printlogo


کد خبر: 272255تاریخ: 1402/9/2 00:00
حضور پرحاشیه و پاسخ‌های عجیب خداداد افشاریان در برنامه «فوتبال برتر»
شب گاف‌های تاریخی

حضور خداداد افشاریان در برنامه فوتبال برتر به یک مناظره پر از کنایه و عجیب میان رئیس کمیته داوران و محمدحسین میثاقی تبدیل شد. بعد از چند هفته سرانجام خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران قبول کرد با حضور در استودیوی فوتبال برتر پاسخگوی سوالات محمدحسین میثاقی، مجری برنامه باشد. افشاریان که از گفته‌های میثاقی در برنامه 2 هفته پیش مبنی بر استفاده از اعضای خانواده‌اش در چیدمان قضاوت‌های لیگ برتر بسیار ناراحت بود، در شروع برنامه با برافروختگی تمام تصویرش روی آنتن رفت. او قبل از آنکه میثاقی سوالی بپرسد، اعلام کرد دوست دارد درباره حضور اعضای خانواده‌اش که داور هستند صحبت کند و به همین ‌خاطر شروع‌کننده این مناظره جنجالی، خود رئیس کمیته داوران بود؛ مناظره‌ای که بیش از 30 دقیقه با رد و بدل شدن سوال و جواب‌های جذاب بین میثاقی و افشاریان به طول انجامید و موضوعات مهمی را در خود جا داد. افشاریان بشدت عصبانی بود و از اینکه نام اعضای خانواده‌اش مداوم مورد حمله رسانه‌ها قرار می‌گیرد شاکی بود اما دلیل این ناراحتی شدید این بود که ساعتی قبل از شروع برنامه، با دستور رئیس فدراسیون فوتبال، نام دختر خداداد افشاریان از فهرست داوران لیگ برتر بانوان خط خورد. او که به عنوان رئیس کمیته داوران به واسطه حضور بستگانش در سطوح مختلف داوری ایران مورد انتقاد قرار داشت، چندی پیش نام دخترش را هم برای حضور در کلاس داوری تایید و راهی لیست نهایی کرده بود که این موضوع با اعتراض شدید داوران بیرون خط مانده مواجه شد. هم اکنون پوریا افشاریان به ‌عنوان پسر، روح‌الله شریفی به‌ عنوان داماد و حمیدرضا افشون به‌ عنوان «برادر زن برادر» خداداد افشاریان در بخش داوری فدراسیون فوتبال فعالیت می‌کنند. چندی پیش راحیل افشاریان نیز در کلاس داوری شرکت کرد آن هم بدون اینکه سابقه و رزومه خاصی در داوری داشته باشد. حالا این مدیر با چهره طلبکار و رفتار هجومی در قبال رسانه‌ها، فدراسیون و جامعه داوری می‌تازد که چرا اجازه نمی‌دهند او همه اعضای خانواده‌اش را در داوری بگنجاند و یک باند خانوادگی بسازد! پس از انتشار خبر فوق، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال موضوع را پیگیری و دستور کنار گذاشتن دختر افشاریان را قبل از حضور وی در برنامه فوتبال برتر صادر کرد تا فدراسیون مورد هجمه قرار نگیرد. 
* افشاریان و فرار از سوالات میثاقی
 محمدحسین میثاقی در بخشی از برنامه درباره حضور خانواده افشاریان در عرصه داوری و طی کردن پرسرعت پله‌های ترقی از سوی فرزند خداداد افشاریان پرسید که به جای پاسخ منطقی، جوابی طنز گرفت! اما مهم‌ترین و جنجالی‌ترین قسمت برنامه مربوط به سن واقعی پسر خداداد افشاریان بود؛ جایی که او در قامت یک بازنده تمام عیار مجبور شد 2 حرف را درباره سن واقعی پسرش بزند. محمدحسین مثیاقی گفت: پسر شما متولد ۶۹ بوده، شناسنامه را عوض کردید و متولد ۷۱ شده است! افشاریان در پاسخ به میثاقی گفت: پسر من کاملا قانونی این کار را انجام داده است. میثاقی ادامه داد: یعنی من هم می‌توانم چند سال سن خودم را پایین بیاورم؟ ۱۵ ساله می‌شوم با این حساب! افشاریان در پاسخ به این سوال جواب عجیبی داد و گفت: بله! موردی ندارد. سایر داورها نیز سن شان را کم می‌کنند. پسر من کاملا قانونی این کار را کرده است. همه صغر سنی دارند. پاسخ‌های افشاریان به قدری عجیب بود که میثاقی را به ستوه آورد اما مجری فوتبال برتر از به چالش کشیدن رئیس کمیته داوران دست نکشید... 
میثاقی: چرا فرزند شما مدارک داوری‌اش را از خود شما گرفته است؟ 
افشاریان: من مدرس بودم و از من گرفته است.
میثاقی: آن وقت چطور دوره‌هایی که باید بین آنها 2 سال فاصله باشد را یک ساله رد کرده است‌؟!
افشاریان: نامه زدیم و به خوش‌اخلاق‌ها آوانس دادیم!
میثاقی: چرا اکثر اعضای خانواده شما به سمت داوری آمدند؟ 
افشاریان: شغل پدر شما چه بود؟
میثاقی: معلم. 
افشاریان: خب! خانواده هر کسی دوست دارد راه پدر را دنبال کند!
خداداد افشاریان که به وضوح پاسخ مناسبی برای سوالات محمدحسین میثاقی نداشت، ناگهان دست به همان تاکتیک قدیمی زد، یاد کردن از عادل فردوسی‌پور، وقتی گوشه رینگ گرفتار شدید. 
افشاریان گفت: شما دنبال چه چیزی هستید آقای میثاقی؟ شما مشکلت با من نیست! این میز به نفر قبلی شما (عادل فردوسی‌پور) هم وفا نکرد. میز من در کمیته داوران نیز وفا ندارد... ظاهرا برخی افراد راه فرار از دست میثاقی را یاد گرفته‌اند و با آوردن نام عادل فردوسی‌پور، اشتباهات خود را پشت او پنهان می‌کنند تا به خاطر همین دیالوگ حمایت عده‌ای از مردم را داشته باشند. 
دوشنبه شب مردم ایران با چشمان خود دیدند و با گوش‌های‌شان شنیدند در کمیته داوران فدراسیون فوتبال چه می‌گذرد. رئیسی که اینگونه پاسخگو باشد، مسلما داورانش آنی نیستند که تیم‌های فوتبال را از قضاوت‌های‌شان راضی کنند. 

Page Generated in 0/0057 sec