بر ساعت در حال رانندگی بود، دچار سانحه شد. پزشکان شرایط او را آسیب مغزی قابل توجه پس از تصادف توصیف کردند. او در تلاش برای شکستن رکورد سرعت زمینی بریتانیا با این وسیله نقلیه جت رانندگی می‌کرد و حدود ۲ هفته را در کما گذراند.

Page Generated in 0/0054 sec