printlogo


کد خبر: 272248تاریخ: 1402/9/2 00:00
حسین امیر عبداللهیان در سفر به بیروت با رهبران مقاومت فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد
برای تثبیت پیروزی
نماینده حماس در لبنان: پیروزی مقاومت مرهون حمایت‌های ایران است

گروه سیاست خارجی: همزمان با اعلام آتش‌بس موقت جنگ در غزه، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به منظور استمرار  آن به بیروت سفر کرد. سفر حسین امیرعبداللهیان به لبنان در سالروز استقلال این کشور با هدف تثبیت و تداوم آتش‌بس به عنوان یکی از ارکان حفظ  و تثبیت پیروزی مقاومت فلسطینی در 7 اکتبر و همچنین گفت‌وگو درباره وضعیت اداره غزه در پساجنگ صورت گرفته است.
به گزارش «وطن امروز»، در همین راستا وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مطبوعاتی دیروز خود در بدو ورود به بیروت گفت: تردیدی وجود ندارد که آینده غزه و فلسطین را تنها مردم فلسطین رقم خواهند زد. امیرعبداللهیان که در فرودگاه مورد استقبال اعضای پارلمان لبنان و رهبران گروه‌های فلسطینی و لبنانی در بیروت قرار گرفت، با تسلیت به خانواده شهدا در فلسطین و لبنان و محور مقاومت و شهدای خبرنگار گفت: 6 هفته مقاومت قهرمانانه غزه اثبات کرد زمان به نفع رژیم اسرائیل نخواهد بود. وی افزود: 6 هفته مقاومت غزه ثابت کرد بازنده قطعی در افکار عمومی جهان، آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل بودند. امیر‌عبداللهیان تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که آینده غزه و فلسطین را تنها مردم فلسطین رقم خواهند زد. وی افزود: ما از رهبران مقاومت شنیده‌ایم که تا احقاق حقوق کامل ملت فلسطین و به نتیجه رسیدن قطعی مقابله با اشغالگری دستان مقاومت روی ماشه‌ها باقی خواهد ماند. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما امروز در بیروت هستیم تا با مقامات عالی لبنان درباره چگونگی امنیت حداکثری منطقه و چگونگی احقاق حقوق فلسطین رایزنی داشته باشیم. همچنین احمد عبدالهادی، نماینده جنبش حماس در لبنان با حضور در فرودگاه رفیق حریری بیروت ضمن خیرمقدم به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به سفرهای دیپلماتیک او به لبنان گفت: وزیر امور خارجه ایران در ابتدای جنگ در اینجا پیام محکمی به صهیونیست‌ها داد و تلاش‌های دیپلماتیک خود را در همین باره آغاز کرد. وی ادامه داد: این سفر وزیر امور خارجه ایران هم در یک زمان مهم یعنی پیروزی مقاومت صورت گرفته است. رژیم صهیونیستی تاکنون دستاوردی در جنگ نداشته است. ملت فلسطین در حال مقاومت برابر رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن است. نماینده جنبش حماس در لبنان خاطرنشان کرد: پیروزی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی باعث شد آتش‌بس موقت را به رژیم تحمیل کنیم. این آتش‌بس برای کاهش دردها و رنج‌های ملت فلسطین انجام می‌شود و ان‌شاءالله با این آتش‌بس بتوانیم پیروزی بزرگ را محقق کنیم. عبدالهادی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های زیادی را برای مساله فلسطین همگام با مقاومت مردم غزه انجام داد و امیدواریم این آتش‌بس به شکل کامل برقرار شود. نماینده سیاسی حزب‌الله لبنان هم در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: رژیم صهیونیستی در مرحله شکست است اما مقاومت با صبر خود پیروز شد. ملاقات با نبیه‌بری، رئیس پارلمان لبنان و نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد لبنان، یکی دیگر از برنامه‌های رئیس دستگاه دیپلماسی در روز گذشته بود که در جریان آن وزیر امور خارجه درباره آخرین وضعیت فلسطین و مساله تثبیت و دوام آتش‌بس به تبادل نظر پرداخت.
همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در سفر به بیروت با «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «خلیل الحیه» مسؤول روابط عربی - اسلامی و نایب‌رئیس جنبش حماس در غزه دیدار و درباره تحولات فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد. بررسی آخرین تحولات غزه و روند قریب‌الوقوع آتش‌بس در این منطقه، مهم‌ترین موضوع مورد گفت‌وگو در دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و مقامات جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی بود. در این دیدار آخرین وضعیت جنگ رژیم غاصب صهیونیستی علیه غزه، آتش‌بس قریب‌الوقوع، راه‌های تثبیت آتش‌بس احتمالی و کمک‌رسانی به ملت مظلوم فلسطین مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت. همچنین آخرین وضعیت روند سیاسی در لبنان نیز از موضوعات مورد گفت‌وگو و تبادل نظر در این دیدار بود.

Page Generated in 0/0050 sec