printlogo


کد خبر: 272249تاریخ: 1402/9/2 00:00
دور دنیا

رأی مثبت پارلمان آفریقای جنوبی به بستن سفارت رژیم صهیونیستی
پارلمان آفریقای جنوبی به بستن سفارت رژیم صهیونیستی و قطع روابط با این رژیم رای مثبت داد. به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، پارلمان آفریقای جنوبی به بستن سفارت رژیم آپارتاید صهیونیستی در این کشور و اخراج سفیر و همچنین تعلیق روابط دیپلماتیک تا زمان رسیدن به آتش‌بس در غزه رای مثبت داد. پیش از این رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه الی بلوتسرکوفسکی، سفیرش در آفریقای جنوبی را پیش از رای‌گیری در پارلمان این کشور آفریقایی به منظور تصمیم‌گیری درباره سرنوشت سفارت این رژیم فراخوانده بود. هفته گذشته، حزب حاکم آفریقای جنوبی گفت از پیشنهاد برای قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارت این رژیم در پرتوریا حمایت خواهد کرد. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد و دلیل خروج بلوتسرکوفسکی، سفیر این رژیم از پرتوریا را «نظرات اخیر آفریقای جنوبی» عنوان کرد.
***
پولیتیکو: اسرائیل مختصات بیمارستان‌ها را از آمریکا می‌گرفت
وبگاه نشریه «پولیتیکو» بامداد چهارشنبه از حملات عمدی رژیم صهیونیستی به ساختمان‌های غیرنظامی و درمانی در نوار غزه پرده برداشت. پولیتیکو به نقل از منابع آگاه ادعا کرد: دولت آمریکا مختصات مکان سازمان‌های انسانی در غزه را به تل‌آویو داد تا به آنها حمله نشود اما اسرائیل به هدف قرار دادن آنها ادامه داد. این منابع گفتند اطلاعات ارائه‌شده توسط آمریکا به تل‌آویو، شامل مختصات مکان‌یابی حرکت تیم‌های امدادی و تجهیزات پزشکی بود. سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه بامداد سه‌شنبه گفت پهپادهای رژیم صهیونیستی هر کسی را که در حیاط بیمارستان اندونزی حرکت می‌کند هدف قرار می‌دهند. شامگاه سه‌شنبه بود که دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه با اشاره به شهادت بیش از ۱۴ هزار نفر در حملات صهیونیست‌ها، اعلام کرد در این حملات ۳۳ هزار نفر زخمی شدند.
***
پنتاگون: پایگاه‌های‌مان در خاورمیانه ۶۶ بار مورد حمله قرار گرفت
معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه، از تاریخ هفدهم اکتبر تاکنون، ۶۶ مرتبه مورد حمله قرار گرفته است. سابرینا سینگ شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری در پنتاگون تایید کرد بر اثر حملات گروه‌های مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه، ۶۲ نظامی این کشور مجروح شده‌اند. وی همچنین مدعی شد ارتش آمریکا در واکنش به حمله بامداد سه‌شنبه به پایگاه «عین الاسد» با موشک بالستیک کوتاه‌برد و یک فروند هواپیمای «ای‌سی-۱۳۰» آمریکایی به محل عاملان این عملیات حمله کرد. 
***
گردان‌های حزب‌الله عراق:
جنایت آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند
گردان‌های حزب‌الله عراق بعد از شهادت 8 نفر از نیروهایش در حمله آمریکا به شمال بابل اعلام کرد این جنایت بدون پاسخ نمی‌ماند. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که ما در آستانه چهارمین سالروز جنایت آمریکا درباره هدف قرار دادن حشد الشعبی در القائم واقع در استان الانبار هستیم، نیروهای اشغالگر آمریکایی به همان روش شنیع خود ادامه داده و بار دیگر مقرهای حشد الشعبی و مبارزان را در منطقه جرف النصر در شمال بابل هدف قرار دادند. در این بیانیه آمده است: ناتوانی تجهیزات نظامی‌شان از حفاظت از پایگاه‌های‌شان در برابر حملات مقاومت عراق باعث سردرگمی دشمن شده است. برای همین در حق کسانی که از عراق محافظت کردند و امنیت را در مناطقش برقرار و سرزمینش را از شر ساخته دسته آنها یعنی داعش آزاد کردند، چنین جنایت‌هایی را مرتکب شدند. جنایت حمله آمریکا به مقرهای حشد الشعبی که منجر به شهادت 8 نفر شد بدون پاسخ باقی نمی‌ماند. اگر دشمن به این روش ادامه دهد حملات ما نیز گسترده‌تر خواهد شد.
***
یمن: هر طرفی که از کشتی‌های اسرائیلی محافظت کند، هدف ما خواهد بود
 نیروی دریایی یمن عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای، بار دیگر به تمام کشتی‌‌های اسرائیلی هشدار داد. نیروی دریایی یمن اعلام کرد: «به عملیات‌های نظامی خود علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی تا زمان پایان تجاوزها به غزه و دست کشیدن دشمن از جنایات در حق مردم فلسطین ادامه خواهیم داد». در ادامه این بیانیه همچنین آمده: تمام کشتی‌ها با پرچم اسرائیل یا کشتی‌هایی که شرکت‌های اسرائیلی آن را مدیریت می‌کنند یا کشتی‌هایی که مالکیت آنها متعلق به اسرائیلی‌‌هاست، هدف عملیات‌های نیروهای مسلح یمن خواهند بود. نیروی دریایی یمن در عین حال خاطرنشان کرد: «به تمام کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کنند ابلاغ می‌کنیم از کشتی‌‌های اسرائیلی فاصله بگیرند و سیستم‌های شناسایی خود را خاموش نکنند». در این بیانیه تاکید کرد: «ما همچنین به تمام شرکت‌ها و تجار درباره بارگیری کالاهای‌شان در کشتی‌های اسرائیلی یا تعامل با آنها هشدار می‌دهیم. هر طرف نظامی که سعی داشته باشد از کشتی‌های اسرائیلی محافظت کند، هدف مشروع عملیات‌های ما خواهد بود». سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود ارتش یمن در حمایت از مردم غزه در صورت رویت هرگونه کشتی اسرائیلی آن را هدف حمله قرار خواهد داد. ارتش یمن چند ساعت پس از صدور آن بیانیه، یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» را تحت کنترل خود درآورد و آن را به سواحل یمن منتقل کرد.

Page Generated in 0/0053 sec